Vista retail eller single?

Permalänk
Medlem

Vista retail eller single?

Tjenare, har nu byggt ihop min dator som kommer att komma någon gång nästa vecka, tänkte också köpa ett OS eftersom jag inte orkar med problem o så.. visst är det single edition jag ska köpa då? Vill inte direkt köpa ett OS för 2500+ :P. Windows Vista Home Basic SP1 32-bit, Sv Single, den blir la bra eller?

Permalänk
Medlem

Tanka ner windows 7 betan istället, fungerar bättre än vista och är gratis till 2010 någon gång.
Vista kommer ju ändå ersättas av Windows 7.

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

ahh okej, behöver jag nå speciell skiva när jag ska bränna och installera det sen på min nya dator?

Permalänk
Medlem

Du behöver en DVD skiva och en dvdbrännare samt en dator du kan bränna ifrån.

Sedan går du in och följer guiden här
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx

Har själv kört RC på Windows 7 och det fungerar perfekt!

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gerkan
ahh okej, behöver jag nå speciell skiva när jag ska bränna och installera det sen på min nya dator?

En vanlig dvd skiva, bränn med imgburn, installera, tanka ner Vista drivrutiner om Windows 7 inte finns. Klart!

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

okej, tack så mycket för svaren, blir det att åka till affären o köpa skivor!

Permalänk
Medlem

fast han skrev ju att han ville köpa för att han inte orkade med problem och så, då ska man kanske inte rekommendera en release candidate?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel
fast han skrev ju att han ville köpa för att han inte orkade med problem och så, då ska man kanske inte rekommendera en release candidate?

Windows 7 är stabilt, har inte fått en ända bluescreen eller liknade.

Visa signatur

pff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Windows 7 är stabilt, har inte fått en ända bluescreen eller liknade.

Men många andra har det. Och Windows 7 saknar stöd från många tillverkare när det gäller drivrutiner... än så länge iallafall.

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en ny dator, så tror inte jag det blir något problem. Det är gratis, funkar det inte så är det bara att köpa sig ett annat OS.

Men om det funkar slippar han lägga ut dom pengar nu och så får han även testa på hur Windows 7/Vista känns.

Visa signatur

pff