Permalänk
Robot

19" 4U rackchassi

För ett år sedan fick jag ett gammalt halvsketet 19" 4U rackchassi av en släkting. Jag var på den tiden på jakt efter ett rackskåp och tänkte att det var ju perfekt med ett gratis chassi till det. Så min tanke var att göra en billig renovering av chassit - i stort sett bara en omlackering, men det blev en aning mer än så.

Besök albumet: 19" 4U rackchassi av -SE-

Permalänk
Medlem

Vänta inte ett år till med att sätte i komponenterna bara Annars ser det ut att bli bra.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jungklo
Vänta inte ett år till med att sätte i komponenterna bara Annars ser det ut att bli bra.

I promise, dem är redan i

Permalänk

Det blev ju riktigt kanon, tänkte själv bygga en server och ha i garaget. Nu blev man ju inspirerad igen. En 9 poängare

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem

Oo najsigt. Bra jobbat. Jag önskar att jag också hade rackchassin på vinden.

Permalänk
Medlem

men fy sjutton vad snyggt. Otroligt snyggt resultat. 10 P utan tvekan

Permalänk

Fint Dock så är jag nog mer kärt i mina 19" prylar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Blev ju riktigt snyggt! Som sagt bara ett rack kvar sen så...Är det perfa!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

hmm, detta får en ju verkligen en att återigen vilja göra nåt med alla rack grejerna man har. jag väntar med poängen tills man fått se hur det blir med grejer i

Permalänk
Medlem

Så ska det se ut!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Fint det blev, så ska det verkligen se ut:D

Permalänk
Medlem

Vad har du för hårdvara i den och vad används den till?

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devour
Vad har du för hårdvara i den och vad används den till?

Detta är ju egentligen samma server som jag haft sen 2005, och den var redan på den tiden rätt omodern. Men den uppfyller mina krav.

- Intel P3 1GHz
- 512MB (2x256MB SDRAM 133MHz)
- Och en tyst sval WDC 20GB (eftersom jag inte har den till lagring).

Jag kör webserver, ftp, torrent, ett par mirc-botar ibland och en ventrilo-server emellanåt också. Kan också understrykas att ftpn används väldigt sällan, i stort sett bara när jag flyttar lite tyngre filer emellan där samba inte orkar med. Från början dock, och anledningen till att jag skaffade den, var för att min gamla server som hade gått ett år utan att stängas av, plötsligt blev väldans trött och bara hade 3MB ledigt minne. Och då var den primära uppgiften för servern att köra en DC-hubb. Denna servern gick också som DC-hubb tills det kom fler lagar ang. nerladdning/uppladdning 2006. (Tror jag det var)

Permalänk
Medlem

ser ju fint ut, men hur gjorde du så att plåten blev så fint borstad? jag har provat med allt och kan bara inte få det snyggt :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.p_22
ser ju fint ut, men hur gjorde du så att plåten blev så fint borstad? jag har provat med allt och kan bara inte få det snyggt :S

1. excenteroscillerande slip för att komma ner till rent aluminium (onödigt om du har ren alu-plåt vilket jag inte hade).
2. 200-papper.
3. 320-papper.
4. 450-papper
5. fin ragtag-duk

(och slipa med stor kloss för att få det jämnt.)

Permalänk

Riktigt fint! 8p