Bästa In-ear lurarna i övre prisklass?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kungsnugge
Håller dom? För en så simpel grej behöver man inte vara Einstein för att räkna ut att det krävs förstärkning till kabeln. Plus att i Sverige kan temperaturen växla en del. Märkte på D-jays att kabeln blev tämligen stel.
Men det är klart. Det är en avvägning. Ska vi göra lurar som håller, med risk för att dom inte köper fler. Eller ska vi göra lurar som går sönder, så det konsumeras mer.
Antar att en av ovan skapar nöjdare kunder = Rekomendationer.
D-jays kommer jag inte rekomendera. Dom hamnar på min elektronikskrothög bland alla andra lurar.

En annan sak... är det ngn här som lyckats byta sladden? Vid en snabb översyn verkar dom inte helt lätta att öppna?

..och vilka andra lurar refererar du till, low som highend? Kan vara intressant att veta vilka du provat?

Dem håller, har haft dem sedan maj och inte haft några problem,

I low end: De flesta kosslurara för 100 till 300, philps

Mid end: Philips, Sony, Creatve, jays (d-jays)

High end: Ultimate ears, Creative, Jays (q-jays)

Tyvär kan jag ge namn på tillverkarna då det var i maj när jag skulle köpa nya lurar som jag testade ovanstående lurar från tillverkarna.

Men q-jays hade bäst ljud av dem alla, går man efter tester så kan man se att Ultimate Ears 10k lurar (4-vägshögtalare ) är sämre i basen än q-jays (2-vägshögtalare) som ligger på 1300 spänn.

Jag finner att ljudet i q-jays är naturlig, basen, mellanregister och diskanten är lagom, balanserad och ingen är dominerande. Dem ger spelglädje till musiken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrom.emil
Dem håller, har haft dem sedan maj och inte haft några problem,

I low end: De flesta kosslurara för 100 till 300, philps

Mid end: Philips, Sony, Creatve, jays (d-jays)

High end: Ultimate ears, Creative, Jays (q-jays)

Tyvär kan jag ge namn på tillverkarna då det var i maj när jag skulle köpa nya lurar som jag testade ovanstående lurar från tillverkarna.

Men q-jays hade bäst ljud av dem alla, går man efter tester så kan man se att Ultimate Ears 10k lurar (4-vägshögtalare ) är sämre i basen än q-jays (2-vägshögtalare) som ligger på 1300 spänn.

Jag finner att ljudet i q-jays är naturlig, basen, mellanregister och diskanten är lagom, balanserad och ingen är dominerande. Dem ger spelglädje till musiken.

Jag tackar för inputen. Tar med mig det inför nästa lurar i jakten på det nästa ljudet.
Om du har någon länk till testet som refererar till vore det bra.
Viktigt att komma ihåg att ljud är högst subjektivt och väldigt mycket upp till var och en. Men när det kommer till mätbara frekvenskurvor så har i alla fall ngt som gör att jämföra.

Slutligen. Shure lurarna, skulle hamna i mid end, som jag köpte upplever jag som helt okej. Möjligen inte lika bra mellanregister som d-jays men bättre bas. Plus att dom sitter bättre och känns robustare.

Permalänk
Medlem

Jag sa tidigare att Q-jays har bättre bass en Ultimate Ears UE 11 Pro men kan inte hitta stycket, kanske såg fel eller blandade ihop dem md något annat fron UE. Ultimate Ears UE 11 Pro har i alla fall riktig bass, ända ner till 20 Hz. I alla fall är Q-jays bäst för sitt pris och de flesta som ligger över denna prislapp.

Ultimate Ears UE 11 Pro
http://www.anythingbutipod.com/archives/2008/10/ultimate-ears...

Q-jays
http://www.anythingbutipod.com/archives/2007/10/jays-q-jays-r...

