Permalänk
Medlem

Undervoltning P7350

Jag sitter på en HP dv5-1192eo m ed en P7350 cpu och kör 64bitars Windows 7 på den. Jag har läst lite på olika forum om undervoltning och kände att jag skulle kunna behöva göra det eftersom den här rackaren kan gå ganska varmt.

Jag läste på något forum att P7350 använder halva multipliers och att man därför tappar klockfrekvens om man undervoltar med RMClock så jag tänkte använda crystalcpuid. Jag hittade däremot ingen guide för hur man går tillväga i det programmet. Så här ser det ut i alla fall.

Jag undrar lite över varför både minimum middle och maximum har samma multiplier, är det fel eller är det jag som har förstått det fel? Hur ska jag göra för att undervolta med crystal?

Visa signatur

E6400 / GA-965P-S3 / 2GB Kingston 533 / Samsung SP-250 / GigaByte 8800GT 512mb / Hiper HPU-4M530

Permalänk
Medlem

Det verkar ju lite konstigt... det brukar såvitt jag vet vara just multipliern som ändras när cpu throttlar ner.. det kanske bara är programmet som "defaultar" alla lägen till den högsta multipliern, snarare än att det visar vad som är inställt från början..

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem

Testa RMclock ändå, låter konstigt om det inte tar hand om halva multiplar då det står typ multipel X.0, alltså att decimaler är med i multiplarna så den borde kunna stödja halva multpilar tycker jag.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT