Funderar på att skaffa NDS, speltips önskas.

Permalänk
Inaktiv

Funderar på att skaffa NDS, speltips önskas.

Jag är intresserad av att skaffa ett Nintendo DS och vill ha lite förslag på bra spel till konsollen.
Ska helst vara action eller skräckspel (eventuellt bilspel), men andra förslag är också ok.

De jag kollat in hittills är:

CoD 4
CoD WaW
Dementium: The Ward (FPS-skräck i 60 fps!)
Ghostbusters: The Videogame (Ser så najs ut till NDS, http://www.youtube.com/watch?v=mFfc74ce_XU)
Splinter Cell: Chaos Theory
Brothers in Arms

och naturligtvis Pokémon

Permalänk
Medlem

Metroid Prime Hunters är ett måste!

Sen har vi:
Zelda Phantom Hourglass
New Super Mario Bros
Final Fantasy Chrystal Chronicles
Final Fantasy III & IV (evt. XII revenant wings också)
Ninja Gaiden
The world ends with you
Contra 4
GTA - Chinatown wars
Viewtiful Joe - Double Trouble
Mario Kart DS

Om du köper DS Lite (istället för DSi) så finns en hel uppsjö av bra gameboy advance spel också

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk

Phoenix Wright serien! Glöm absolut inte den! Bästa som finns att spela på DS!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut

Om du köper DS Lite (istället för DSi) så finns en hel uppsjö av bra gameboy advance spel också

Tror ändå att det blir DSi, lite dyrare men den är ju bättre (?) Vet att den saknar GBA kompabilitet.
Har faktiskt ett fungerande GBA sedan tidigare, dock lite slitet av 400+ timmar
med Pokémon

Tack för svaren hittills

Permalänk
Medlem
Citat:

Metroid Prime Hunters är ett måste!

Sen har vi:
Zelda Phantom Hourglass
New Super Mario Bros
Final Fantasy Chrystal Chronicles
Final Fantasy III & IV (evt. XII revenant wings också)
Ninja Gaiden
The world ends with you
Contra 4
GTA - Chinatown wars
Viewtiful Joe - Double Trouble
Mario Kart DS

Bra tips där, lägger till ett par:

Castlevania - Order of Ecclesia
Fire Emblem
Castlevania - Dawn of Sorrow
Castlevania - Portrait of Ruin
Professor Layton
Advanced Wars - Dual Strike
Advanced Wars - Dark Conflict
Disgaea DS
Mega Man ZX
Mega Man ZX Advent
Dragon Quest: Monsters Joker
Dragon Quest 4
Dragon Quest 5
Ouendan
Brain Training

Permalänk
Medlem

lägger till Mario & Luigi partners in time & kommande zelda - spirit tracks

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

skaffa så du kan köra homebrew och installera scummvm så har du en del nice spel där, monkey island 1 & 2 tex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphinx
skaffa så du kan köra homebrew och installera scummvm så har du en del nice spel där, monkey island 1 & 2 tex

samt införskaffa broken sword dir cut. spelade igenom det nyss och det är underbart.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Crono Trigger, dock RPG men väldigt bra. Har inte kört NDS versionen men den ska tydligen vara bättre.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Inaktiv

Tackar så mkt för alla svar hittills, ett tag kvar tills jag skaffar det, men lika bra att fixa en lista (kommer dock bli dyrt ).

Permalänk

Tror alla bra spel redan är med, skulle dock vilja peka ut några extra nice(Utifrån de jag spelat):
Disgaea DS
Mega Man ZX
Mega Man ZX Advent
Mario kart DS
Phantom hourglass
FF Crystal chronicles är mycket bättre än Revenant wings.

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

ush megaman zx spelen är ju sailor moon

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Hedersmedlem

Piratsnack undanbedes.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Vet inte hur gråzon homebrew är men VNDS är ett måste om du gillar Visuella noveller/eroge/galge mm.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anilusion
Phoenix Wright serien! Glöm absolut inte den! Bästa som finns att spela på DS!

Kan bara hålla med, otroligt roligt och spännande. Har dock inte spelat det senaste där man inte är Phoenix längre, är det lika bra? har läst att det ska vara specialgjort för DS och inte en GBA-portning som dom andra spelen är. Precis som sista fallet i det första spelet med mer 3D-grejer och sånt.

Ett annat klurigt äventyrsspel är Hotel Dusk: Room 215, har dock inte spelat klart det men det borde jag ta och göra nån gång.

Gillar man strategi tycker jag man ska testa Advance Wars: Dual Strike, roligt turbaserat krigsspel där man styr tanks, flygplan och allt möjligt.

