World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Medlem

Nån annan som har prestanda problem efter den nyaste patchen?
Det småhackar och muslagg märks. Tyckte mig se någon grafikbugg i Stormwind också. Får uppdatera till nyaste catalyst drivisarna o se om det hjälper.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

mjo sänk partiklarna i eld och *** vad det nu var :s provade ultra men ser ingen skillnad

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk

Hej, jag håller på att lvla upp min 63 dk och nu när nya patchen har kommit har blizzard nerfat Blood som jag förstod det och har bestämt mig för att specca Unholy, är det någon som skulle kunna visa hur jag ska specca?

Permalänk
Medlem

Flame Leviathan och Razorscale nere men sen kraschade servern när vi skulle köra Ignis såklart.

Permalänk
Medlem

Flame Leviathan nere här med, servern gick ner 5-6 någonting och kom inte upp igen förens 7.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Ska in och damma av min dvärg lite senare idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
Jadå, snart 12 miljoner aktiva spelare

Oj jäklar, där ser man! Ska bli kul! Vill minnas att det var runt 6 miljoner aktiva då jag var som mest aktiv...

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Najs med dualspec! Nu kommer man säkert med i raids i alla fall, kommer dock fortsätta med retri som main spec.

Permalänk

Vi fick ner leviathan.. fastnade dock på Ignis, han gör inte liiite med skada ;D

Permalänk
Medlem

Har skit mycket honor men inget att spendera på!

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Shattered+Hand&...

Något tips?

Permalänk
Medlem

Raid från 16->02 Uppfriskande

Flame Leviathan 17:00
Ignis the Furnace Master 20:17
Razorscale 20:57
XT-002 Deconstructor 00:02
Kologarn 01:32

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Raid från 16->02 Uppfriskande

Flame Leviathan 17:00
Ignis the Furnace Master 20:17
Razorscale 20:57
XT-002 Deconstructor 00:02
Kologarn 01:32

Grattis till allt downas Al'akir kom aldrig ordentligt igång igår utan lagg Om inte ulduar gick ner så gjorde world servern det

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bumbsan
Grattis till allt downas Al'akir kom aldrig ordentligt igång igår utan lagg Om inte ulduar gick ner så gjorde world servern det

Jotack, mycket tid spenderades på att stirra på loadingscreens och sen få "Transfer Aborted: Instance not found" samt att alla våra NPCs föll genom världen, bland annat... men det gick ju tillslut när alla andra gav upp

Permalänk
Medlem

Hade många "småbuggar" igår och den roligaste var när jag skulle tömma min mailbox med bankern.

Ett par lvl40 plate-shoulders låg där och istället för att hamna i inventoryt så equippades dem, så nu har min lvl1 warlock ett par fina plateshoulders på sig haha.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Hade många "småbuggar" igår och den roligaste var när jag skulle tömma min mailbox med bankern.

Ett par lvl40 plate-shoulders låg där och istället för att hamna i inventoryt så equippades dem, så nu har min lvl1 warlock ett par fina plateshoulders på sig haha.

Screenshot! Ta aldrig av dem från din warlock heller!

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

näh usch jag gillade värkeligen inte ulduar hur ska man egentligen downa första bossen? vi dör direkt först provade vi utan att döda alla torn whipe efter 3min i bosscombat sedan efter vi sänkt alla torn så dog vi efter 1min 51dsec är det meningen att man ska sitta i tanks eller sänka honom normalt stående?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.youtube.com/watch?v=JtBmnBESfBw

verkar vara en cool fight, men va fan, basshunter? :/

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av virtoz
näh usch jag gillade värkeligen inte ulduar hur ska man egentligen downa första bossen? vi dör direkt först provade vi utan att döda alla torn whipe efter 3min i bosscombat sedan efter vi sänkt alla torn så dog vi efter 1min 51dsec är det meningen att man ska sitta i tanks eller sänka honom normalt stående?

