Få bort iconen, anslut till lokalt nätverk

Permalänk
Medlem

Få bort iconen, anslut till lokalt nätverk

Jag har nyligen köpt en liten notebook med 10" skärm. Då skärmen är liten så vill man ha så lite krimskrams som möjligt. Det som irreterar mig är att det finns tre iconer längst ner i högra hörnet med anslutning till lokalt nätverk. Iconerna är anslutning till lokalt nätverk, anslutning till lokalt nätverk 2 och anslutning till trådlöst nätverk.

Eftersom jag bara använder trådlöst nätverk till denna dator så känns det lite överflödigt att ha dessa två andra ikoner som är överkryssade.

Kan jag göra på något sätt så två av dessa ikoner inte dyker upp varje gång jag startar datorn?

Permalänk
Medlem

du kan högerklicka på nån utav nätverksanslutningarna, välja "öppna nätverksverksanslutningar", där kan du högerklicka på de två som inte är anslutna, välja egenskaper och kryssa ur dom två kryssrutorna

"visa ikon i meddelandefältet när jag är ansluten"
och
"meddela mig vid problem med anslutningen"

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Hmm det lät ju logiskt men testade precis som du sa men de finns fortfarande kvar. sumt...

Permalänk
Medlem

testa inaktivera anslutningarna så ska det väl försvinna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umarrion

Yepp perfekt, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umarrion

haha, visst f*n, så kan man me göra
men endå lite konstigt att ikonerna inte försvann om han tog bort kryssrutorna jag beskrev... men men, de fungera ju nu

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX