Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Jag har lite problem med prestanda, min dator:

Opteron 144, @ 2,7 ghz
1gb ram + 1,7gb readyboost
7800 gt

och jag kör just nu på 1024x**** och lägsta på allt, och har ändå en jävligt ostabil fps.

Jag fattar inte vad som är problemet. Kan det vara att jag kör Windows 7? någon med liknande problem?

Jag tror tyvärr inte det är något "problem" att tala om. Jag har knappt nån koll på AMD Opteron, men är inte 144 en single-core? En stackars gammal kärna och 1GB minne = no-go för Source-baserade spel.

Jag rekommenderar att du testar någon av m0re's configs. Hans FPS-configs kan göra underverk på slöare datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
text

jag installerade Windows XP med SP3 och kör nu 1024x*** på rätt så höga inställningar, och flyter på rätt bra. :9

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
jag installerade Windows XP med SP3 och kör nu 1024x*** på rätt så höga inställningar, och flyter på rätt bra. :9

Rätt bra säger ju inte mycket, men det är möjligt att du hade kassa drivrutiner till någonting i W7. Du kanske ska vänta tills den skarpa versionen kommer helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Köpte tf2 häromdagen och jag måste säga att det är riktigt skojj! Favoriterna är scout, pyro och engi! har dock inte hittat några bra helsvenska servrar, Jag ska kolla upp dom som länkas i denna tråd nåndag!

Permalänk
Medlem

Lokalen är bra http://www.lokalen.nu/

Exhale har en 18 slots nocrit, alltalk server 213.100.24.87:27017

Sen måste ju alla kolla in: http://www.onlinegamer.se/2009/07/06/regionsmasterskap/

Permalänk
Medlem

Jag kör endast på Lokalens servrar, skitnice, oftast på 2fort!

Nickar "JesperA", nirå?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Jag nickar "Iller" och ses oftast på dm_store där jag slaktar folk med min rocket launcher.
Jag kör oftast deathmatch, eftersom jag blir för frustrerad av alla tomtar på public.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Orkar inte skumma igenom 38 sidor så jag ställer frågan direkt

Har någon problem med att internet lägger av när man söker efter servrar ?

Jag slutade spela TF2 för några månader sen pga det men bestämde mig för att testa TF2 igen.
Och självklart så dör internet 1 minut efter jag startat spelet. Måste starta om modem och vänta ett tag på att allt kommer igång, sen kan jag faktist spela utan problem !

Någon som vet varför ? Google sökningar gav mig inte så mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyttlock
Orkar inte skumma igenom 38 sidor så jag ställer frågan direkt

Har någon problem med att internet lägger av när man söker efter servrar ?

Jag slutade spela TF2 för några månader sen pga det men bestämde mig för att testa TF2 igen.
Och självklart så dör internet 1 minut efter jag startat spelet. Måste starta om modem och vänta ett tag på att allt kommer igång, sen kan jag faktist spela utan problem !

Någon som vet varför ? Google sökningar gav mig inte så mycket

Det brukar oftast lagga rätt mycket när man söker efter servers. Kanske blir din router överbelastad. Skulle vara väldigt konstigt, men det är min vilda tanke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyttlock
Orkar inte skumma igenom 38 sidor så jag ställer frågan direkt

Har någon problem med att internet lägger av när man söker efter servrar ?

Jag slutade spela TF2 för några månader sen pga det men bestämde mig för att testa TF2 igen.
Och självklart så dör internet 1 minut efter jag startat spelet. Måste starta om modem och vänta ett tag på att allt kommer igång, sen kan jag faktist spela utan problem !

Någon som vet varför ? Google sökningar gav mig inte så mycket

Har nästan samma problem. blir till 80% kickad på första servern men sen går allt bra. misstänker min router men inte en aning vad som orsakar det.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk

Nytt spelläge: King Of The Hill. http://www.teamfortress.com/classless/swedish.htm

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Hmm, lite som cp_Turris fast i större skala alltså.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

att modemet dör (internet dör) när du refreshar serverlistan beror säkerligen på routern.. antar att du har modem och router i en enhet?
Antingen försöker du reset:a modemet o se om det löser det.. eller så googlar du efter vilka portar du bör låsa i routern för tf2

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Någon som har fått några av de nya hattarna?
Har bara en och den är en gammal god mining light.

