Permalänk
Medlem

För er som klaga så skrev inte jag den långa texten med nya features, kopierade det från thesims.se haha

Tycker också att en lan funktion bör vara tillgänglig. Det hade gjort The Sims 3 till årets spel men nu vettefan... Har i alla fall förhandsbokat det hos Webhallen

Permalänk

När spelföretagen snackar om förluster pga. piratkopiering snackar dom ju lite i nattmössan. Hur vet dom egentligen att varje piratkopierad kopia är en förlust av inkomst?

Det är ju inte som att gå in i en affär och sno med sig en limpa bröd. Det försvinner ju inte en kopia av the Sims 3 från datorspelsaffären för att någon laddar ner det.

Slutsats: Inte alla som piratkopierar ett spel hade köpt det om de inte hade kunnat piratkopiera det. Vissa har inte råd, andra tycker helt enkelt inte det är värt det (de spenderar kanske sin spelbudget på andra spel först). Etc.

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SolidDread
När spelföretagen snackar om förluster pga. piratkopiering snackar dom ju lite i nattmössan. Hur vet dom egentligen att varje piratkopierad kopia är en förlust av inkomst?

Det är ju inte som att gå in i en affär och sno med sig en limpa bröd. Det försvinner ju inte en kopia av the Sims 3 från datorspelsaffären för att någon laddar ner det.

Slutsats: Inte alla som piratkopierar ett spel hade köpt det om de inte hade kunnat piratkopiera det. Vissa har inte råd, andra tycker helt enkelt inte det är värt det (de spenderar kanske sin spelbudget på andra spel först). Etc.

Folk har oerhört svårt för o förstå att man inte kan jämföra materiella saker med dessa "binärer". ^^ Och man kan inte jämföra piratkopieringen med så många andra brott heller eftersom man egentligen inte stjäl något, man gör ju bara en kopia. Vilket verkligen inte är speciellt allvarligt.

Vissa som laddar ner gör det enbart för att de kan... och det är ju "så gott som" riskfritt. Fanns inte spelen tillgängliga för nedladdning så kanske de helt enkelt bara skulle låta bli o spela.

Det är ju som sagt vad något man klarar sig bra utan.

Permalänk
Medlem

Man kan överklocka datorerna i detta :P. Källa hemligt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Man kan överklocka datorerna i detta :P. Källa hemligt

Spelet lanserades OFFICIELLT idag så nu kan vi prata på hur mycket vi vill.

Permalänk
Medlem

Så om spelet nu har lanserats officiellt så undrar man ju om den läckta piratversionen var en beta. Nån som vet?

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Min förhandsbokning hittades i brevlådan idag Jag älskar verkligen Webhallen <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kberg
Så om spelet nu har lanserats officiellt så undrar man ju om den läckta piratversionen var en beta. Nån som vet?

Förmodligen EA som försöker skrämma "piraterna" att de inte har den riktiga versionen, tror inte ett dugg på det.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Det var väl så att en av dom tidigare releaserna blev "nukad" med tagen "BETA" och enligt den andra gruppen var den tidigare versionen en beta från ett annat land där den kommit ut tidigare.

Var några filer som var äldre eller något vill jag minnas att jag läste på någon .NFO site.

Men har inte provat någon version så vet inte om något är sämre eller bättre.

Mvh,
Viper@God

Permalänk

Skumt, spelet flyter på dåligt och småhackar hela tiden med datorn i sign.
Ett GTX 295 borde väl vara manlig nog för Sims 3 tycker man.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Sådärja, fick precis spelet på posten (tack webhallen!) och installern e igång

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

http://se.thesims3.com/userExchange.html?selectedAsstType=all...

Mina "stuff", lite blandade saker, sandstensväggar, gothic kvinnokläder och medelålderskris floridakostymer för gamlingar
Värt att notera är att Patch 6.32 INTE finns för vår svenska version... Än. Den säger att min retail är up to date iaf.
Antar att de tog bort patchen tills det släpps officiellt i sverige imorgon, eller något..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Folk har oerhört svårt för o förstå att man inte kan jämföra materiella saker med dessa "binärer". ^^ Och man kan inte jämföra piratkopieringen med så många andra brott heller eftersom man egentligen inte stjäl något, man gör ju bara en kopia. Vilket verkligen inte är speciellt allvarligt.

