Permalänk

Himla snyggt! Hur mycket har det kostat ensålänge ?

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk

Mycket bra gjort!! Man blir riktigt sugen att bygga egen Carpc

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Medlem

Fränt:D

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem

Snyggt, diggar att chassiet ser ut som ett slutsteg =D

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk

10 poäng på grund av att du är Iron Maiden fan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umpata
Fränt:D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av noRib
Snyggt, diggar att chassiet ser ut som ett slutsteg =D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbelord
10 poäng på grund av att du är Iron Maiden fan

Kul att det fortfarande kommer in poäng.
-Rock on!

Permalänk

Ser skoj ut hade gärna haft något sånt själv. bra guide att följa!
Dock hade jag nog satsat på ett 12V-12V omvandlare/nättagg istället.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Redigt fränt bygge, Nu har jag fått en ide iallafall

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är det inte farligt att kolla på film när man kör bil ! Men annars var det en riktigt cool grejj! 4/5 för det är lite osäkert

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Medlem

hej har en liknande lösning mex xp/ICT

som du säkert märkt är det alltid jobbigt med uppstartstiden såhär gjorde jag för att snabba på det

installera allt gött man behöver

defragga

in i regedit och sök fram "explorer.exe" det finns en sträng som sätter "default GUI" blabla, du ändrar strängen så den fimpar explorer helt och startar ict.exe istället

sedan det vanliga, bort med skit processor som nätverk, skrivare, och även /noguiboot

schyst installation för övrigt!

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk

Nice

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk
Medlem

Kul bygge!
Något som kan intressera en själv i framtiden!

Permalänk

jag förstår inte varför man ska ha en bildator? GPS måste man väl ha uppkoppling för? musik går ju att ha på usbsticka i vissa stereor film i bilen tycker jag själv är riktigt onödigt.. Vem sitter och ritar i paint i bilen då ?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

jag förstår inte varför man ska ha en bildator? GPS måste man väl ha uppkoppling för? musik går ju att ha på usbsticka i vissa stereor film i bilen tycker jag själv är riktigt onödigt.. Vem sitter och ritar i paint i bilen då ?

Du behöver inte ha uppkoppling för GPS finns många trevliga program att välja på som har sina kartor på hd.
Sen är det skönt att ha massor med låtar att välja på utan att behöva byta cd, usbsticka...
Men det roligaste är ju ändå att bygga en bildator, har själv också byggt en http://www.sweclockers.com/galleri/424-carpc och jag använder min dagligen på väg till jobbet.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt !

Diggar ed på gfx interfacent oxå

Visa signatur

orka

Permalänk
Medlem

Snyggt:D!, annars man kan ju köpa en bärbar dator, och sen köpa en touch-skärm och koppla in?

Visa signatur

"the power of nikke3D"

Permalänk

Det här var tokroligt att titta på

Såg att du hade en liten anekdot från Maidens konsert på stadion 2003 om jag inte missminner mig? Såg även att hade en av mina favoritplattor i CD-spelaren(Angel of Retribution).

Hur som helst, grymt bygge! Vart fick du tag på pekskärmen?

Mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

snyggt gjort, men jag tycker att syftet med dessa försvinner iom. alla nya tablet PC

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt:) har själv funderat på att skaffa en dator i bilen och efter att ha kollat in ditt bygge så blir jag väldigt sugen på att starta ett eget:D

Visa signatur

AMD Phenom IIx4 955, Asus M4A785TD-M Evo, NVIDIA GeForce Radeon 6950 upplåst till 6970, Corsair H70, Antec ninehundred 2.

Permalänk

Grymt snyggt! Älskar iden!
Hoppas vi ses i juni!

5/5!

MVH

Visa signatur

i5 760 @ 3.8Ghz|GTX 460|XMS3 4GB 1333Mhz|MSI P55A-GD65|FD Newton R2 1000W|FD Define R3

Permalänk
Medlem

Sjysst bygge, en BSOD kan bli riktigt förödande! BSOD-rage + bilkörning = fail. Kör försiktigt :)!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Möjligt att få en nightshot?

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!
Testa Google Gemini!

Permalänk
Medlem

Fett sjyst dator P373R=Peter va?

Visa signatur

CPU: Ryzen 1700x med be quiet! Pure Rock | GPU: 2x GTX 760 2GB i SLI | RAM: 16GB DDR4 | OS: Debian

Permalänk
Medlem

vad avis ja blir. schysst bygge!! 5/5

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk

Skulle varit coolt med "Power"-knapp i ratten ;D

Visa signatur

Felstavningar skylles på alkohol, droger, sex och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Sjukt intressant läsning!
Man blir ju nästan sugen att prova det hela själv

Permalänk

ballt bygge, bra jobbat!

Visa signatur

Corsair 600T, Amd X6 1090T, Gigabyte HD6870 CrossFire, Gigabyte GA-990FXA-UD5, Corsair Force 3 120GB SSD, Corsair AX850 PSU, Corsair XMS3 2000mhz 8Gb, Corsair H70

Permalänk

chassit som du använde, är det en högtalar förstärkare?? till bil ?

Permalänk
Avstängd

RESPEKT

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Medlem

Bra jobbat. Ser helt superb ut!

Visa signatur

AMD 6100FX 3.8Ghz | Asus Sabertooth 990FX | Corsair Vengeance 8gb 1600MHz | A-data SP900 128GB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung spinPoint 500GB | Samsung spinPoint 320GB | Nvidia XFX Geforce GTS 450 1GB | Corsair 550W |