Kikar på Eee PC S101, S101H och 1002HA som verkar riktigt schyssta. Och Asus har släppt alla tre modellerna med Linux. Men hittar ingenstans att köpa någon av dem med Linux i Sverige. Någon som vet eller har något tips? Har kollat pricerunner, dustin och komplett. Och Asus har släppt alla tre modellerna med Linux.
Tror att Linux modellerna har gått så dåligt i Sverige sedan introduktionen av XP, så att de har helt enkelt slutat att ta in nyare Linux modeller till Sverige.
DU kan ju alltid lägga in nån liten Linux dist. själv.
Ursprungligen inskrivet av sag Har kollat mediamarkt, alla modeller där har windows XP..
Tror att inet har någon gammal model med Linux, men hade barar rosa kvar sist jag tittade.
äsch då
Citat:
Ursprungligen inskrivet av loefet
[B] Tror att Linux modellerna har gått så dåligt i Sverige sedan introduktionen av XP, så att de har helt enkelt slutat att ta in nyare Linux modeller till Sverige.
Ja så är det nog. Kanske inte så konstigt. Har man velat köpa med Linux har man fått nöja sig med tråkig hårdvara och med Linux-utgåvor som ingen vill ha.
Citat:
DU kan ju alltid lägga in nån liten Linux dist. själv. [/B]
Jepp jag kommer göra det som sista utväg. Men det stör mig att ett företag kan ta betalt för en produkt (windows) när jag väljer att använda konkurrentens (Linux). Det är inte hållbart.
Man borde kunna köpa datorer utan operativsystem (tänker framför allt på netbooks) sen så får man "köpa" ett vid sidan av eller så ska man ha möjlighet att välja.
Visa signatur
citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.
Ursprungligen inskrivet av LeovinceZX Man borde kunna köpa datorer utan operativsystem (tänker framför allt på netbooks) sen så får man "köpa" ett vid sidan av eller så ska man ha möjlighet att välja.