Visa signatur

omnibus locis fit caedes

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingwaz
Någon som har fått några av de nya hattarna?
Har bara en och den är en gammal god mining light.

Du ska vara glad för den hatten. En del har inte fått någonting av det dära. Jag har spelar ca 5 timmar varje dag men icke sa nicke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kadjoopplo
Du ska vara glad för den hatten. En del har inte fått någonting av det dära. Jag har spelar ca 5 timmar varje dag men icke sa nicke.

Jojo, det var rätt magiskt när jag fick den, såg att någon hade hittat mining light och blev sur för jag trodde inte det var jag.
Men när jag ser att det är mitt namn jämte den spränger jag mig själv i bitar och tar på hatten.

Sen följde det många minuter av dansande med den i spawn.
:3

Visa signatur

omnibus locis fit caedes

Permalänk
Medlem

Har inte fått en enda hatt..... En kompis har spelat i över 800 timmar sedan hattar infördes o han har inte heller en ända... Vad är det här!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
[/B]

kallas otur har samma problem

Permalänk
Medlem

Själv får man en razorback varje gång jag spelar, alltid cirkus 10 minuter efter jag börjat spela på en server

Permalänk
Medlem

Ja det här systemet är lite udda, fick en till hat igår. Medic's pickelhaube.

Visa signatur

omnibus locis fit caedes

Permalänk
Medlem

mm vapen tar man ju bort såfort man får...får minst ett varje gång man spelar och nu är det väldigt fullt i ryggsäcken

Hattar får man däremot jättesällan, men då blir man ju glad av att få den iaf när man får den...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Jag har lite strul med TF2, jag kommer in på servrar har bra ping och allt, men så helt plötsligt, börjar allt lagga som tusan, men det är BARA när jag rör på mig.

Har även noterat att min ping skjuter i höjden då, även om man slår på "net_graph 2" så skjuter enteties i höjden oxå.

Nån som vet vad detta kan bero på. Jag har installerat om spelet. tog även bort foldern efter att jag valde remove local content. Fattar inte vad som kan vara fel.

Jag kör INTE trådlöst och TF2 har funkat kalas innan, har nya grafik drivers och nätverks drivers.

Nån som vet nån lösning på mitt problem?

Tack så mycket på förhand!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
Tjenare!

Jag har lite strul med TF2, jag kommer in på servrar har bra ping och allt, men så helt plötsligt, börjar allt lagga som tusan, men det är BARA när jag rör på mig.

Har även noterat att min ping skjuter i höjden då, även om man slår på "net_graph 2" så skjuter enteties i höjden oxå.

Nån som vet vad detta kan bero på. Jag har installerat om spelet. tog även bort foldern efter att jag valde remove local content. Fattar inte vad som kan vara fel.

Jag kör INTE trådlöst och TF2 har funkat kalas innan, har nya grafik drivers och nätverks drivers.

Nån som vet nån lösning på mitt problem?

Tack så mycket på förhand!

Har du något annat source spel som det här så här med eller är det bara tf2? Blir det låg fps eller får du fryslagg?

Visa signatur

omnibus locis fit caedes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingwaz
Har du något annat source spel som det här så här med eller är det bara tf2? Blir det låg fps eller får du fryslagg?

japp har andra kan testa med CSS tror inte det är samma dock men kan kolla.
jag spelade in så ser du ska lägga upp de strax!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Valve har alltid varit lite extrema när det gäller tf2, men det de gjorde nu var helt sanslöst. Att förarga riktigt många aktiva spelare kanske inte var ett av deras smartaste drag.

Fast det ger ju lite självförtroende för de som inte har idle någonting. Och min gloria passar fint på pyron.

Visa signatur

omnibus locis fit caedes

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd, min gloria sitter fint på min soldier

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag älskar min och jag tycker det är rätt åt dem som har idlat.
Genvägar ska inte vara tillåtna!

Passar fin fint på Soldier och Engineer

Permalänk

De kunde gjort så att alla som har idlat inte har tillgång till de nya vaperna. Fuskare ska straffas.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Var knappast vapen folk idlade till sig eftersom dom gick få på lättare sätt. Var nog mer hattarna som folk ville åt. Förstår jag också då man typ aldrig får nån hatt, men är ju inte så viktigt heller...är ju bara för syns skull..:)

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!