Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Hur sjukt är det att man ska betala 24k för en dator med ATi 4850 och 2,9gHz dualcore (alltså en överklockad sämre variant).
Det betyder alltså att du betalar ca 200% mera än vad du skulle för en PC.
För den imac'en kan man få en PC som är likvärdig för 6k.

Visst är OSX stabilt osv men du måste även betala DUKTIGT mkt för det.
Och virus finns det bara lite av p.ga det finns så lite mac users.

Håller inte med dig om att PC är billigare än Mac i det långa loppet. När du väl köper den här 6000 kr PC så måste du köpa till en hel del mjukvara för att den ska bli någorlunda vettig. Medans med en mac är den redan från början fylld med program som man verkligen använder. Och vilken PC ägare har inte varit med om att deras PC har kraschat. Dessutom så tjänar man tid, man behöver inte leta efter en massa program så att man ska kunna göra nåt med sin pc och man slipper att ha ett virusprogram igång hela tiden som måste skanna systemet var och varannan timme som tar proccecor kraft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Du kunde inte låta bli att klanka ner på windows va? Det bara kliade i fingrarna.
Tänker inte sitta och jämföra för och nackdelar med både det ena och det andra här inne eftersom det ändå inte leder till nånting.
Det är synd bara att vissa inte kan hålla sig till tråden utan istället bara är ute efter änu en PC vs. Mac tråd.
Det leder ingenstans, så lägg ner det.

Dessutom är det ju helt sjukt hur det kan kosta 10.000 för att uppgradera från 4GB DDR3 till 8GB DDR3? Tycker man inte Apple's prissättning är ojämn så vette fan vad som är det.

Att apple tar 10.000kr för 8gb minne är att PC folket kan klanka ner på. Kostar inte en krona mera än att göra det på en PC själv då det är vanliga SO-DIMM som används på vilken Intel
maskin som helst oavsett operativsystem / tillverkare.

Sen var i mitt utalande står det NÅGOT om Windows över huvud taget? Jag skrev inte Windows eller Microsoft en enda gång i min text. Men det verkar vara du som krigar. För såfort jag sa dåliga drivrutiner, dåligt operativ system och slö uppstart så tog du åt dig direkt att det var Windows... det säger juh ett och annat om vad du associerar till dåligt. Jag kanske menade OpenBSD eller Solaris?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Att apple tar 10.000kr för 8gb minne är att PC folket kan klanka ner på. Kostar inte en krona mera än att göra det på en PC själv då det är vanliga SO-DIMM som används på vilken Intel

Sen var i mitt utalande står det NÅGOT om Windows över huvud taget? Jag skrev inte Windows eller Microsoft en enda gång i min text. Men det verkar vara du som krigar. För såfort jag sa dåliga drivrutiner, dåligt operativ system och slö uppstart så tog du åt dig direkt att det var Windows... det säger juh ett och annat om vad du associerar till dåligt. Jag kanske menade OpenBSD eller Solaris?

Är ju lätt att anta vad en macfan kladdar ner på. Det är inte som om du är första.

Visst jag tycker om deras laptops eftersom jag använder mkt photoshop osv.
Dock så fattar jag inte riktigt vrf man skulle köpa en mac för gaming då man får en helt värdelös dator för 20k och en PC får man en extrem dator för
15k. Det säger lite..

Permalänk
Medlem

Sedan får man höra, "hjälp saknar en drivrutin vad ska jag göra", "brb ska bara reboota datorn laggar", "en keylogger tog mitt acc", "kan inte logga in, hur stänger jag av brandväggen?"
- på vent när jag och grabbarna ska dra ihop tex lite Dota eller WoW. Då sitter jag där med min "värdelösa" dator som "just works".

