Permalänk
Medlem

Gamingburk för 8k - 10k

Hej

Efter att min burk krånglat på dreamhack har jag bestämt mig för att det är dags att byta ut den helt och hållet, hade tänkt mig ett paket för 8 - 10k som mest ska användas till att spela WoW och diverse RTS spel som t.ex Total war spelen och Starcraft2 när det kommer. Sysslar dessutom en del med photoshop etc men tänkte inte att det skulle göra någon skillnad.

Vill ha ett framtidssäkert system som man kanske skulle kunna bygga på, men detta är inte ett måste. Är inte någon överklockare.

Har plockat ihop ett paket jag tänkte köpa men vill vara helt klart på att det är bra eftersom jag inte är så insatt så tänkte att det var bäst att fråga någon här som är mer insatt:

[img="http://img404.imageshack.us/img404/9299/12345w.th.png"]

Allt det här skulle då gå för 9174:-

Tror det var allt
tack på förhand

Permalänk
Medlem

4870 var det mkt över pris på sök på prisjakt du kan få tag på mkt billigare. Och ace agget kommer många klaga på så kör ett corsair 400w gärna 450w

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag tyckte om ditt packet. Dock har jag inte riktigt tid att fixa något just nu men jag kan rekommendera lite:

- Från inet.se

- Phenom II 920/940
- 2x GTX 260/2x 4870
- 2*2gb ram

Permalänk
Medlem

inte för att låta taskig eller så men jag skule inte ta något av det du inkluderat i ditt paket förutom chassi och grafik kort och dom finns till billigare pris på bättre sidor

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=711489...

+ en amd phenom 2 940 BE

anledningen till att jag tycker denna rigg är bättre är delvis för att du har satsat på den äldre platformen C2Q
och amd är helt enkelt bättre i prisklasen

moderkortet jag valde har stöd för crossfire så om några månader kan du bara köpa ett till HD4890 kort och köra crossfire
HD4890 är också ett kort som klockar väldigt bra ifall det är något du är intresserad av

anledningen till valet av chassi är att det är väldigt tyst och stilrent (tycker jag) insidan av chassit är klät med skumgummi som dämpar ljud effektivt

corsair gör väldigt högkvalitiva nättagg och minnen och det nättagget är 20% billigare pga erbjudande
750W kommer räcka bra länge även om du väljer att köra crossfire

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk
Medlem

Vill du ha fler fläktar så köp dessa Scythe Slip Stream 1200RPM

Angående min build:
Moderkort: bra moderkort som stödjer AM3 och CrossFire.
Minnen: du kan sätta in 2x2GB till när du vill uppgradera.
Grafikkort: Värde för pengarna, du kan trycka in ett till 4870 när du vill.
Hårddisk: 640GB snabb disk som är bättre än en VelociRaptor i Windows 7.
Processor: 4 kärnor, 3GHz. Kommer släppas nya processorer till AM3 i flera år. Detta gör den väldigt uppgraderingsbar!
Nätagg: Lite i överkant men jag vet hur Watt-kåta ni alla är.
Kör du utan CrossFire klarar du dig lätt på 550W, 650W räcker för din CrossFire också utan problem.

Angående din build:
Chassifläktarna du har valt är väldigt dyra och inte speciellt bra. Slipstream 1200 rpm kostar hälften och är mycket bättre.
Du gjorde rätt med ett 4870, mer värde för pengarna än ett 4890.
Jag är en Intel nörd men en AM3 plattform är bättre för dig än en Q9550, köper du denna kommer du inte längre med det moderkortet och processorn, då får du köpa allt nytt nästa gång.
Köp aldrig ett ACE nätagg!

Angående dutte89s build:
Dominator minnena stöter man ofta på problem med.
Chassit är ok men Antec 300 är bättre och billigare.
4890 är inte prisvärt.

Glöm inte Inet.se frakfritt för sweclockers medlemmar. De har grymma priser, gratis frakt, bra service och snabb leverans.
Här hämtar du Windows 7 RC!

Permalänk
Medlem

Dumt inlägg! Förlåt!

Bra kommentarer Frobe!

Permalänk
Medlem

Så nu har jag beställt nästan identiskt vad Frobe postat, jämförde lite grann och bytte från dustin till inet och hoppas den kommer nu i veckan

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Varför 750w nätagg??

650 räcker gottochväl!

Jag personligen skulle inte köpa XFX kortet då de har haft mkt problem, skulle tagit ett Gigabyte eller asus för att slippa problem, dock är det billigt med xfxkortet..

Permalänk

https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/cooler-maste...

Ta det chassit om du vill ha en tyst dator tycker att det verkar bra och tyst

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem

Xfx 4870 har utgått från Inet, nån som har något tips på något annat som passar i mitt paket för runt 2k?

Permalänk
Medlem

Anledningen till att det har utgått är pga problem som kund har haft med just XFX 4870 512mb. Kör på ett 4870 1gb ifrån PowerColor istället, alternativt PowerColor 4890 1gb.

Permalänk
Medlem

Missread

Permalänk
Medlem