Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zith360
50 kees?? processing information... ... ..50 ... ................ ... .. .. ERROR!

are you serious? if so.... OMFG!!!
my computer (atm) is a m-atx that weights less than 2kg

just what monster did you buy?

My 19" 4U chassi with 14 harddives weight over 20kg. it is very heavy to move around

But 50kg whit fully installad chassi is not that 'heavy' harddriver and PSU weight alot.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

As you can see on the picture, I striped the bugger from everything, so it dropped to around 35 kees (doors alone were around 5 kg). But you're right, with 2 PSUs and my HDD trays and everything else it's gonna be one heavy MF. Thats why I'm planning to instal the handles, but I'm very happy that i don't have to walk with it!

Visa signatur

ASUS Rampage, Q9300 2,5, 8GB Kingstone HyperX 1024, Geforce 8800GT 512, 850W PSU, XP 64bit, Vista Ultimate 64bit

Permalänk

A while ago I was thinking of bying one of these:9U 19"
But when I called them they only delivered to North America, once they shipped a case to Canada and the transportation cost 500$.
Quick counting in the head made me realize that shipping to Norway was a bad idea.

Whould have fitted nicely in my closet.

Visa signatur

Server: E6850, 4x1GB DDR2 6400 Corsair XMS2 CM2X1024 Pro, 4TB HWRaid5 + 6TB SWRaid5 Samsung F1 S-ATA, Windows 2008 Std 64-Bit
Hemma: Intel Q9550, 1x150 VelociRaptor, Windows 7 Retail Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Jesus Christ! That's a lot of HDDs, but it's not as versitile as GHS-2000. On the other hand if that's what you want - go for it! There must be a dealer in scandinavia, somewhere.

Visa signatur

ASUS Rampage, Q9300 2,5, 8GB Kingstone HyperX 1024, Geforce 8800GT 512, 850W PSU, XP 64bit, Vista Ultimate 64bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Morrex-
Värdelös tråd

Seriously.
Just cuz' you can't speak english?

Keep up with the good work.
To me, more than 2 harddrives in my desktop pc is overkill....

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Seriously.
Just cuz' you can't speak english?

Keep up with the good work.
To me, more than 2 harddrives in my desktop pc is overkill....

Klart jag kan prata engelska? Men varför skulle jag då detta är ett svenskt forum.

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Morrex-
Klart jag kan prata engelska? Men varför skulle jag då detta är ett svenskt forum.

Du verkar vara en bortskämd lite sak.
Ge dig med gnällandet och strunta i den här tråden om du tycker den är så dålig!!

OT:
That is the chassi of my wet dreams!
Hope it will be as usefull as it is cool!
Kudos to you man, And point's when we get the final thing

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Morrex-
Klart jag kan prata engelska? Men varför skulle jag då detta är ett svenskt forum.

Ja du har ret, det er et Svensk forum, men jeg kan ikke tale svensk, derfor valgte jeg engelsk. Jeg synes, at det er meget pænt af Jer, at I skriver på engelsk, men det behøver I ikke, da jeg udemærket kan forstå svensk. Så en gang til: hvis I har lyst til at skrive et komentar, kan I sagtens skriver på svensk, og alle komentarer er velkommen, såvel positive som negative. Det eneste, der pisser mig af, er nogen halvhjerner, der afviser alt, udelukkende på grund af det sprog der bliver brugt, specialt når de ikke har noget som helst at tilføje. Heldigvis er vi frie mennesker og der er ingen tvang til at deltage. Kan du ikke lide det, så lad være!!!!!!!!!

Visa signatur

ASUS Rampage, Q9300 2,5, 8GB Kingstone HyperX 1024, Geforce 8800GT 512, 850W PSU, XP 64bit, Vista Ultimate 64bit

Permalänk

Det är helt korret... som du märker på dom flesta av oss så bryr vi oss inte om vart du är ifrån eller hur du skriver. Det viktiga är att deltaga och att du visar upp dig.
Det gäller att inspirera och att ge andra nya fräsha ideér.
Så länge du använder dig av a-z så det inte är på kinesiska eller turkiska så är jag nöjd.