Permalänk

När jag köpte mina d-Jays första gng så var de "high end", de var Jays top modell. Kostade runt 900kr. O ärligt talat så hörde jag ingen skillnad på d-Jays o j-Jays (som inte vart billiga de heller i början). J-Jays:n gick sönder efter en kort tid o byttes (garanti) mot d-Jays, som oxå gick sönder o fick nya, som oxå gick sönder o sen bytte jag till Shure. CDON hade slutat saluföra Jays, undrar varför?

Håller med Kungsnugge när han säger:"Men det är klart. Det är en avvägning. Ska vi göra lurar som håller, med risk för att dom inte köper fler. Eller ska vi göra lurar som går sönder, så det konsumeras mer."

Tvivlar på att merpriset motiverar q-Jays, mot J-jays eller d-jays. Same shit different name säger jag bara.

Permalänk

v-moda Vibe är nog de bästa "öronpropparna" jag testat. sjukt bra ljud imo.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=148378

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Jag har en Ipod Classic 120 GB och kör med ett par Sennheiser CX300 men jag tycker inte att jag får någon skön bas, har testat alla möjliga EQ så kanske satsa på ett par nya in-ear lurar?:)
Så jag undrar vilka nu rekommenderar till ipod. Har kollat lite på Shure, qJay, etymotic, Ultimate ears mm
men alla skriver olika i recensioner så man blir bara förvirrad. Priset är inte så viktigt.. det är ljudet som är det

Permalänk

Jag är oxo sugen på nya lurar, nackdelen är att typen Koss Sportaplug eller vad de nu heter inte passar mig, rent helvete att få dit dem oavsett kudd-typ, så ett par "vanliga" in-ear...finns det några bra, har haft ett gäng och de flesta är odugliga. OK en del har ju bas men har skrikigt mellan-reg eller så har de ingen bas alls.
Mina super-gamla Sennheiser MX300 låter bäst hittills, köpte MX500 men de kunde man likagärna kasta, likaså några Pioneer och andra konstiga budget-skräp.
Kan tillägga att mina referenser är Grado SR125, AKG 280 Parabolic, Audio-Technica ATH-M40fs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punkarn89
När jag köpte mina d-Jays första gng så var de "high end", de var Jays top modell. Kostade runt 900kr. O ärligt talat så hörde jag ingen skillnad på d-Jays o j-Jays (som inte vart billiga de heller i början). J-Jays:n gick sönder efter en kort tid o byttes (garanti) mot d-Jays, som oxå gick sönder o fick nya, som oxå gick sönder o sen bytte jag till Shure. CDON hade slutat saluföra Jays, undrar varför?

Samma sak här. Nu har andra omgången d-Jays också gått sönder.
Okey, dom låter iofs ganska bra (för mina behov) men vad hjälper det när dom inte håller.

Visa signatur

The people who start wars never fight then. The people who fight wars never like them…

Permalänk
Medlem

en ni har glömt är DENON AH-C751, kör själv med dessa och det är dom bästa jag haft, kostar dock över 2000:- :S

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Ingen som lyssnat på Klipschs olika modeller? Deras högtalare kan ju vara rätt grymma ibland så det vore ju intressant om de har tagit filosofin över till det bärbara formatet.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Ingen som lyssnat på Klipschs olika modeller? Deras högtalare kan ju vara rätt grymma ibland så det vore ju intressant om de har tagit filosofin över till det bärbara formatet.

Tänker precis samma sak, såg Klipsch Custom 1 och 2, de verkar hålla bra kvalité, någon som har testat dem?

Permalänk

punkarn89, Keng, pepso. Jag önskar få er hjälp med lite förbättringar vi jobbar på. Ni får gärna kontakta mig på support@jays.se . Skriv ner ert nick name i mailet så berättar jag mer vad vi önskar får hjälp med. Vill att ni ska veta att vi jobbar 24/7 med att förbättra detta och inga kunder lämnas åt sidan utan har full support under de 24 månader vi lämnar.

Permalänk
Medlem

Har själv ett par Q-Jays, underbara är dom!

Tyvärr verkar dom inte hålla så länge, utan mina gick sönder efter en månad, skickade in dom till Jays och fick nya utan problem.

Permalänk
Medlem

Denon AH-C751

Har under en tid varit på jakt efter nya in-ear då jag lyckades med konststycket att slarva bort mina nya D-Jays (Andra uppsättningen. Dom första lade av.)

Var riktigt nöjd med mina D-Jays... fram till att jag fick tillfälle att jämföra dem med Q-Jays. När man åter stoppade in D-Jays pluggarna i öronen kändes dom rätt platta och döda vid jämförelse.

Q-Jays har verkligen ett fantastiskt detaljerat ljud, så bra att dom tom avslöjade mp3-formatets bristande kvalitet/kompression.
Dock upplevde jag dem som väldigt fattiga på bas. Självklart är detta är en fråga om tycke och smak, men - om du som jag lyssnar mest på modern dance / trance / house så är detta helt enkelt inga lurar att föredra!

Med utgångspunkten att "det måste ju finnas lurar som både kan leverera ett detaljerat ljud OCH ordentlig bas" började jag finkamma nätet efter alternativ.

Fastnade först vid Sennheisers IE6. Omdömena sa: snygga, grymt ljud, med ordentlig bas - precis vad jag letade efter.

En recension fick mig dock att höja lite extra på ögonbrynen...
Där rekomenderades Denon AH-C751 över IE6. Om man ville hosta upp den extra cashen så var Denon lurarna överlägsna på i stort sätt alla plan - även basen, som ändå var en av IE6's styrkor. Recensenten gick tom så långt att utnämna Denon AH-C751 till dom bästa lurar som han lyssnat på modern dance musik igenom.

Bingo! Dom ska jag ha!

Beställde dem på ebay - 1020:- med frakt. Mindre än halva priset mot i Sverige!

5 arbetsdagar senare så sitter jag med mina nya Denon AH-C751 i öronen och skriver den här texten.

Och hur låter dom då? Enligt head-fi.org så ska dom här lurarna spelas in för att ljudet ska komma till sin fulla rätt. men första intrycket är att dom låter bra - riktigt j'vla bra!

Men även om dessa på pappret har ett bättre frekvensomfång än Q-Jays så är mitt spontana intryck att ljudet inte är riktigt lika detaljerat. Men bas, som var ett av mina grundkrav finns det gott om!
Inte som Koss "The plug", som har rent kopiösa mängder bas, men fullt tillräckligt - bättre än det mesta jag provat.

Ska man säga något negativt så är det inte ljudet utan utförandet och passformen.
Storleksmässigt så är dom ungefär som en sån där gul hörselpropp - men man kan ju inte trycka in hela luren i örat så mycket hamnar utanför, så man därför ser lite ut som Frankensteins monster. Men det kan jag leva med.

Passformen är inte lika bra som Jays lurar, vilka sitter enormt bra i mina öron. Problemet är att luren är som fetast precis bakom silikonpluggen som ska in i örat, vilket gör det svårt att trycka in den ordentligt för att uppnå optimal tätning. Detta är dock inget unikt för Denon. Väldigt många in-ear lurar har samma form och om det ger dig problem eller inte är högst personligt.
Väl på plats så sitter dom dock stadigt och, tvärtemot vissa åsikter så, så tycker jag inte att dom pga vikt/storlek "stör" mer än några andra lurar, och jag skulle lätt kunna ta med dem på en löprunda utan att dom trillar ur.

Summan av kardemumman är att om du som jag lyssnar på mycket bastung musik och vill ha lite dyrare lurar med ett lite vassare ljud så är Denon AH-C751 ett klockrent köp!

Länkar:
http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehoer/hoerlurar/deno... -produktbeskrivning på svenska.
http://crave.cnet.co.uk/digitalmusic/0,39029432,49296160,00.h...
http://reviews.cnet.co.uk/accessories/0,39100115,49296131,00....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
punkarn89, Keng, pepso. Jag önskar få er hjälp med lite förbättringar vi jobbar på. Ni får gärna kontakta mig på support@jays.se . Skriv ner ert nick name i mailet så berättar jag mer vad vi önskar får hjälp med. Vill att ni ska veta att vi jobbar 24/7 med att förbättra detta och inga kunder lämnas åt sidan utan har full support under de 24 månader vi lämnar.

Underbart Peter, har mailat nu

Permalänk
Medlem

shure e530 om du vill lägga ut några tusingar mer.

Bästa lurarna tycker jag Stark bass samtidigt som klar och detaljerad mellanregister och diskant samtidigt högt volym! Tycker mina e530 låter bättre än mina logitech z-630.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Efter att ha lämnat mina trogna sennheiser cx300 så är jag mer än nöjd med mina Shure e5c som jag fick tag på tradera Fick dem för 1500
Innan jag såg dessa lurar så införskaffade jag mig ett par UE super fi 5 pro och dessa tycker jag är snäppet under shure lurarna. Det som gör shure lurarna snäppet bättre är att basen är starkare, och dess komfort är mkt bättre annars är de väldigt lika för mig.

För att få ut de absolut bästa ur dem så kopplade ja dem till pappas B&O spelare och satte på Pink Floyd Live in Gdansk. Det är så man blir tårögd med gåshud och känner sig som ett barn på julafton igen

Permalänk
Medlem

Ser att det sker glapp i D-Jays osv. Och mycket riktigt. Mina fick jag lämna ifrån mig pga att högersnäckan gick bort totalt. Först fick man vrida lite på sladden för att få tillbaka ljudet, sen ljud utan bas, sen blackout. Men ett par Q-Jays känns ändå lockande... Då vet du de Peter. Fixa sladden

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

Top of the line om du inte vill ha customlurar så har vi:

Shure 530
Ultimate ears triple fi 10
ATH ck100
Sennheiser IE8
Westone UM3X / 3

Westone hittar man tyvärr inte i Sverige och inte ATH luren heller. Shure är tyvärr svindyra på denna sida atlanten så vill man inte börja nosa uppe på 4000kr strecket så är det IE8 och triple.fi som gäller.
Som jag ser det får man mest för pengarna med ie8 om man kan överleva att dom inte isolerar så jätte bra (är en super lur annars).

Själv har man Westone UM3X och shure 530 högst upp på listan efter ett par ulitmate ears ue 11 med eget tryck (http://www.ultimateears.com/_ultimateears/community/earartgal...) men för 1200 dollar utan moms....

Permalänk

Jag kan verkligen rekommendera q-Jays... och jag har testat en hel del olika lurar.

Lite dyra men det är värt varje krona!!

Permalänk

Jag har bara lyssnat på ett fåtal in-ear men är en audiofil sen många år. Har haft ett par olika sony ericsson lurar och de är verkligen skräp i jämförelse med mina q-jays. Q-jays ger bra ljud, om än lite ljus. Är inte mycket för equalizers annanrs, men med dessa lurar är det ett måste. Men sen blir det ganska bra. Inte ens i närheten av mina Sennheiser 650HD, men det var det väl ingen som trode. Men den absolut största fördelen är att de är otroligt komfortabla. Jag märker inte ens att de är i, medans jag fick ont i öronen efter någon timme med SonyEricsson. Jag är nöjd med mitt köp.

Permalänk

Jag kan verkligen avråda från köp av q-jays av ett par olika anledningar:

Sladden tål inte att komma i kontakt med kroppen. Efter 3-4 månader är den stel och har minne som en ståltråd. P.g.a detta så sitter lurarna kass och skrapljud mot kläder blir för högt.

Det utbytbara filtren tar slut väldigt fort. Jag fick ett par över p.g.a reklmation (se nedan), men dessa är slut nu med.

Ljudet är bra och luftigt med kanske för tillbakadragen bas och alldeles för vass diskant (med iPhone/iPod Touch).