Vissa som laddar ner gör det enbart för att de kan... och det är ju "så gott som" riskfritt. Fanns inte spelen tillgängliga för nedladdning så kanske de helt enkelt bara skulle låta bli o spela.

Det är ju som sagt vad något man klarar sig bra utan.

Precis.. Det är ofattbart att vi fortfarande, år 2009, använder exakt samma lagar för icke-fysiska objekt som vi gör för fysiska objekt.

Egentligen existerar ju inte varken spel, filmer eller musik som finns på en hårddisk eller i etern (läs cyberrymden). Tänk på det en stund, det är ganska filosofiskt faktiskt.
Det existerar inte.. Ett spel på din hårddisk är bara en viss magnetisk ordning på din hårddisk. Som om du la ut riskorn i en viss ordning på din tallrik. Kan man då hävda att det är förbjudet att lägga ut riskornen i samma ordning på en annan persons tallrik?

Nu är det ju faktiskt riktiga människor som har det som jobb att skapa musik/filmer/spel, som sen på en dator eller i cyberrymden "inte existerar". Så visst har dom ändå skapat något, men som sagt. Lagarna måste förändras.

Man kan helt enkelt inte ha samma lagar för ett fysiskt objekt som en brödrost, som man har för något icke-fysiskt som en miljard 1'or och 0'or som färdas genom internet (som också inte egentligen existerar, filosofiskt sett), och landar i en viss magnetisk ordning på en hårddisk, utan att någonting överhuvudtaget faktiskt fysiskt överförts på din hårddisk, eller att hårddiskens material på något sätt förändrats eller fått något nytt.

Då kan man nästan lika gärna sätta copyright på en människas själ. Vilket nästan har hänt, då företag faktiskt har lagt patent på dnakoder..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Precis.. Det är ofattbart att vi fortfarande, år 2009, använder exakt samma lagar för icke-fysiska objekt som vi gör för fysiska objekt.

På vilket sätt är ett spel som ligger på hårddisken icke-fysiskt?

Bara för att det är digitalt och går att kopiera enklare innebär inte att detta inte funnits tidigare än dataåldern.

Om jag går till en kopieringsapparat och drar 10 kopior på ett papper med text, så har jag 10 kopior på den texten. Det är precis samma som att lagra ett spel 10 ggr. Bara för att en papperskopia inte är 100% exakt, innebär det inte att texten inte går att läsa exakt som det stod på orginalet (många inte där).

Permalänk
Medlem

Om du inte tänker på vad det egentligen är, kommer du heller inte att förstå.

Ett papper med text är fysiskt verkligt för att det är ett pappersark av trä, med prickar av bläck på. Du kan hålla det, och ifall du vill, skrapa av bläcket med en kniv.
Det är fysiskt. Det existerar i din värld.

Ett word-dokument å andra sidan, existerar inte fysiskt. Det existerar endast som ett magnetiskt mönster på hårddisken.
Inte en enda ny partikel har tillkommit på hårddisken, det är bara ett magnetiskt mönster. Det är precis som om du lägger riskorn i ett visst mönster.
Skillnaden är att en dator kan omvandla mönstret till något vi har användning av på skärmen, t.ex. pixlar som blir till bokstäver och till ord.

Men dokumentet existerar inte i vår fysiska värld, inte ens på hårddisken. Det är bara ett mönster, tills en dator läser in det. Så kallat tomt utrymme på hårddisken är också ett mönster, fast slumpat till oigenkänlighet. Du kan aldrig ta på en fil på din hårddisk. Därför kan du heller aldrig sno en fil.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du inte tänker på vad det egentligen är, kommer du heller inte att förstå.

Ett papper med text är fysiskt verkligt för att det är ett pappersark av trä, med prickar av bläck på. Du kan hålla det, och ifall du vill, skrapa av bläcket med en kniv.
Det är fysiskt. Det existerar i din värld.