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Avstängd

Fast grejen är ju att den gör ju inte det. En Mac fungerar ju bara inte i alla lägen. Det är minst lika mycket en myt som jultomten.
Nej, att ha Mac ur ett gamer- perspektiv är kanske ingen prisvärd idé. Men det fungerar någorlunda. Och Mac är en hyfsad arbetsstation i övrigt, men kanske inte Guds skapelse som en del vill få det till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs

Ja visst, för både OpenBSD eller Solaris är ju båda kända för att få virus?
Jo, för vi vi vet ju båda 2 att den inte är Windows du listar nackdelar emot?

Förvisso så kanske det inte inte kostar 10.000 för en normal svensson att uppgradera ramminet i en mac, men det faktum att just Apple gör det är väldigt konstigt. Seriöst, vem är så körd så man gör det? Normalt brukar det väl som max kosta 2.000 på en pc, om man gör en customize-dator hos typ Dell osv. Till och med 2.000 är ju sinnessjukt, men 10.000? WTF?!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

2.000 gör det inte. Minnen kostar ca 2000kr stycket (4gb). Det är vanlig SO-Dimm DDR3. Inget Mac specifikt. Finns 2 platser i en iMac.

Grejen är att apple tar såna hutlösa priser för folk betalar för det. Jag betalar glädjeligen 2x pengarna för matchad hårdvara som fungerar med operativsystemet som det ska. Apple har 30% vinst. Säg vilken elektronik tillverkare i hela världen som ens har 10% vinst? Ingen. Därför kan Apple lägga pengar på utveckling = dvs sakerna fungerar då testingen är överlägsen.

På Öland kan du köpa örhängen gjorda i älg-bajs för 2000kr. För oss verkar det konstig men tyskarna tycker det är ett Kap. Dom köper 2-3 par i stöten. Jag tycker det är skammligt dyrt. Men va fan, om någon betalar 2000kr för bajs varför inte sälja det till honom ?

Alla ser det anourlunda. Apple lev världens bästa datorer i hänsyn elförburking/prestanda. Stabilitet och kompabilitet. Ingen maskin har så bra fungerade stöd för USB/FW eller annat än Mac. Jag är berädd att betala dubbla pengarna för det. Det är 10% av marknaden också. 90% är inte. Så är det...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Uh... okay. Och du kan verkligen inte se någon orimlighet i ditt egna resonemang? Vi pratar ramminne nu, alltså en standard. Det är ytterst få modeller genom åren som har fungerat strålande med Kingston men inte alls med Corsair (som exempel). Anser du att det är ett problem i dagens datorvärld, eller att andra tillverkare inte testar sina paket? Okay om Apple smäller på EFI på sina moderkort och grafikkort, men har du aldrig ifrågasatt varför? Att det är "bättre" duger endast som argument om det utvecklas. Du får gärna utveckla "kompatibilitet" också då jag anser det vara ganska långt från sanningen. Nej jag hävdar att ordspråket "tomma burkar skramlar högst" faller bra in på dina argument än så länge.

Absolut inget illa ment, vill bara försöka förstå

Permalänk
Medlem

Betalar mer än gärna några tusenlappar extra för att få en dator i aluminium som andas kvalité och där varje del är designad till 1000 istället för som andra PC tillverkare som har en slumpgenerator när dom tillverkar nya datorer!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Betalar mer än gärna några tusenlappar extra för att få en dator i aluminium som andas kvalité och där varje del är designad till 1000 istället för som andra PC tillverkare som har en slumpgenerator när dom tillverkar nya datorer!

+ fucking 1

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk

Ujujuj.. att Windows hänger sig, saknar DLL-filer, får virus. När körde ni Windows senast? Var det Windows ME kanske? Eller när ni inte kunde något om en PC/Win?

Körde Win 3.11, 98 SE, sedan XP och nu Vista och har absolut inga problem med ovan skriva grejor. Däremot testade jag Win ME och det var inte så stabilt men det var inte OS2 till PC back in the day heller.

Enda mjukvaran man behöver köpa till en PC är OS:et, resten är gratis.

Så visst, någon snackade om en PC för 6000 mot en mac för 24k eller vad det var, lägg på 1000:- för ett OS på PC'n då.