Men anledningen till att inte köpa är bristen på kvalité. Ni KOMMER att reklamera dessa lurar (jag hann med tre inom loppet av 7 månader). Synd, för det är en fin lur annars.....
.A

Permalänk

En representant för jays har ju skrivit här på forumet att de har åtgärdat sladden på jays lurarna. Skulle du mot förmodan få en "äldre" modell så byter du dom på garantin. En klar nackdel, men något jag räknar med inte kommer bli något större problem.

Saknar iPhone/iPod equalizer? Jag har ju satt en iPhone 3GS på inköpslistan...

Permalänk

q-Jays låter bra för sin prisklass. Otroligt små och sköna. Enda som riktigt störde mig med dom var att dom inte isolerade lika bra som lurarna jag hade innan dom. Tyvärr är det en väldigt stor del av mina krav på lurar så jag sålde vidare mina q-jays.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karma Police
Jag kan verkligen avråda från köp av q-jays av ett par olika anledningar:

Sladden tål inte att komma i kontakt med kroppen. Efter 3-4 månader är den stel och har minne som en ståltråd. P.g.a detta så sitter lurarna kass och skrapljud mot kläder blir för högt.

Men anledningen till att inte köpa är bristen på kvalité. Ni KOMMER att reklamera dessa lurar (jag hann med tre inom loppet av 7 månader). Synd, för det är en fin lur annars.....

.A

Jag hade den första versionen av lurarna, som hade stela sladdar. Dessa lurar gick sönder och jag fick nya via garantin. De lurar som jag fick är av en nyare version med mjuka sladdar som inte gör att ljudet fortplantar sig och kvaliten är betydligt högre än på mina första q-jays.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av b1uemchen
q-Jays låter bra för sin prisklass. Otroligt små och sköna. Enda som riktigt störde mig med dom var att dom inte isolerade lika bra som lurarna jag hade innan dom. Tyvärr är det en väldigt stor del av mina krav på lurar så jag sålde vidare mina q-jays.

Du får ju alla möjliga storlekar på sleeves och ett par foams. För mig stängs ljudet ut ordentligt när de är rätt insatta i örat, detta gäller för sleeves och foam.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristerZ
En representant för jays har ju skrivit här på forumet att de har åtgärdat sladden på jays lurarna. Skulle du mot förmodan få en "äldre" modell så byter du dom på garantin. En klar nackdel, men något jag räknar med inte kommer bli något större problem.

Saknar iPhone/iPod equalizer? Jag har ju satt en iPhone 3GS på inköpslistan...

Det finns en equlizer med den är oftast fel kalibrerad på apples produkter och du kan inte själv ha en egen equalizer.

Kan säga att jays hörlurar visar bristerna i spelaren och kvaliten på ljudet i musiken. Därav kör jag en Cowon S9 för musik och filmtittande. Den slår Iphone/Touch rejält på fingrarna i ljud- och bild-kvalite med sin amoled skärm (dregel).

När du en gång sett amoled så finns det ingen återvändo:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Ingen som lyssnat på Klipschs olika modeller? Deras högtalare kan ju vara rätt grymma ibland så det vore ju intressant om de har tagit filosofin över till det bärbara formatet.

Har precis plöjt igenom tråden och blev helt förundrad över att ingen nämnt Klipsch X10. Det är de bästa lurarna jag lyssnat på. De lurar jag har att jämföra med är:
Sennheiser CX400
Jays Q-Jays
Shure SE110
Shure SE210
Etymotic ER4

Varför är klipsch så bra då? Först och främst är de små och extremt lätta att sätta in i örat så de sitter bra. För det andra så tycker jag att de har en helt annan balans i ljudet än ovan nämnda lurar. Sennheiserlurarna har bumlig odefinierad bas, med extremt trist diskant, ungefär som att man lägger en filt över en högtalare. Q-jays låter rätt bra, men kittlar inte riktigt mina sinnen. Shure SE110 låter helt okej, men ganska mjukt och saknar även lite definition. SE210 tycker jag vid första lyssning lät lite burkigt, men efter ett tag växte ett trevligt mellanregister fram och en snärtig bas. Men antydan till burkighet fanns fortfarande kvar. Etymotic ER4 har en detaljrikedom i diskanten som nog väldigt få lurar kan konkurrera med. De dämpar även ljud från omgivningen sanslöst bra.. nästan orimligt bra. Nackdelen med ER4 är att basen är väldigt anonym. Hade det varit lite mer umpf i basen hade jag nog gått igång på dessa.