Ett word-dokument å andra sidan, existerar inte fysiskt. Det existerar endast som ett magnetiskt mönster på hårddisken.
Inte en enda ny partikel har tillkommit på hårddisken, det är bara ett magnetiskt mönster. Det är precis som om du lägger riskorn i ett visst mönster.
Skillnaden är att en dator kan omvandla mönstret till något vi har användning av på skärmen, t.ex. pixlar som blir till bokstäver och till ord.

Men dokumentet existerar inte i vår fysiska värld, inte ens på hårddisken. Det är bara ett mönster, tills en dator läser in det. Så kallat tomt utrymme på hårddisken är också ett mönster, fast slumpat till oigenkänlighet. Du kan aldrig ta på en fil på din hårddisk. Därför kan du heller aldrig sno en fil.

Vad är det jag inte förstår?

Magnetiskt mönster på hårddisken som kan omformas, det är ungefär som bokstäver som bildar ord. Som sen bildar en text på papper och blir en bok. Upphovsrätt är för att skydda just immateriell egendom, oavsett om det är digitalt eller inte.

Ett worddokument existerar bara när det är skapat och lagrat. Det existerar inte enbart om det inte existerar, aldrig blev skapat. Även om man inte kan ta på det, dvs det är immateriellt, så är det fortfarande ett worddokument som är lagrat på din hårddisk.

Det finns lagar för upphovsrätt, de uppdateras även för att anpassas med utvecklingen och IT.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Vad är det jag inte förstår?

Magnetiskt mönster på hårddisken som kan omformas, det är ungefär som bokstäver som bildar ord. Som sen bildar en text på papper och blir en bok. Upphovsrätt är för att skydda just immateriell egendom, oavsett om det är digitalt eller inte.

Ett worddokument existerar bara när det är skapat och lagrat. Det existerar inte enbart om det inte existerar, aldrig blev skapat. Även om man inte kan ta på det, dvs det är immateriellt, så är det fortfarande ett worddokument som är lagrat på din hårddisk.

Det finns lagar för upphovsrätt, de uppdateras även för att anpassas med utvecklingen och IT.

Poängen var att piratkopiering inte orsakar någon egentlig förlust. Eftersom att det aldrig är något som blir stulet. Man KOPIERAR ju bara data.

Utebliven inkomst däremot, ja det bidrar det till. Men det är inte samma som förlust. Eftersom att de fortfarande har kvar originalet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Poängen var att piratkopiering inte orsakar någon egentlig förlust. Eftersom att det aldrig är något som blir stulet. Man KOPIERAR ju bara data.

Utebliven inkomst däremot, ja det bidrar det till. Men det är inte samma som förlust. Eftersom att de fortfarande har kvar originalet.

Jag har inte motsagt det alls.

Poängen är tvärtom, att bara för att man kopiera något digitalt och väldigt enkelt så har det även funnits innan dataåldern. Det vill säga att man kan äga någonting som inte går att ta på, nämligen immaterialrätt.

Piratkopiering är inget unikt för datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Egentligen existerar ju inte varken spel, filmer eller musik som finns på en hårddisk eller i etern (läs cyberrymden). Tänk på det en stund, det är ganska filosofiskt faktiskt.
Det existerar inte.. Ett spel på din hårddisk är bara en viss magnetisk ordning på din hårddisk. Som om du la ut riskorn i en viss ordning på din tallrik. Kan man då hävda att det är förbjudet att lägga ut riskornen i samma ordning på en annan persons tallrik?

Nu är det ju faktiskt riktiga människor som har det som jobb att skapa musik/filmer/spel, som sen på en dator eller i cyberrymden "inte existerar". Så visst har dom ändå skapat något, men som sagt. Lagarna måste förändras.

Man kan helt enkelt inte ha samma lagar för ett fysiskt objekt som en brödrost, som man har för något icke-fysiskt som en miljard 1'or och 0'or som färdas genom internet (som också inte egentligen existerar, filosofiskt sett), och landar i en viss magnetisk ordning på en hårddisk, utan att någonting överhuvudtaget faktiskt fysiskt överförts på din hårddisk, eller att hårddiskens material på något sätt förändrats eller fått något nytt.

