Permalänk
Inaktiv

En sista koll nu innan beställningen. Ser det sista systemet som jag satte ihop ut att vara ok, värt pengarna?

Skulle verkligen uppskatta era åsikter kring detta.

Tack på förhand:)

Permalänk
Medlem

Vad jag har fått höra får inte ett GTX260 plats i Lian Li PC-8B och då borde inte GTX275 få plats då de har samma längd...

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blow
Vad jag har fått höra får inte ett GTX260 plats i Lian Li PC-8B och då borde inte GTX275 få plats då de har samma längd...

Aha, okej. Du råkar inte ha något bra alternativ? Helst så stilrent som möjligt.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/nexus-clodiu...

Kanske?

Eller bara ett annat Lian Li chassi. De är ju snyggast

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Inaktiv

https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/lian-li-pc-a...

Förhoppningsvis kanske detta kan funka? Håller med om att Lian Li är snyggast, gillar chassin som inte sticker ut för mycket:)

Permalänk
Medlem

Ditt paket är helt Okej.
Om du vill ha verkligen plats köp ett Fulltower. För SLI och sånt kan bli väldigt trångt i Midtower fast det finns riktigt stora Midtower.
Jag skulle rekommdera:
https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/antec-twelve...
elr
https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/cooler-maste...
elr
https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/cooler-maste...

Har inte kollat om du bryr dig om ljudnivån. Men dom låter lite granna dom chassina.
Men där behöver du inte oroa dig över att det inte får plats.

Permalänk
Medlem

Sata på dx 11 kort och wndiws 7, samt ssd om du ska lägga ut 20 k på en datorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Sata på dx 11 kort och wndiws 7, samt ssd om du ska lägga ut 20 k på en datorn

Vart hittar du ett DX11kort då?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blow
Vart hittar du ett DX11kort då?

Kommer till Hösten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Kommer till Hösten.

Men man kan inte vänta i all evighet. Finns alltid något bättre som väntar runt hörnet

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk

Du har 12st produkter i kundvagnen.
Totalt: 19 722 kr. (varav frakt 99 kr.)

Optiarc AD-7240S DVD±RW Silver SATA, OEM 284 kr

Lian Li PC-A6010B Svart, utan nätdel 1395 kr

2st XFX Radeon HD4890 Black Edition 1GB 4490 kr

74GB Western Digital VelociRaptor ICE 1471 kr

1TB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II 899 kr

2st Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz XMS3-12800 3037 kr

Asus P6T Deluxe V2 2948 kr

Intel Core i7 920 2.66GHz 2947 kr

850W Corsair CMPSU-850TXEU 1358 kr

Montering Datorpaket 795 kr

Sen AVG Antivirus Free och Staroffice/Openoffice så är du good to go

Stockkylare duger fint till att klocka med upp till 3.2ghz iaf, ska du vidare sen så kan det vara värt i att investera mer.

EDIT : Om du inte är rädd för att ha ett chassi med lite storlek så kan jag varmt rekomendera Lian Li PC-A77, det är mucho nice

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reeperbahn
virus program rekommenderar jag nod32, det är både gratis och ett av de bästa, gå bara till deras sida och tanka hem demo 30dagars sen går du in på google och söker nod32 keys, sen kommer det upp massa listor testa dom överst och vipppss du har massor av fungerande nycklar som håller i 1år tror jag eller längre.

Okunniga typ, ej tillåtet att länka/tipsa om olagligheter här inne.
Läs på reglerna för tusan!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blow
Men man kan inte vänta i all evighet. Finns alltid något bättre som väntar runt hörnet

Måste nog hålla med om det. Även fast Dx11-korten står och stampar runt hörnet känns det som att det är lika bra att satsa på bra Dx10-kort nu, eftersom att det med största sannolikhet lär dröja ett tag innan spelen börjar stödja Dx11:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkstrom
Du har 12st produkter i kundvagnen.
Totalt: 19 722 kr. (varav frakt 99 kr.)

Optiarc AD-7240S DVD±RW Silver SATA, OEM 284 kr

Lian Li PC-A6010B Svart, utan nätdel 1395 kr

2st XFX Radeon HD4890 Black Edition 1GB 4490 kr

74GB Western Digital VelociRaptor ICE 1471 kr

1TB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II 899 kr

2st Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz XMS3-12800 3037 kr

Asus P6T Deluxe V2 2948 kr

Intel Core i7 920 2.66GHz 2947 kr

850W Corsair CMPSU-850TXEU 1358 kr

Montering Datorpaket 795 kr

Sen AVG Antivirus Free och Staroffice/Openoffice så är du good to go

Stockkylare duger fint till att klocka med upp till 3.2ghz iaf, ska du vidare sen så kan det vara värt i att investera mer.

EDIT : Om du inte är rädd för att ha ett chassi med lite storlek så kan jag varmt rekomendera Lian Li PC-A77, det är mucho nice

Väldigt nice paket, är nog ungefär det där paketet jag kommer köra på. Dock hoppar jag nog raptordisken och satsar på en SSD om någon månad. En snabb fråga bara, hur bra presterar 2*4890 jämfört med 275 i Sli? Får dessa plats i chassit du rekommenderade? Angående överklockning så kommer jag nog satsa på att försöka överklocka den till åtminstone 3,4Ghz. Borde jag köra på några extrafläktar då?

För övrigt, stort tack till alla som har tagit sig tid att svara på mina frågor och funderingar:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malm1987
Måste nog hålla med om det. Även fast Dx11-korten står och stampar runt hörnet känns det som att det är lika bra att satsa på bra Dx10-kort nu, eftersom att det med största sannolikhet lär dröja ett tag innan spelen börjar stödja Dx11:)

Väldigt nice paket, är nog ungefär det där paketet jag kommer köra på. Dock hoppar jag nog raptordisken och satsar på en SSD om någon månad. En snabb fråga bara, hur bra presterar 2*4890 jämfört med 275 i Sli? Får dessa plats i chassit du rekommenderade? Angående överklockning så kommer jag nog satsa på att försöka överklocka den till åtminstone 3,4Ghz. Borde jag köra på några extrafläktar då?

För övrigt, stort tack till alla som har tagit sig tid att svara på mina frågor och funderingar:)

Tjohej

Hmm dimensioner finns nog på http://lian-li.com

men chassit är hyffsat stort så det bör inte vara några problem.

2x HD4890 är IMO den mest prisvärda högpresterande lösningen idag :), men det ska finnas trådar inne på grafikkort sektionen hur alla korten förhåller sig till varandra.

Ska du överklocka över 3.2 så kan du lika bra sikta på ~4 direkt, det är inga större bekymmer, eftersom över 3.2 bör du ha en aftermarket kylare, och då är det ju Noctuan som rockar

Jag hade bytt ut de två chassifläktarna i Lian-Li chassit mot Scythe Slipstream 1200rpm (finns på inet med) då dessa flyttar mer luft och låter behagligare.

Om jag inte missminner mig så får du BS-03 kylaren till det chassit, dvs en kylare du sätter över PCIE platserna, detta är jag inte hundra på men kika på lian lis sida, om det är så så hade jag köpt en Scythe till och bytt ut den.

(Obs PCIE kylaren suger ut luft by default av någon anledning, detta tycker jag är lite efterblivet då det måste ju sabba luftflödet till grafikkortens Fläktar, så jag hade vänt på fläkten och slussat in kall luft direkt på Grafikkorten)

Om du ska ta bort raptordisken så hade jag lagt dom extra pengarna på ett Lian-Li Pc-A77 istället. Dock så är det Stort, men du har inga bekymmer med luftflöde, och absolut inga problem o få i grafikkorten

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkstrom
Tjohej

Hmm dimensioner finns nog på http://lian-li.com

men chassit är hyffsat stort så det bör inte vara några problem.

2x HD4890 är IMO den mest prisvärda högpresterande lösningen idag :), men det ska finnas trådar inne på grafikkort sektionen hur alla korten förhåller sig till varandra.

Ska du överklocka över 3.2 så kan du lika bra sikta på ~4 direkt, det är inga större bekymmer, eftersom över 3.2 bör du ha en aftermarket kylare, och då är det ju Noctuan som rockar

Jag hade bytt ut de två chassifläktarna i Lian-Li chassit mot Scythe Slipstream 1200rpm (finns på inet med) då dessa flyttar mer luft och låter behagligare.