När jag däremot satte på mig Klipsch X10 kände jag direkt, de här måste jag ha. Tryck i basen utan att den fladdrar runt, det låter tydligt och distinkt. Krispigt mellanregister och en diskant som också är bra. Synd bara att butiken skulle ha 3000 för dem där jag lyssnade. Tydligen kostade de kring 1600 i våras, att jag inte köpte då är en gåta... men på amazon.de kostar de kring 1800 så får nog beställa därifrån.

Har ni inte testat Klipsch så gör det.

Visa signatur

saliga äro de förnäma

Permalänk
Medlem

Sitter i köptankar nu, då mina hörlurar gått sönder.

Verkar stå mellan q-Jays och Bose-lurar som säljs i Apple-butiker,
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=511574
Antar det är dom.. Vilka är bättre?

Permalänk
Medlem

har d-jays, Q-jays kan inte vara sämre, dessutom har jays bytt ut kablarna till ett nytt material och mina d-jays har funka perfekt sedan jag fått dem, och dessutom blir de inte hårda av dem svenska vintern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrom.emil
Det finns en equlizer med den är oftast fel kalibrerad på apples produkter och du kan inte själv ha en egen equalizer.

Vad gäller just iPhone 3GS så behövs det knappast någon equalizer, om man använder högklassiga lurar, eftersom den har den rakaste frekvensgången av alla portabla musikspelare på hela marknaden. Spikrak.

Använder man equalizer från det gör man sig bara en otjänst, betydligt bättre isåfall att välja lurar som klarar av att matcha frekvensgången.

Jag har inte hittat några lämpliga in-ear lurar till min 3GS ännu, men med ett par Sony MDR-V300 som man till nöds kan ha på sig på stan så är det helt imponerande hur rena och utsträckta alla register är. Det låter som om man har en subwoofer i huvudet _utan_ att man använder någon equalizer Även diskanten är helt klar och luftig utan något som låter vasst någonstans.

Hittar jag ett par in-ear som låter ens i närheten lika _fylliga_ som MDR-V300 så slår jag till direkt.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Även om apples produkter har en rak frekvensgång, varför finner många ljudkvaliten som skit i många fall?

iPhone flat
http://img4.imageshack.us/i/iphoneie8.png/

iPhone Bass preset
http://img22.imageshack.us/i/iphonebasseqie8.png/

Har du något resultat så är jag intresserad att se:)

Cowons spelare har inte direkt rak, men ändå har deras enheter bäst ljudkvalité.

http://rmaa.elektrokrishna.com/Comparisons_%28No_Loads%29/Cow...
http://rmaa.elektrokrishna.com/Comparisons_%28No_Loads%29/S9,...
http://rmaa.elektrokrishna.com/Comparisons/S9,%20O2,%20D2,%20...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Vad gäller just iPhone 3GS så behövs det knappast någon equalizer, om man använder högklassiga lurar, eftersom den har den rakaste frekvensgången av alla portabla musikspelare på hela marknaden. Spikrak.

Använder man equalizer från det gör man sig bara en otjänst, betydligt bättre isåfall att välja lurar som klarar av att matcha frekvensgången.

Jag har inte hittat några lämpliga in-ear lurar till min 3GS ännu, men med ett par Sony MDR-V300 som man till nöds kan ha på sig på stan så är det helt imponerande hur rena och utsträckta alla register är. Det låter som om man har en subwoofer i huvudet _utan_ att man använder någon equalizer Även diskanten är helt klar och luftig utan något som låter vasst någonstans.

Hittar jag ett par in-ear som låter ens i närheten lika _fylliga_ som MDR-V300 så slår jag till direkt.