Visa signatur

Server: E6850, 4x1GB DDR2 6400 Corsair XMS2 CM2X1024 Pro, 4TB HWRaid5 + 6TB SWRaid5 Samsung F1 S-ATA, Windows 2008 Std 64-Bit
Hemma: Intel Q9550, 1x150 VelociRaptor, Windows 7 Retail Ultimate 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ag111ga
Ja du har ret, det er et Svensk forum, men jeg kan ikke tale svensk, derfor valgte jeg engelsk. Jeg synes, at det er meget pænt af Jer, at I skriver på engelsk, men det behøver I ikke, da jeg udemærket kan forstå svensk. Så en gang til: hvis I har lyst til at skrive et komentar, kan I sagtens skriver på svensk, og alle komentarer er velkommen, såvel positive som negative. Det eneste, der pisser mig af, er nogen halvhjerner, der afviser alt, udelukkende på grund af det sprog der bliver brugt, specialt når de ikke har noget som helst at tilføje. Heldigvis er vi frie mennesker og der er ingen tvang til at deltage. Kan du ikke lide det, så lad være!!!!!!!!!

word.

ska bli riktigt kul att följa detta. vad hamnar kalaset på i norska kronor?
det var ett riktigt jäkla stort chassi du införskaffat dig, vad är måtten på det? ser nästan ut som om en vuxen man skulle kunna gömma sig i det.
lägg upp bilder på när chassit inte är strippat, man vill ju ha lite ögongodis att titta på ifall du förstår vad jag menar.
btw, jag är halvnorsk. 17maj snart

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Morrex-
Klart jag kan prata engelska? Men varför skulle jag då detta är ett svenskt forum.

Kanske för att vi inte förstår Norska?
Eller vi förstår och förstår men det är lättare att läsa på Engelska och det går snabbare istället för att gissa fram några svåra ord av Norskan
Vad gör du överhuvud taget på internet om du inte klarar av Engelska?
Swec nämner själva att man får snacka Engelska på forumet de vill väl ha in folk från andra länder så varför inte? Är det så svårt för dig att förstå så kan du ju antagligen sluta kolla tråden eller så för du be Google översätta sidan till 'Svenska' istället.

ONT

What have you thought to have LEDs for? hdd's part to see the printer on the disks, or a 'Night Rider' beam?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

LEDs are for HDD activity, there will be 8 HDD trays on the right side, connected to 2 sata port multiplier (on PCI).
Please don't ask about the cost - I don't even want to think about it! If my wife ever found out, she'd kill me!

Visa signatur

ASUS Rampage, Q9300 2,5, 8GB Kingstone HyperX 1024, Geforce 8800GT 512, 850W PSU, XP 64bit, Vista Ultimate 64bit

Permalänk
Medlem

Varför skriver alla att han är norska när han är dansk? :S

ONT

Fortsæt med din modd. Det ser lovende ud. Jeg efterlader en point, når du er færdig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man klagar på att det är utlänningar på forumet. Det betyder ju bara att sweclockers är såpass bra att även folk som inte vanligtvis pratar svenska gärna besöker forumet. Blir ju nästan stolt, även fast det inte precis är mitt forum.

ag111ga: Keep up the good work! I thougt my watercooled fulltower project would be huge, but not after I've seen your case!

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

I use to have one of those cases but never got around to doing anything with it. It's just to big!
I like Dreamhack and with that case you need alteast two tickets ; )

Anyways, looks promising! The HDD cases are a bit unreliable, keep an eye on them...Sometimes the electronics on them burns. Keep em cooled and I think you be fine.

You should get some bigger wheels for the case! ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Thanks! I've been useing this HDD trays anf frames for around two years and I've never had any problems. The only problem is weight! Boy are they heavy!
I will use feets instead of wheels, time will tell if that is a good idea.