Hade dock gärna kört mac om jag hade onödigt mycket pengar för de är jäkligt snygga och jag råkar gilla de få spel som finns till mac.

EDIT: några skriver att de gärna lägger till 1000-lappar för att få en burk i alu som andas kvalité. Andas inte för mycket bara med tanke på det som macbooken släpper ifrån sig.
Skämtåsido, det går att köpa en designad pc för 1000-lappar till men då får man större möjlighet att byta innehållet när det börjar gå långsamt igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta777

EDIT: några skriver att de gärna lägger till 1000-lappar för att få en burk i alu som andas kvalité. Andas inte för mycket bara med tanke på det som macbooken släpper ifrån sig.

Vad menar du att den skall släppa ifrån sig?

Mac vs. PC är en smaksak i mitt tycke, lite som Volvo vs. Saab

Permalänk
Medlem

Som relativt ny mac-användare kan jag bara rekommendera att köpa en imac med 4850.

När modellen kom med ATI kortet i mars eller april eller vad det nu var, såg jag själv möjligheten att faktiskt testa en mac samtidigt som jag faktiskt behöll möjligheten att kunna spela ett spel då & då i windows.

Kan säga att det är så värt det.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penguin_SWE
Vad menar du att den skall släppa ifrån sig?

Mac vs. PC är en smaksak i mitt tycke, lite som Volvo vs. Saab

Syftade på Sweclockers gamla notis om att macboockarna släpte ifrån sig en odör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Syftade på Sweclockers gamla notis om att macboockarna släpte ifrån sig en odör.

Var det inte Mac Pro? Skall inte försvara Apple men lätt hänt när man anlitar något annat företag att tillverka deras datorer, många genvägar tas av denne för att höja vinstmarginalerna!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Men i slutändan är det Apple som får ta ansvar för det då det trots allt är deras produkter som de har godkänt. Ingen idé att skylla på någon annan. De är nog rätt duktiga själva på att ta genvägar. Personligen tycker jag inte Apple är bättre än någon annan, det kommer alltid fram någon liten defekt när det gäller deras produkter. De har enorma prispåslag men har ändå lika mycket, eller mer, problem som andra - så att man köper kvalitet är rent önsketänkande.

Sedan kan jag hålla med Apple- folket om en sak, Macen fungerar helt okay på en gång. Det är enligt egen åsikt inte helt okay att Asus, Acer och allt vad de heter installerar så mycket skitprogram och trials att det bästa fortfarande är att installera om hela datorn. Likaså anser jag det snålt att många inte skickar med en enkel cd-skiva med innehållandes fungerande drivrutiner. En normal svensson tycker nog det är skapligt irriterande att lösa problemet med att gå ut på internet för att hämta drivrutiner till nätverkskortet...

Men har man väl installerat och uppdaterat Windows så är det inte längre någon större skillnad. Personligen köper jag inte design i mina datorer, de är arbetsverktyg och ska passa situationen. Istället eftersträvar jag så mycket ren prestanda per spenderad krona istället och utgår från att mjukvaran fungerar - grunden Windows gör det. Att exempelvis Creative har svårt att göra fungerande drivrutiner är hur man än vrider det inte Microsofts fel.

Näe, Mac är ett trevligt men ganska dyrt koncept. Det säger sig självt när Apple är ett av få företag idag som går plus. Mac är också ett nischat koncept, man kan läsa att det är så bra för det ena eller det andra specifika ändamålet, men som allround verkar det falla rätt bra. Det är mycket take it or leave it- mentalitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av päpparkaka
Man köper inte en iMac för gaming. Sjukt oprisvärda i mina ögon. Det är allt rätt sjukt att behöva lägga till över 10k för att gå från 4GB till 8GB DDR3.

Mac har man väl bara om man ska pilla med foton osv?

+1 håller fullständigt med, hade så jäkla gärna kört med Mac men sitter och spelar för mycket.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paltkoma
+1 håller fullständigt med, hade så jäkla gärna kört med Mac men sitter och spelar för mycket.

Vad har det med saken att göra? Enda anledningen till att inte köpa en Mac är för att man antingen tycker dom är fula eller för dyra, någon annan anledning finns inte!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Väldigt mycket gnäll i tråden från windows-folket, och likaså är det ni som startat.

Som Ubuntare så sympatiserar jag med Mac-folket. Känns som att de som gnäller blir ledsna över att andra har råd med dyrare leksaker än de har, och måste vifta e-penis och snacka ner Mac-folket.

Mac-användarna (förutom Mac Pro folket som leker med riktiga prestanda maskiner) köper inte datorerna för spelprestanda utan för att få en lösning som uppenbarligen visat sig hålla, folk köper ju den trots allt. Tyvärr sitter de med för oss PC-användare långsammare system men som oftast gör det den ska. Försök förstå att alla människor inte har samma krav som er där prestanda är allt till kostnad av användarvänlighet och kvalitet.

För att försöka återgå till topic, att köpa en iMac för att spela spel är helt fel väg. Behövs det dock ett enda system som både har OSX och spelprestanda är det väl ett okej val, om kostnaden verkligen kan motiveras. Ett alternativ är väl annars en Macbook och en fetare PC för spel för ungefär samma peng.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Uh... okay. Och du kan verkligen inte se någon orimlighet i ditt egna resonemang? Vi pratar ramminne nu, alltså en standard. Det är ytterst få modeller genom åren som har fungerat strålande med Kingston men inte alls med Corsair (som exempel). Anser du att det är ett problem i dagens datorvärld, eller att andra tillverkare inte testar sina paket? Okay om Apple smäller på EFI på sina moderkort och grafikkort, men har du aldrig ifrågasatt varför? Att det är "bättre" duger endast som argument om det utvecklas. Du får gärna utveckla "kompatibilitet" också då jag anser det vara ganska långt från sanningen. Nej jag hävdar att ordspråket "tomma burkar skramlar högst" faller bra in på dina argument än så länge.

Absolut inget illa ment, vill bara försöka förstå

Fan vad märkligt att jag köpte Corsair till min macbook och det funka utmärkt. Lika märkligt att USB 2.0 är specad till 480mbit/s och det går i 480mbit/s på min externa HDD på min mac. Kopplar jag den externa på en Vista dator får jag inte ens ut en tredjedel av hastigheten. Lika märkligt är att alla trådlösa enheter på Mac lyckas hålla sin angiva hastighet. 802.11n går så snabbt som det visar när 2 Mac enheter arbetar ihop. I PC världen ska du vara riktigt glad om du får ut 30% av angiven hastighet. Du behöver inte gilla Mac. Faktumet kvarstår. Matchad hårvara emot operativsystmet är oslagbart varesig du vill det eller ej. Och det har inte att göra med att Apple är överlägsna på det. Hade Microsoft också matchat alla sina drivrutiner på samma sätt och valt hårdvaran hade det också säkert funkat jätte bra. Nu är dock PC världen för stor för detta.

Så problemet är, att jag mycket väl förstår. Jag sitter med Microsoft softvara dagligen och arbetar och exprementerar. Pressar med många virtuella maskiner och försöker få det att fungera. Så jag vet vad jag pratar om bra mycket mera än du tror. Inget illa menat men du har rätt dålig koll, för det du som skrammlar med burkarna. Hade du använt Microsofts saker i en proffesionell miljö så hade du vetat. Jag kan också undvika BSOD genom att sitta och surfa på Swec i IE och sen skriva ett forums inlägg att "för mig är Windows jätte stabilt".......

Visa signatur

Permalänk
Medlem

What? "Medans med en mac är den redan från början fylld med program som man verkligen använder." Du syftar på MS Office 2004 (trial) eller kanske Apple iwork (trial) vad vet jag.

När jag köpte min iMac så var det inte pga. prestandan som jag köpte den utan jag ville ha en dator med stor skärm och som tar lite plats. Jag visste redan då att den är mkt dyrare än en vanlig "PC" då man får mer prestanda för pengarna hos en random "PC".

"Och vilken PC ägare har inte varit med om att deras PC har kraschat. Dessutom så tjänar man tid, man behöver inte leta efter en massa program så att man ska kunna göra nåt med sin pc "

Ytterliggare ett korkat påstående. Varje dator kraschar ibland. Det har min iMac gjort och även mina andra datorer. Att påstå annat är en ren lögn. Senaste kraschen på min iMac var när jag skulle uppdatera till 10.5.7. Datorn hängde sig och inget hände under pågående isntallation av uppdateringarna. Och likförbannat måste jag ut på nätet och installera mina program som jag använder, tex. torrent-klient, dc-klient och annat. Det som jag håller med om är virusgrejen. Mest behagliga grejen med OSX är just inga virus. En annan orsak varför jag valde min iMac istället för en random PC.

Tycker att argumenten både hos vanliga "PC" användare och Mac användare är oftast på sandlådenivå. Varje platform har sina för och nackdelar. Man känner själv vad man vill ha, och våga testa för gudsskull det gjorde jag och är mkt nöjd med mitt val trots brister och fel som har varit.

/K

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datanisse100
Håller inte med dig om att PC är billigare än Mac i det långa loppet. När du väl köper den här 6000 kr PC så måste du köpa till en hel del mjukvara för att den ska bli någorlunda vettig. Medans med en mac är den redan från början fylld med program som man verkligen använder. Och vilken PC ägare har inte varit med om att deras PC har kraschat. Dessutom så tjänar man tid, man behöver inte leta efter en massa program så att man ska kunna göra nåt med sin pc och man slipper att ha ett virusprogram igång hela tiden som måste skanna systemet var och varannan timme som tar proccecor kraft.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad har det med saken att göra? Enda anledningen till att inte köpa en Mac är för att man antingen tycker dom är fula eller för dyra, någon annan anledning finns inte!

Skulle juh vara den enkla anledning att dom har sämmre grafikkorts utbud än PC världen. Och "fördyra". Du får en bra spelrigg i PC världen för 15.000kr. Ska du ha en Mac Pro med GTX285 så snackar vi över 40.000. Det är hutlöst dyrt för en spel dator.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Bästa argumentet är ju att man inte får några virus till mac"
Bara för att man kör med windows så får man inte virus. beror ju exakt på vad du tankar, men om man så gärna vill packa upp filen "XZX" så varsågod.
Har kört nu med vista i snart 2 år. har aldrig haft virus.
Det är inte heller något som drar prestanda när jag virussöker.

Men ja mac kan väl vara snygga, men de finns minst lika snygga PC's
Men men, folk tycker ju olika. Vissa gillar mac som operativsystem vissa inte.
Absolut inte jag. Men smaken är som baken...

Permalänk
Medlem

Ehmm..Mac som operativsystem? Mac är en plattform men du menar OS X antar jag

"Men ja mac kan väl vara snygga, men de finns minst lika snygga PC's"

Ursäkta men ge mig förslag på en? Har ärligt talat aldrig sett en "snygg" "PC" men allt är relevant antar jag. När det kommer till design är det no ingen som kan slå Apple...tyvärr. Men som du säger smaken är som baken.

/K

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
"Bästa argumentet är ju att man inte får några virus till mac"
Bara för att man kör med windows så får man inte virus. beror ju exakt på vad du tankar, men om man så gärna vill packa upp filen "XZX" så varsågod.
Har kört nu med vista i snart 2 år. har aldrig haft virus.
Det är inte heller något som drar prestanda när jag virussöker.

Men ja mac kan väl vara snygga, men de finns minst lika snygga PC's
Men men, folk tycker ju olika. Vissa gillar mac som operativsystem vissa inte.
Absolut inte jag. Men smaken är som baken...

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

http://www.samsung.com/se/consumer/detail/detail.do?group=com...

snygg.
Men alla tycker ändå olika...
vore inte kul med en värld där det bara fanns massor av volvobilar.

Samsung X360 är också riktigt snygg

Permalänk
Medlem

Varför ens munhuggas?
Windows är bra, det gör vad det skall. OS X likaså.
Jag ser fördelarna mellan båda medan andra verkar vara på Lasse liten 5 år gammal nivå.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

"Istället för en fin slät yta så gör vi en massa pluppar, sen slänger vi in lite veck här och var, lite skarvar då, och en skarv där borta och så en mitt över alltihopa, sen centrerar vi inte trackpaden efter datorns bredd heller utan vi centrerar den efter spacetangenten, blåa lysen gillar ungdommarna idag, jag har hört att det är häftigt"

"jao det blev bra du men ingångarna"

"ajdå, nu är det ju massa vecka och skarvar överallt så då slänger vi in en ingång där, sen en borta i hörnet, och en där uppe, sen en åt andra hållet och den sista sätter vi på ett helt annat ställe"

Ungefär så som designfasen ser ut hos dom flesta tillverkarna!

Vad är poängen med att ha ingångar på fronten av datorn?

Så man inte kan koppla in hörlurarna medans man har datorn i knäet för då blir man spetsad?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Och virus finns det bara lite av p.ga det finns så lite mac users.

Riktigt så enkelt är det inte. Visst är det en del av anledningen, men inte bara.
Exempelvis så måste man ju (likt Linux) skriva in administratörs-lösen så fort man vill göra något ”systemnära” fastän man är inloggad på ett admin-konto. Så är det ju knappast i Windows.

”...application processes requiring administrative access (software updates or modifying system files for instance) must be explicitly granted permission with an administrator's password via an authentication dialog. Without a proper password, the application will not be able to continue.

http://macvswindows.com/index.php?title=Security_and_Privacy

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Citat:

"Istället för en fin slät yta så gör vi en massa pluppar, sen slänger vi in lite veck här och var, lite skarvar då, och en skarv där borta och så en mitt över alltihopa, sen centrerar vi inte trackpaden efter datorns bredd heller utan vi centrerar den efter spacetangenten, blåa lysen gillar ungdommarna idag, jag har hört att det är häftigt"

"jao det blev bra du men ingångarna"

"ajdå, nu är det ju massa vecka och skarvar överallt så då slänger vi in en ingång där, sen en borta i hörnet, och en där uppe, sen en åt andra hållet och den sista sätter vi på ett helt annat ställe"

Ungefär så som designfasen ser ut hos dom flesta tillverkarna!

Vad är poängen med att ha ingångar på fronten av datorn?

Så man inte kan koppla in hörlurarna medans man har datorn i knäet för då blir man spetsad?

Varför citerar du mig med det där?

Med länken jag skickade så sitter uttagen på utsidorna.
sen är det riktigt skönt att ha utgångarna på båda sidorna och bakom... så vad är egentligen problemet med det?..sen undrar jag hur du har datorn i knät... om du dvs. inte är riktigt fet. Då kan du väl bli spetsad. Herregud ringer det inte några klockor?..

Bara för att man gillar lite dioder från datorn är man inte en ungdom. Riktigt snyggt när det lyser lite dovt, dock ska de ju inte lyssa som under en "stylad" bil. Det är riktigt fult.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ujujuj.. att Windows hänger sig, saknar DLL-filer, får virus. När körde ni Windows senast? Var det Windows ME kanske? Eller när ni inte kunde något om en PC/Win?

+1

Bluescreen t ex... Det får man när processorn räknar fel. Händer det i mac får man kernel panic, likaså i Linux. Stabilitet är inte ett problem i windows för hemanvändare längre helt enkelt. Kan ju lägga till att jag tycker OS X verkar riktigt bra, och hårdvaran verkar riktigt nice också.

Visa signatur