Sjuksyster hitåt! Förjävlig förkylning.

Permalänk
Medlem

Sjuksyster hitåt! Förjävlig förkylning.

Har sen i torsdags haft en halvdryg förkylning, igår gick den över till att vara hemsk. Jag har i princip bara hostningarna kvar men Bromhexin som jag körde med hjälpte inte alls, då jag låg i stort sett hela natten och hostade och fick kanske någon timmes sömn.

Fick tips av mor min att Nipaxon skulle vara bättre för mig som hostar konstant och var ner och handlade det idag, nu efter en 10ml dos har hostningarna eskalerat nå fruktansvärt, har även börjat spy upp slem, typ 3 gånger på 10 minuter. Är det nu man ska ringa läkare?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Nja döende är du väl inte, då behövs nog inte läkare. Men sjukvårdsupplysningen i ditt landsting har säkert några tips och råd, de kan även bedöma om du behöver läkarvård.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

De receptfria alternativen på apoteket kan du lika bra skita i, det finns bara två saker som fungerar mot en ordentlig hosta;

1: Cocillana-etyfin, detta är dock receptbelagt... mums.. morfin for teh win

2: Whisky... whisky och mer whisky..

Permalänk
Medlem

Lepheton eller Coccillana är det enda som hjälper för mig iaf...visserligen receptbelagt, men ack så effektivt.

Permalänk
Medlem

Sjukvårdsupplysningen hjälpte inte så mycket, personen där sa "drick te med honung och spy upp så mycket slem du kan". Nåja det funkar säkert. Det får väll bli jag och min flaska tullamore ikväll och ta sig till vårdcentralen imorn och snyfta till mig lite cocillana.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Notera att slemlösande läkemedel inte tar bort slemmet som redan finns, utan gör så att det produceras mindre slem.

Permalänk
Medlem

Jag har också blivit förkyld, så jävla surt att bli förkyld när man är ledig.

Permalänk
Medlem

Primärinfektion.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sitter själv på samma hosta sen 2 veckor tillbaka. Men du verkade klara dig ganska bra igenom första steget, dvs förkylningen. Jag låg helt utslagen i 4 dygn och kunde inte annat än att gnälla.

Jag var oxå dum nog att gå och köpa en liten flaska Nipaxon på apoteket för det hutlösa priset av 100kr. denna jäkla flaska räckte i 2 dar även om man följde doseringen korrekt.

Dum som jag är hinkade jag i mig min sista coccillana första dagen under förkylningen då man inte ens hostade något direkt. Har heller inte pallat mig till min vårdcentral/husläkare för att få någon ny, ack så man fått lida för det.

Coccillana ska man dock ta det lugnt med då det är väldigt vanligt att man får hjärtklappning av den, och det kan i vissa fall vara ännu jobbigare än hosta när man ska sova. Men ack så god den är om man inte drabbas av det!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
De receptfria alternativen på apoteket kan du lika bra skita i, det finns bara två saker som fungerar mot en ordentlig hosta;

1: Cocillana-etyfin, detta är dock receptbelagt... mums.. morfin for teh win

2: Whisky... whisky och mer whisky..

du glömde Jägermeister

Permalänk
Medlem

8 timmars sömn och whisky gjorde nog susen för hostan är i princip borta nu

Visa signatur