Permalänk
Medlem

Köp av gaming dator

Tjoho nu är det dags för en ny dator den jag har nu börjar ge upp. Jag har kollat runt lite och snokat, men som vanligt kan man aldrig bestämma sig och man vill gärna kolla med andra om vad som är bra och prisvärt. Jag vill gärna ha AMD eftersom jag känner en kille som jobbar mycket med AMD och är mycket skillad inom just AMD. Jag ska köpa en SSD Hårddisk så de får ni gärna lista en billig för max 1500kr.

Priset på allt ska ligga på max 11.000.

Delar som jag har:

Skärmar
CD/DVD
Hårddiskar (Vanliga SATA)
Nätagg

Jag har bara ett önskemål på chassi och det är ett Antec Twelve Hundred har monterat ett sådant för en högskola som skulle ha en den som optik dator och jag blev ganska kär i kylningen som är i den. Men om det finns bättre så är jag öppen för förslag.

//FrOn!X

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk

Menar du inte max 15000kr och inte 1500kr:/

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem

Nej jag menar max 1500 för SSD Hårddisken

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk

Aha

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk

Ditt grafikkort är inget bra

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimpBizkit
Ditt grafikkort är inget bra

Kan du förklara varför?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Antielefant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fronix
Jag ska köpa en SSD Hårddisk så de får ni gärna lista en billig för max 1500kr.

Existerar inga alls i den prisklassen. SSD börjar på 1800:-, och en användbar (64/80GB) kostar runt 3000:-.

Sen är HD3870 definitivt inget du ska behålla i en speldator för 11k (presterar i klass med ett kort för 800:- idag) - och du får dubbla 4870 för det priset.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Existerar inga alls i den prisklassen. SSD börjar på 1800:-, och en användbar (64/80GB) kostar runt 3000:-.

Sen är HD3870 definitivt inget du ska behålla i en speldator för 11k (presterar i klass med ett kort för 800:- idag) - och du får dubbla 4870 för det priset.

http://i168.photobucket.com/albums/u196/zcenicx/misc0258.jpg

Måste säga att jag gillar den tror dock att jag kan få tag i en SSD disk av en kompis gratis

Gärna fler förslag

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Citat:

Måste säga att jag gillar den tror dock att jag kan få tag i en SSD disk av en kompis gratis

Gärna fler förslag

Som Zcenicx sa är inte SSD värt pengarna med din budget, Satsa på något annat istället. Zcenicx paket ser bra ut tycker jag. Dock gillar inte jag ATI men det är en smaksak.

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

En SSD dom man endast har operativet på måste inte ligga på mer än 30gig anser jag eftersom man kör alla program o.s.v på en annan hårddisk. Så om SSD disken är 30gig 64gig eller mer har ingen betydelse för mig.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Antielefant

Finns ingen anledning att köra OS på SSD imho, det är inte OS du vill snabba upp utan spel och program.

Om OS tar 24 eller 48 sekunder att starta är ju rätt mycket skit samma.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Jo de har du rätt i, men vill gärna inte ha orginal kylning på CPU'n finns de ngn fläkt som ni rekommenderar? Ljudet har ingen betydelse datorn står inte där jag spelar ändå.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo de har du rätt i, men vill gärna inte ha orginal kylning på CPU'n finns de ngn fläkt som ni rekommenderar? Ljudet har ingen betydelse datorn står inte där jag spelar ändå.

Kör på en Zalman CNPS9900 CPU-kylare. Den fungerar jätte bra. Den är lätt att montera!

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Kajli, den är bra hörde också att den ska vara lätt att sätta dit

Någon som har fler förslag?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