Visa signatur

ASUS Rampage, Q9300 2,5, 8GB Kingstone HyperX 1024, Geforce 8800GT 512, 850W PSU, XP 64bit, Vista Ultimate 64bit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Kanske för att vi inte förstår Norska?
Eller vi förstår och förstår men det är lättare att läsa på Engelska och det går snabbare istället för att gissa fram några svåra ord av Norskan
Vad gör du överhuvud taget på internet om du inte klarar av Engelska?
Swec nämner själva att man får snacka Engelska på forumet de vill väl ha in folk från andra länder så varför inte? Är det så svårt för dig att förstå så kan du ju antagligen sluta kolla tråden eller så för du be Google översätta sidan till 'Svenska' istället.

ONT

What have you thought to have LEDs for? hdd's part to see the printer on the disks, or a 'Night Rider' beam?

Jag sa aldrig att jag inte kunde engelska för det kan jag ditt fuckface.

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Medlem

I'm very sorry for you! You must be one sorry MF with a small dick!!!!!!!!

Visa signatur

ASUS Rampage, Q9300 2,5, 8GB Kingstone HyperX 1024, Geforce 8800GT 512, 850W PSU, XP 64bit, Vista Ultimate 64bit

Permalänk
Medlem

DUDE... thats one hell of a monster you got there ag111ga!

keep up the really good work on it!

credz to you!

OFT
-Morrex-
*suck* säger jag bara...

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ag111ga
Thanks! I've been useing this HDD trays anf frames for around two years and I've never had any problems. The only problem is weight! Boy are they heavy!
I will use feets instead of wheels, time will tell if that is a good idea.

Really? Might have gotten a bit better the last couple of years ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Well, I wan't be a killjoy, but I used exactly those trays in IDE before and they also worked without problems. Maybe you got some "monday" models. I can imagine the quality may vary from lot to lot.

Visa signatur

ASUS Rampage, Q9300 2,5, 8GB Kingstone HyperX 1024, Geforce 8800GT 512, 850W PSU, XP 64bit, Vista Ultimate 64bit

Permalänk

Im only say god work - but when you are finised you need a truck too move around this thing god work man...

Permalänk
Medlem

Thanks man!
Why is everybody concerned with the weight and moving of this comp? We all know that it's not exactly a lan party chassi, and that it's probably going to stand in one place to the end of its natural life (a year or two), so who cares?

Visa signatur

ASUS Rampage, Q9300 2,5, 8GB Kingstone HyperX 1024, Geforce 8800GT 512, 850W PSU, XP 64bit, Vista Ultimate 64bit

Permalänk
Medlem

Har bara en sak att säga FET !!
Vill ha

Visa signatur

TH

Permalänk

you said you wanted to change the sata-power wires, that is both possible and easy. just check this thread.

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=43033...

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Medlem

Sorry man, but I never said anything like that. All drives are sata and all are powered. I only complained about the number of wires needed, it looks like a birds nest in there!

Visa signatur

ASUS Rampage, Q9300 2,5, 8GB Kingstone HyperX 1024, Geforce 8800GT 512, 850W PSU, XP 64bit, Vista Ultimate 64bit

Permalänk

Fint men jag tycker du ska skaffa dig en svart dvd spelare eller måla den och liktså med hårddiskvaggorna. silver gör sig inte så bra när det mesta är svart i fronten.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Thanks, but that's the whole idea-the master (PC) side is white and the the HDD side is black. I went to great lenghts to get the DVD in white! It's not so easy anymore, unfortunately I could not get everything in white, but the DVD stays! And so will the rest, don't you think it would be borring if everything was black?

Visa signatur

ASUS Rampage, Q9300 2,5, 8GB Kingstone HyperX 1024, Geforce 8800GT 512, 850W PSU, XP 64bit, Vista Ultimate 64bit