Om jag inte missminner mig så får du BS-03 kylaren till det chassit, dvs en kylare du sätter över PCIE platserna, detta är jag inte hundra på men kika på lian lis sida, om det är så så hade jag köpt en Scythe till och bytt ut den.

(Obs PCIE kylaren suger ut luft by default av någon anledning, detta tycker jag är lite efterblivet då det måste ju sabba luftflödet till grafikkortens Fläktar, så jag hade vänt på fläkten och slussat in kall luft direkt på Grafikkorten)

Om du ska ta bort raptordisken så hade jag lagt dom extra pengarna på ett Lian-Li Pc-A77 istället. Dock så är det Stort, men du har inga bekymmer med luftflöde, och absolut inga problem o få i grafikkorten

Then 2x HD4890 it is:) Blir nog till att byta ut fläktarna till de som du rekomenderade, då de verkar innebära enbart fördelar. Tänkte dock på en sak angående chassit som du rekommenderade i första posten. Är ljudnivån någorlunda behagligt i detta om man byter ut original fläktarna?

Sedan tänkte jag på en sak till. Såg i din sig att du har ungefär samma dator som den du rekommenderar, hur tycker du att den funkar till krävande spel och så? Klarar du av att köra de flesta spel i 1920*1089 (eller 1920*1200)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reeperbahn
virus program rekommenderar jag nod32, det är både gratis och ett av de bästa, gå bara till deras sida och tanka hem demo 30dagars sen går du in på google och söker nod32 keys, sen kommer det upp massa listor testa dom överst och vipppss du har massor av fungerande nycklar som håller i 1år tror jag eller längre.

Jävla piratäckelförslag...

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malm1987
Then 2x HD4890 it is:) Blir nog till att byta ut fläktarna till de som du rekomenderade, då de verkar innebära enbart fördelar. Tänkte dock på en sak angående chassit som du rekommenderade i första posten. Är ljudnivån någorlunda behagligt i detta om man byter ut original fläktarna?

Sedan tänkte jag på en sak till. Såg i din sig att du har ungefär samma dator som den du rekommenderar, hur tycker du att den funkar till krävande spel och så? Klarar du av att köra de flesta spel i 1920*1089 (eller 1920*1200)?

Acceptabel ljudnivå är så fruktansvärt subjektiv så det vågar jag inte ge mig in på, mitt chassie som jag har 8st 120mm brummar lite, men för mig är det helt acceptabelt, Slipstream fläktarna finns i 800rpm variant också som ska låta mindre.

Har spelat HawX, Prototype och Fuel maxat i Full HD på min TV, absolut inga problem, inte ens lite tendens till lag någonstans :]

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Jävla piratäckelförslag...

Även om hans inlägg må strida mot reglerna så gav han iaf OP ett alternativ, dvs var lite konstruktiv.

Ditt inlägg däremot var absolut meningslöst och har ingenting att göra med topic, så Shoo little troll.

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkstrom
Acceptabel ljudnivå är så fruktansvärt subjektiv så det vågar jag inte ge mig in på, mitt chassie som jag har 8st 120mm brummar lite, men för mig är det helt acceptabelt, Slipstream fläktarna finns i 800rpm variant också som ska låta mindre.

Har spelat HawX, Prototype och Fuel maxat i Full HD på min TV, absolut inga problem, inte ens lite tendens till lag någonstans :]

Ok, det låter som att det är en ganska potent konfiguration med andra ord. Gött, då blir det nog en beställning inom en mycket snar framtid:)

Som sagt var, tack för hjälpen allihop. Det har varit guld värt. Känns äntligen som att man vågar beställa utan att oroa sig:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malm1987
Ok, det låter som att det är en ganska potent konfiguration med andra ord. Gött, då blir det nog en beställning inom en mycket snar framtid:)

Som sagt var, tack för hjälpen allihop. Det har varit guld värt. Känns äntligen som att man vågar beställa utan att oroa sig:)

Inga problem. hoppas allt går bra med ditt köp!

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Sata på dx 11 kort och wndiws 7, samt ssd om du ska lägga ut 20 k på en datorn

1+ och drar ner 20k till 10-12k

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*