Hoppas du skojar?
Man ska vara kvar i tanksen, vårt första försök så kom han helt plöstligt ut då vi fortfarande hade mobs, och några fastnade utan för "staketet", fick ändå ner han till 20% hade ingen fastnat utanför så hade det vart en kill, nästa försök vart vart en enkel och snabb kill. Den som blir targetad kitar runt han, medans choppers sätter ut tar framför bossen, och skjut iväg en dps och healer upp med demolishers så de kan döda turret.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Nötte XT-002 Deconstructor i timmar igårkväll, säkert tre försök där vi dog på enrage med 5% kvar, utan att ha koll på strategier och liknande. Idag ser jag på youtube att om man bara dps'ar hjärtat så får man ner honom till 50% efter första add phasen. Arrgh!

Blizzard ska tydligen höja enragetimern på Razorscale till 10min från 6, var det verkligen så många som hade problem med 6min?

Visa signatur

Dinosaurs will die

Permalänk
Medlem

Ensidia har visst redan downat Ygg-Saron, herregud -.-

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.youtube.com/watch?v=JtBmnBESfBw

Hur får man Grid att bli så där stort?

Till guilder som är så pass organiserade och ambitiösa som Ensidia går det inte att göra bossfighter som tar dem långt tid att downa utan att lägga till en slumpfaktor så man måste ha tur eller bara göra vissa saker så pass löjligt exakta/svåra att andra mindre ambitiösa guilder aldrig kan downa bossen.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Screenshot! Ta aldrig av dem från din warlock heller!

http://tinypic.com/view.php?pic=2ywuvef&s=5

Observera att de är röda längst till höger men full durability ändå ;-D

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem

Har lyckats ha 2 auras på samtidigt. Samma sak hände en annan paladin i guilden. Kul med buggar

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

jag har också råkat ut för lite irriterade buggar -_- av någon anledning så har jag en random dot som pullar mobs hit å dit som gör 2000shadow dmg samt hunters mark gör så jag pullar också numera...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

7 Bossar dödade på 10-man och 7 på 25 ^_^
Riktigt skoj.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Har lyckats ha 2 auras på samtidigt. Samma sak hände en annan paladin i guilden. Kul med buggar

man kan/kunde även ha på 2 tracking abilitys efter patchen var najs att ha herb å mining på minimapen

dock funkade det inte med att ha 2st aspects på min hunter som det gjorde i en patch för ett tag sedan

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
man kan/kunde även ha på 2 tracking abilitys efter patchen var najs att ha herb å mining på minimapen

dock funkade det inte med att ha 2st aspects på min hunter som det gjorde i en patch för ett tag sedan

Det är ganska irriterande när man fiskar Jäkla herbs ploppar upp på minimappen hela tiden.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Jag upplever också att folk uppför sig bedrövligt och "stjäl" mobs vid ex, dailys och särskilt vid Hodirstället. Dessutom måste man ibland döda en mob om man ska plocka en herb eller ores och då är någon fräck typ där och stjäl medans man rensar undan. Inte sällan dyker en stealthad rogue upp och plockar mitt framför ögonen på en.

På en PVP-server brukar vi jaga såna typer (horde-allies eller tvärsom) till de försvinner. Men på en PVE-server kan man ju göra vad som helst utan att man kan döda dem.

Kan man reporta sånt eller bara bita i det sura äpplet?

Alltså, allt är ju till för alla spelare men man kan f*n uppföra sig bättre.

Håller på och levlar en hunter. Var på en quest där man skulle döda en figur, samtidigt var där en annan som var på samma quest, och h*n hade bråttom att attackera den så att h*n hinner först, utan att invite, då fick h*n en massa mobs på sig och blev dödad. Jag hjälpte inte eftersom h*n inte bjöd in på grupp, men när h*n kom tillbaks viskade h*n nånting "f*ck you", jag skulle svara, men då hade h*n redan lagt mig på ignore.
Jag säger ingenting om att h*n hade bråttom att hinna före mig och attackera mobsen, men att sen när det blev problem förvänta sig att jag skulle hjälpa. I normala fall hade jag naturligtvis hjälpt.

Har köpt dual spec till både min warrior och Dk, men har inte gjort någon andra spec än. Men sparas knapparna? För på warrior om man har fury och prot, så blir det väldigt många knappar som ändras. Märkte på dk:n dock när jag växlade till den tomma spec och sen tillbaks, att jag hade fått tillbaks 2 talent points, den ena var scourge strike, så jag fick sätta tillbaks dom pointsen.

Permalänk

glyphs heaven...ligger 4300g+ nu på enbart glyphs försäljning...folk är galna!!! i love it =D