Permalänk
Medlem

speldator 10k budget

Jag behöver hjälp med att köpa ny speldator. Budgeten ligger på 10k+ utan mus, skärm och allt annat krafs. Ska kunna klara de flesta "nyare" spel på högre grafik. Crysis cod 5 m.m

Permalänk
Avstängd

Testa att hacka

Visa signatur

GIGABYTE GA-EP45-DS3,NZXT HUSH ,Western Digital Caviar 500, Corsair Dominator 4x1024MB 1066MHz CL5, Intel Core 2 duo E8500, ATI Radeon HD4870

Permalänk
Medlem

checka in min tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...
Där har du iaf nått att börja med.

Permalänk
Medlem

*VROOOOOM* (börjar få slut på vettiga saker att skriva).

Inet.se. Fråga om det är något du undrar.

Permalänk
Medlem

Tuppels paket ser bra ut, men du skulle kunna byta ut grafikkortet till 4870/4890 och kunna uppgradera till Crossfire i framtiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuppel
*VROOOOOM* (börjar få slut på vettiga saker att skriva).

http://img15.imageshack.us/img15/4976/9989x.jpg

Inet.se. Fråga om det är något du undrar.

Skulle det vara bättre att byta ut graffe kortet till 4870/90 ?? Vad är bäst ??

Permalänk
Avstängd

4890 presterar bättre än 275 gtx i 9 av 10 tester

sweclockers test är ett av dom få som visar motsatsen.

Permalänk
Medlem

Ingen verkar vara överens om vilket som är bäst så jag låter er ha eder diskussion ifred.

Permalänk
Avstängd

Varför envisas folk att rekomendera samsung diskarna?

De är skit, det har vi diskuterat i all oändlighet här på Swec och alla är överens, men det kommer alltid nya in och rekomenderar dem.
Blandar folk ihop dem med Seagate?

Seagate är bra!
Western Digital är bra!

Samsung är skit.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Är det inte du sm fått det lite fel? Jag har hört mest problem om Seagate. Sen har jag hört om Samsung också men inte lika mycket.

Permalänk
Medlem

JJag bryr mej inte om tystnad faktiskt
Jag kör i upplösning 1680 x 1050 Pix om det skulle förändra något ^^
Är det någon som har nå info om prossesorn : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3,40 ghz och min enhetshanterare säger att jag har 2 av dessa :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpaCC_
JJag bryr mej inte om tystnad faktiskt
Jag kör i upplösning 1680 x 1050 Pix om det skulle förändra något ^^
Är det någon som har nå info om prossesorn : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3,40 ghz och min enhetshanterare säger att jag har 2 av dessa :S

Du har säkert som jag en teknologi som heter Hyper Threading (HT). En fysisk kärna som på något sätt kan fördela arbetet i två olika trådar(eller nått). Wiki kan säkert förklara bättre, men det är därför det ser ut som att du har två processorer.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hyper_Threading

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Medlem

Tackar för info (Y)
Kändes lite väl imba med 2 stycken prossesorer x)
Men är den prossesorn någt som är värt att spara när man pensionerar denna dator??

Permalänk
Medlem

Klart du ska spara den, gäller även övriga delar. Man kan alltid använda det till något senare. Server, eller som reservdator kanske.

Permalänk
Medlem

Jaja ^^
Men är det något att sälja ??
Eller ska man sälja en datorn som helhet ??