Då kan man nästan lika gärna sätta copyright på en människas själ. Vilket nästan har hänt, då företag faktiskt har lagt patent på dnakoder..

Vi har inte samma lagar för brödrostar som för spel, film och musik så vad svamlar du om egentligen? Hmm är det kanske patent du pratar om?

Permalänk
Medlem

Tja!

Tänkte köpa spelet... men undrar om min laptop pallar det? :/

ASUS X5AVN-FP087C

Processor: Intel Core2 Duo Processor P8400 2.26 GHz
Minne: 4GB DDR2 800Mhz
Informationslagring: 500GB SATA 5400RPM, DVD Super Multi Dubbla lager
Kommunikation: NVIDIA GeForce 9650M GT-1GB DDR2

Permalänk

Okej, jag har aldrig spelar sims förut, kan någon berätta om jag som spelar krigsspel skulle tycka om det :S

ja yugoboy det kommer den göra.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
Okej, jag har aldrig spelar sims förut, kan någon berätta om jag som spelar krigsspel skulle tycka om det :S

ja yugoboy det kommer den göra.

kan tipsa om denna recensionen: http://www.gametrailers.com/video/review-hd-the-sims-3/49828

Visa signatur

5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Kul att folk börjar återgå till topic

I alla fall så är jag en aning besviken efter en dags spelande, det känns inte som The Sims längre och det är skittråkigt... Vettefan vad dem gjort, simmarna ser ju bara fetta ut, får inget snyggt utseende heller för den delen. Alla ser likadana ut... En del sköna features dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yugoboy
Tja!

Tänkte köpa spelet... men undrar om min laptop pallar det? :/

ASUS X5AVN-FP087C

Processor: Intel Core2 Duo Processor P8400 2.26 GHz
Minne: 4GB DDR2 800Mhz
Informationslagring: 500GB SATA 5400RPM, DVD Super Multi Dubbla lager
Kommunikation: NVIDIA GeForce 9650M GT-1GB DDR2

borde det göra iaf kanske inte på max men klart spelbart!

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem

FZ gav det fullpott.. helt sjukt är spelet så bra eller ?

Permalänk

@Hazzard: Tja, spelet i sig är bra tycker jag men jag har lite problem med v-sync.. har testat o forca den genom nvidia men det hjälper inte :/ aja de går att leva med tills vidare iofs. Det är vad jag har o klaga lite över än så länge

Visa signatur

5950x, 3090 FE

Permalänk

Fan med. Spelade flera timmar sen när jag skulle spara gick det inte, så jag testade och spara med nytt namn så stängde spelet ner.
Fan har spelet inge autosave för?

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Avstängd

Ifall man tyckte 2:an var tråkig, kommer man tycka trean är bra?

Citat:

Det är som att ha patent på en berättelse. Man måste betala för att höra den sen så får man absolut inte berätta den till någon annan. Heh lolcakez

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Ifall man tyckte 2:an var tråkig, kommer man tycka trean är bra?

Det beror på varför du tyckte 2:an var tråkig? Ifall det är själva grejen med sims som du inte gillade så är ju givetvis 3:an inte heller något för dig.

Handlar ju fortfarande om att leka i ett virtuellt dockhus som man kan bygga lite hur som helst och inreda och designa på ett oändligt antal olika sätt. + att man nu har ett stort område att röra sig i UTAN laddningstider.

Permalänk
Medlem

Det är väl så att om man gillar Sims sen tidigare så är Sims 3 det bästa spelet i serien. Är inte så insatt, men grunden till spelet verkar bra då den fått bra betyg på många ställen.

Enda saken är den att EA nu funnit ett sätt att ta än mer pengar från Simsfans i och med att man kan köpa set med grejer online och de kan kosta hyfsat mycket pengar i jämförelse vad man får mot andra spels DLC.

87/100 på metacritic (snitt av flera andras recensioner)
http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/sims3