Just den här typen av spel tycker jag är perfekta att spela på DS, flera av spelen trådskaparen räknade upp så som CoD 4, CoD WaW, Splinter Cell: Chaos Theory och Brothers in Arms har jag väldigt svårt och tro att dom är bra på DS, likaså är alla bilspel jag testat i princip värdelösa med sämst körkänsla. Någon får gärna motbevisa mig och peka på ett bra action- eller bilspel Till DS som man inte spyr av att spela.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur folk kan rekomendera Advance wars, alla spel efter det första är ju helt omöjligt

Tubes, tubes, tubes.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Testpilot

Ja, inte är spelet lätt inte men letar man efter en riktig utmaning passar det verkligen

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Det är ju nästan ett MÅSTE att skaffa ett "Acekard 2i" o så ett minneskort till den givetvis. Finns väl några andra flashkort också att välja mellan.

Men det där är modellen jag beställde ifrån PSXCare. Är lite smidigare o kunna ha en hel hög med spel inlagda på minneskortet istället för o bära runt på en kartong/påse med små kassetter. xD

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Det är ju nästan ett MÅSTE att skaffa ett "Acekard 2i" o så ett minneskort till den givetvis. Finns väl några andra flashkort också att välja mellan.

Men det där är modellen jag beställde ifrån PSXCare. Är lite smidigare o kunna ha en hel hög med spel inlagda på minneskortet istället för o bära runt på en kartong/påse med små kassetter. xD

Snackar du om chippning så är jag inte intresserad + att det väl är förbjudet att snacka om här?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Snackar du om chippning så är jag inte intresserad + att det väl är förbjudet att snacka om här?

Nej, finns nämligen inga "chip" till NDS. Flashkort.

Bara ett förslag eftersom man då kan ha alla spelen på ett litet minneskort istället. Smidigt.

Och NEJ detta är INTE olagligt.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Bara ett förslag eftersom man då kan ha alla spelen på ett litet minneskort istället. Smidigt.

Ok In that case: Intressant!

Permalänk
Medlem

Re: Funderar på att skaffa NDS, speltips önskas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Jag är intresserad av att skaffa ett Nintendo DS och vill ha lite förslag på bra spel till konsollen.
Ska helst vara action eller skräckspel (eventuellt bilspel), men andra förslag är också ok.

De jag kollat in hittills är:

CoD 4
CoD WaW
Dementium: The Ward (FPS-skräck i 60 fps!)
Ghostbusters: The Videogame (Ser så najs ut till NDS, http://www.youtube.com/watch?v=mFfc74ce_XU)
Splinter Cell: Chaos Theory
Brothers in Arms

och naturligtvis Pokémon

Allt TS Behöver: M3 DS Real+GBA Expansion Pack...

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Funderar på att skaffa NDS, speltips önskas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naaium
Allt TS Behöver: M3 DS Real+GBA Expansion Pack...

"Allt jag behöver"?
Det är ju fortfarande spelen som är viktigast

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Kort som denna är förbjudna i ett antal länder och dess användning är likvärdig med chipping så inget mer om dessa flashkort tack!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Många bra förslag på spel, är själv intresserad av en DS-konsol. Är det egentligen lönt att satsa på en DSi framför DS Lite?

Permalänk
Medlem

Ninja Gaiden är ett måste, grymmaste spelet till ds!

Permalänk
Inaktiv

Jasså, det var inte lagligt...

Jag vill inte ha tips på någon sådan jävla skit om det inte är lagligt, det är ju spelförslag jag vill ha först och främst också.

Alla töntar som laddar ned sina DS-spel kan dra någon annanstans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KonradA
Många bra förslag på spel, är själv intresserad av en DS-konsol. Är det egentligen lönt att satsa på en DSi framför DS Lite?

Ja det tycker jag, DSi är ju ändå "framtiden" med nedladdningsbart material och firmware som går att uppdatera. Sålänge du inte behöver GBA-slotten då.

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja det tycker jag, DSi är ju ändå "framtiden" med nedladdningsbart material och firmware som går att uppdatera. Sålänge du inte behöver GBA-slotten då.

Men det kommer väl inte spel som endast är anpassade efter DSis kraftfulla processor? Spelföretagen satsar väl spel som funkar lika bra på en Lite också hoppas jag, eller vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KonradA
Men det kommer väl inte spel som endast är anpassade efter DSis kraftfulla processor? Spelföretagen satsar väl spel som funkar lika bra på en Lite också hoppas jag, eller vad tror ni?

Det enda i dagsläget är ju det som finns på DSiWare, men det är mest pussel och några applikationer som miniräknare etc. Knappast något som drar nytta av processorn. Finns ett spel som använder sig av kameran och jag kan säkert se att det kommer fler spel inom den kategorin.

Troligast var väl att de uppgraderade processorn och minnet (16mb) för att den ska klara av interfacet, samt webbrowsern utan extra minnesmodul.

Tittar man på Nintendos hemsida verkar DS Lite & DSi spela sida vid sida om varandra, alltså att DSi är ett komplement och inte en ersättare. Det vore ju inte direkt schysst mot alla Lite-ägare om det dyker upp DSi-only spel. Min gissning är att DSiWare kommer att explodera med små program och spel (kanske något som drar nytta av den extra kraften?) medan de vanliga spelkasseterna alltid kommer att vara till både DS Lite och DSi.

Visa signatur

Sleeva.se »