Permalänk
Medlem

Avlägsna IHS - i7

Orginaltråden på XS.

Någon som är sugen på att prova?
30 grader full load @ 4ghz HT on skulle inte vara helt fel. (Med chiller visserligen).

En annan kul grejj:

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Nice! Ge mig en i7 så provar ja

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Nice! Ge mig en i7 så provar ja

Har faktiskt en extra i7 här hemma som ligger i en låda och tar upp plats, kanske vore värt att slakta den lite..

Edit: Annars så är den där screenshoten så typiskt XS, först en sticky som säger "DO NOT REMOVE i7 IHS", sedan några trådar nedanför "HOW TO REMOVE i7 IHS".

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Konstigt att "not remove ihs" tråden fortfarande är en sticky, har för mig att folk har ploppat bort ihs:en på en i7(utan att den dog) redan i januari, kanske tom tidigare.

Permalänk
Medlem

Undrar hur bra det funkar med luftkylning istället (t.ex. en TRUE Black med två fläktar eller nåt), och med andra processorer? Skulle vara kul att testa på en luftkyld AMD Phenom II eller nåt

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

alltså ni anar inte hur lätt man spräcker kärnan/kärnorna.. utan ihsen är kretskortet väldigt mjukt, och det krävs inte mycket till flex för att det ska knäckas. jag vet.. jag har provat. dock på en redan trasig CPU..

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Vad är IHS:er gjorda av för metall? Man skulle ju kunna ersätta den med något material som leder värme bättre än den ursprungliga IHS:en gjorde.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

förnicklad koppar..

kanske skaffa en ihs i diamant ^^

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunait
Vad är IHS:er gjorda av för metall? Man skulle ju kunna ersätta den med något material som leder värme bättre än den ursprungliga IHS:en gjorde.

Dom är väl gjorda av koppar med nickel på?

Edit: En annan variant är ju att sandpappra sig enda ner, det verkar ju lite säkrare iallafall.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Dom är väl gjorda av koppar med nickel på?

Yes

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
En annan variant är ju att sandpappra sig enda ner, det verkar ju lite säkrare iallafall.

Ja, det låter betydligt säkrare (iaf nästan ända ner). Hur tjock är en IHS egentligen?

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunait
Ja, det låter betydligt säkrare (iaf nästan ända ner). Hur tjock är en IHS egentligen?

http://www.abload.de/image.php?img=dsc00180a8q6.jpg

2-4mm ser det iaf ut att vara, men mitt ögonmått är ju mer eller mindre trasigt.

Tjockare än vad man tror verkar iaf i7 ihs:en vara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mangler
http://www.abload.de/image.php?img=dsc00180a8q6.jpg

2-4mm ser det iaf ut att vara, men mitt ögonmått är ju mer eller mindre trasigt.

Tjockare än vad man tror verkar iaf i7 ihs:en vara.

Hmm, ok. Isåfall skulle man ju kunna slipa ner "locket" på IHS:en ett par millimeter. Undrar hur stor skillnad det skulle göra?

Visa signatur

Mvh Johan