Permalänk
Medlem

TELE 2 Omdøme!

Hej!
Fick ett erbjudande hær om dagen från optimal telecom om bredband. Idag så andvænder vi Telia bredband 2mbit men vi har funderat på att byta længe eftersom att vi har telefonerna och mobilerna hos Tele 2.

Någon som har erfarenhet av Tele2 i Væstra Gøtaland?
Sedan så funderade jag på om jag behøver byta modem om jag bytar till 8mb från Tele2?

Med vænliga hælsningar,
//Memon

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

Re: TELE 2 Omdøme!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memon
Hej!
Fick ett erbjudande hær om dagen från optimal telecom om bredband. Idag så andvænder vi Telia bredband 2mbit men vi har funderat på att byta længe eftersom att vi har telefonerna och mobilerna hos Tele 2.

Någon som har erfarenhet av Tele2 i Væstra Gøtaland?
Sedan så funderade jag på om jag behøver byta modem om jag bytar till 8mb från Tele2?

Med vænliga hælsningar,
//Memon

Byter du operatör så lär du med stor sannorlighet få ut ett nytt modem från den nya operatören. Jag sitter på Tele2 100Mbit och det fungerar fint men deras ADSL har jag ingen erfarenhet av så det kan jag inte uttala mig om.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag hade Tele2 ADSL 8 Mbit för lite över ett år sedan innan vi fick en fiber-anslutning från Telia i huset.
Tele2 fungerade bra när jag använde det för över ett år sedan.
Man fick med en trådlös ADSL-router från Thomson (har jag för mig att den hette).
Den var helt värdelös när det gällde inställningar så jag använde en D-Link DI-804HV istället, som fungerade utmärkt.

Just nu har vi digital-TV från Tele2 och det fungerar si sådär. (Vi får ComHem i höst)
Man får göra en total återställning (en sk. ominstallation) av boxen minst en gång per månad.
Just det, ominstallation.
Man måste fixa alla sina favoritkanaler, timer-funktioner mm minst en gång per månad.
Detta pga. kanaler börjar hacka rejält eller frysa titt som tätt.
Program-listan (EPG) fungerar halvbra. Program syns inte bla.
Ibland kan två olika kanaler ha samma programlista.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

Jag sitter på Tele2 kabel tv, får ut 23Mbit/0.98Mbit på deras 24/1. tycker de är helt ok.

Visa signatur