hej!
vet inte om jag ligger i rätt tråd, men here goes!
jag har ett mindre problem med thunderbird, har sökt på deras hemsida men verkar inte kunnat få ngt vettigt svar på vad jag ska göra åt saken. problemet är som följer:
när jag svara på mail i thunderbird (reply) svara den alltid med min gmail adress!?! detta är irriterande eftersom vissa personer (universitetsanställda är underbara på detta) blockar gmail varför mina mail inte kommer fram. jag kan således maila och starta konversationen från min universitetsmail (som jag har inlagd på thunderbird perfekt och snyggt) och sedan när jag fått svar tillbaka och ska återkoppla dra iväg ett mail mvia gmail som då aldrig kommer fram.
jag vet att jag manuellt kan ändra avsändare i huvudet på mailet, men det är förbaskat lätt att glömma och jag önskar att den bar gjorde det automatiskt.
så frågan jag har är; går det att ställa in så att thunderbird alltid svarar med samma mailadress som brevet skickades till? dvs. om någon mailar min gmail - svarar min gmail; om någon mailar min universitetsadress - svarar den automatiskt?
tack på förhand!