Jag såg något test där ett spel i virtualisering av Win7 var typ två gånger långsammare än i dual boot. Hur är det med detta egentligen, någon som har några fler och bättre källor som testat hur mycket det skiljer? Och t.ex. VMWare, är det mycket annorlunda än Parallels?
Jag undrar också om det finns några mjukvaror som jag inte kommer att kunna köra på en Mac alls? Typ något 3d-program eller Cubase eller liknande. Och jo tack, jag vet att Logic är ett bättre alternativ
Det jag tänkt köpa är en MacBook Pro 15"
EDIT> Har sökt runt mer och kommit fram till att Parallels är bättre än VMware, men att virtualisering slöar ner rejält vad gäller både 3d-spel och andra mjukvaror. Det verkar också som att Logic 8 ger bättre prestanda än Cubase 4 på en Mac.
Alltså Virtualiserings program är precis vad dom är, virtuella. Operativsystemet i en virtuel miljö (på hemma nivå, finns klart lite större virutaliserins program) har ingen kontakt med hårdvaran. Spela spel och sånt virtuellt är hopplöst då inget är hårdvaru accelrerat. Dualboot är inget virtuellt utan det är Windows nativ på x86 platform, precis som vilken PC som helst. Alltid att föredra om man ska spela spel.
Visa signatur
Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs