Permalänk
Robot

core i7 920 :)

beställd lite delar för två veckor sen och nu har dem kommit:)
datorn delarna är :
core i7 920
asus rampage 2 Gene m-atx
antec mini p180 (inte såvärst mini men inuti helt klart )
corsair dominator 6Gb CL8 1600mhz
Gigabyte gtx285 1024mb
nätagg 600W
cd/dvdbrännare
ocz vertex 60gb (system disk)
HDD 500gb lagring
HDD 750gb lagring (spel)
2x 120mm fläktar akasa

senaste datorn hade jag en amd 6400 x2 black edition och jag upplevde en enorm skilldnad på de nya systemet av någon konstig anledning ^^

för er som gillar 3dmark 06 har jag testat lite olika inställningar

överklockningsresultat (GPU= gpu/shader/memory)

(2 trådar per kärna)
cpu 3,2ghz gpu 648/1476/1242 = 16590p

cpu 3,9ghz gpu 648/1476/1242 = 17834p

cpu 3,9ghz gpu 670/1500/1340 = 18008p

cpu 4,0ghz gpu 670/1500/1340 = 18447p

(1 tråd per kärna)
cpu 4,0ghz gpu 670/1500/1340 = 18252p

den näst sista som också är den bästa är den jag använder mej av ^^ fråga på till en lycklig sweclockersmedlem

Besök albumet: core i7 920 av mange.b4

Permalänk

Vilken prolle kylare!

Permalänk
Medlem

Titta i hans album så ser du att det är Noctua NH-U12P.

Permalänk
Medlem

"senaste datorn hade jag en amd 6400 x2 black edition och jag upplevde en enorm skilldnad på de nya systemet av någon konstig anledning ^^" Säg inte sådär Har varit skitsugen på att byta ut min dator till en Core7i/DDR3 osv rätt länge nu

Rätt najz galleri ändå tycker jag, riktigt känner hur det kliar i plånboken nu.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk

Håller med om intregerade ljudkort, dom är sämst 7p

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem

Bra att du valde bort det integrerade ljudkortet. Skillnaden är enorm med högtalare med tyngd i sig (alltså kvalitebygge).
Bra gallari i övrigt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

kylarn som jag glömde skriva är en thermalrigth 120 extreme true black med 2 st 120mm Noctua NF-P12-1300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelloxy
Titta i hans album så ser du att det är Noctua NH-U12P.

ja tycker då att det är en
Thermalright True Black
https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/therm...

och jag ser inga frågetecken "Vilken prolle kylare!"
vad han reagerade på var nog Thermalright orchi processorkylaren

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

ber om ursäkt Thermalright True Black trodde den hete 120 extreme för att den är jhu likadan bara de att den är svart

Permalänk
Medlem

Klistermärket passade verkligen in i helheten!

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk

vad va det gammla chassit för nått?

Permalänk

Fint bygge, men FY för akasa fläktar!
Hade två blåa Akasa fläktar för nåt år sen och de lät som helvete och det jobbiga blåa skenet... fyfan

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk

Jag undrade inte vad den hette, utan jag menade att den va jävligt big.

Satte ju ! istället för ?

Permalänk
Medlem

Blev ju riktigt bra!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

De blev grymt läckert! Riktigt nice klister märke också!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av canonized
vad va det gammla chassit för nått?

ser ut att vara typ ett sånt här fast äldre modell http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=451753

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem

Får mycket bättre FPS samt inge hack i olika spel när HTT är av. Det går dock snabbare att starta olika program med HTT på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesusbarnet
ja tycker då att det är en
Thermalright True Black
https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/therm...

och jag ser inga frågetecken "Vilken prolle kylare!"
vad han reagerade på var nog Thermalright orchi processorkylaren
http://sweclockers.com/upload/gallery/30608-large.jpg?0

Scythe Orochi är det i den gamla datorn, inget annat.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Nu har de börjat komma in lite Core i7 gallerier Nice! Iaf fin kabeldragning fina bilder......... vad mer kan man begära?? Så de blir 10P från mig, hoppas du blir glad nu

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Inte svårt att gömma undan kablar i det chassit. Ordentlig kabeldragning är a och o även om chassit är stängt! Trevligt system. Visst är chassit underbart?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

tack för alla underbara kommentarer chassiet är underbart och håller komponenterna kalla som tusan kör 4ghz på 1,312 volt!! det gammla chassiet var ett sånt här http://www.coolermaster.com/products/product.php?language=en&... cooler master Ammo 533

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Inte svårt att gömma undan kablar i det chassit. Ordentlig kabeldragning är a och o även om chassit är stängt! Trevligt system. Visst är chassit underbart?

1+ asså det finns ju hål för att dra kablarna på baksidan varför har du kablar som går över grafikkortet lr ser jag fel?

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

mycket fin dator
nästan exakt samma som jag byggde för nån månad sen, fast jag kör med intel ssd'n 80gb, inga andra hårddiskar, lite fler noctua fläktar och 2x260gtx!
helt ljudlös ska nämnas tills man börjar spela då låter den som ett flygplan! men man har ju ändå lurarna på sig då

dock funderar jag på hur du tänkte med ljudkortet? då rampage 2 gene har en x-fi krets som integrerat ljudkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
1+ asså det finns ju hål för att dra kablarna på baksidan varför har du kablar som går över grafikkortet lr ser jag fel?

jag valde inte att dra de så utan för att hålen var så illa i förhållande till porten på modekortet att kablen hade hamnat i en så udda position så den hade kunnat ta skada och böja sig så modekortet gått sönder ansåg jag att detta var att föredra
^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigilent
mycket fin dator
nästan exakt samma som jag byggde för nån månad sen, fast jag kör med intel ssd'n 80gb, inga andra hårddiskar, lite fler noctua fläktar och 2x260gtx!
helt ljudlös ska nämnas tills man börjar spela då låter den som ett flygplan! men man har ju ändå lurarna på sig då

dock funderar jag på hur du tänkte med ljudkortet? då rampage 2 gene har en x-fi krets som integrerat ljudkort?

jag hade problem med programvaran till vista 64 och så blev det bara dåligt ljud fanns ingen bas att tala om även om jag har jätte bra högtalare men sen satte jag in mitt xfi kort och då funka allt och det blev underbart ljud igen

Permalänk

hur upplevde du scythe orochi?
då min H2O kylning inte kom bestämde jag mig för att köra på en ny luftkylare, har kört true och skulle vilja prova nått nytt, och då kom jag över detta monster till kylare,

är den något att ha?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
hur upplevde du scythe orochi?
då min H2O kylning inte kom bestämde jag mig för att köra på en ny luftkylare, har kört true och skulle vilja prova nått nytt, och då kom jag över detta monster till kylare,

är den något att ha?

scythe orochi är bara bra om du ska köra tysta ljudlösa system inte högprestanda då är true mycket bättre

Permalänk
Medlem

Vi är alla glada med dig och avundas ditt system i tysthet ...

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |