Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Benq E2200HDA/Benq E2400HD tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte-elite
Jag antar att den är slut på komplett? :/

Jo Såg erbjdandet igår men ville göra lite research innan köp och nu var den slut.

Blir nog en G2410HD för mig istället då Bättre dynamsikkontrast, lägre strömförbrukning plus att jag personligen tycker den ser bättre ut på de bilder jag sett. Dock ingen HDMI, men har jag inget behov utav. Och sen då typ 4-500kr dyrare, men det får gå

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=438244

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Tur att man hann lägga iväg en beställning innan dom tog slut då
Vore trevligt om någon kunde bjuda på lite ögongodis på E2400HD, i väntan på min

Visa signatur

HP G7031EO, Razer DA, My Book 500GB, BenQ E2400HD, Logitech Z-5500

Permalänk

Fick min E2400HD och jag är helnöjd!

Permalänk
Medlem

Fick min E2400hd och jag är helnöjd jag med, dock har jag 1st dödpixel som sitter ett par pixlar ut från kanten som tur är, finns det några tips att få bort den?

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Fick min E2400hd och jag är helnöjd jag med, dock har jag 1st dödpixel som sitter ett par pixlar ut från kanten som tur är, finns det några tips att få bort den?

http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor

Och för er som vill(?) hitta döda pixlar... http://www.laptopshowcase.co.uk/downloads.php?id=1

Edit: Ingen som hittat någon bra inställning för spel? Jag tycker att "film", "foto" och "dynamisk" är för mörka...

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timilim
http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor

Och för er som vill(?) hitta döda pixlar... http://www.laptopshowcase.co.uk/downloads.php?id=1

Edit: Ingen som hittat någon bra inställning för spel? Jag tycker att "film", "foto" och "dynamisk" är för mörka...

Min döda pixel försvinner när det blir blått? kan jag möjligtvis få liv i den? Tänker på den när jag scrollar.

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min E2400HD för 20 minuter sedan. Måste säga att jag är sjukt nöjd! Enkel installation, inga döda pixlar, bra bild.. Perfekt födelsedagspresent

Visa signatur

HP G7031EO, Razer DA, My Book 500GB, BenQ E2400HD, Logitech Z-5500

Permalänk

Sjukt nöjd med E2400HD, och särskilt med tanke på priset, drygt 2000 inklusive frakt med DVI-kabel som tillbehör. Skärmen är fin att arbeta i Office med, funkar bra i native i Windows och är grymt skön till spel och film.

Herrejösses vad mkt mer man får för pengarna idag än för några år sen...

Permalänk

Jag la en beställning för några dagar sedan. Av någon anledning kommer nästa leverans vara 6/6, så det är några dagar kvar tills jag får skärmen. Jag kan fortfarande avbeställa den då den bara har fått orderstatus "Bekräftad".

Det som gör att jag funderar på att avbeställa skärmen är på grund av 16:9 aspect ratio (som jag visserligen visste att den hade innan jag beställde). Är det många spel som inte har stöd för 1920x1080?

Man kan, eller jag tror i alla fall att man kan, tweaka de flesta spel att köra i denna upplösning, men då blir ju spelytan 120 pixlar lägre.

Funderar på att köpa Dell ips-skärmen för 2300 istället, men får se hur det blir.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiwiz
Jag la en beställning för några dagar sedan. Av någon anledning kommer nästa leverans vara 6/6, så det är några dagar kvar tills jag får skärmen. Jag kan fortfarande avbeställa den då den bara har fått orderstatus "Bekräftad".

Det som gör att jag funderar på att avbeställa skärmen är på grund av 16:9 aspect ratio (som jag visserligen visste att den hade innan jag beställde). Är det många spel som inte har stöd för 1920x1080?

Man kan, eller jag tror i alla fall att man kan, tweaka de flesta spel att köra i denna upplösning, men då blir ju spelytan 120 pixlar lägre.

Funderar på att köpa Dell ips-skärmen för 2300 istället, men får se hur det blir.

Typ alla moderna spel har stöd för 16:9 format...

Kan bli problem med gamla spel, men även där borde många fungera :).

Permalänk
Medlem

Haft min skärm i en vecka.
Visste nästan innan jag köpte den att den inte skulle hålla måttet riktigt.
Men för runt 2000kr är det ett bra köp, iaf i surf/film-kategorin.

Alldeles för mycket eftersläp i spel, spelar man t ex cs/quake eller annat snabbt fps-spel på högre nivå så blir man mest arg.

CRTn får stå bredvid och vänta på matcher som en redig trotjänare ;D

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Skärmens bild är överlag ingen tvekan klart bättre än min gamla crt, picture och movie mode såg konstigt ut i första ögon blicket men är riktigt bra inställningar. bilder ser bättre ut, filmer ser mer biolikt ut. Tänker man på referensbilden tror jag man kommer närmare om man kör med dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När jag gick in i enhetshanteraren och kollade under "Bildskärmar" så var min E2400HD installerad som "Plug-and-Play-bildskärm". Jag valde "uppdatera drivrutin" och datorn hittade då någon drivrutin från Windows update. Jag valde den och nu är skärmen installerad som "BenQ E2400HD (Digital).

Jag märkte att jag efter detta kan välja "70 hz" som uppdateringsintervall, även när rutan om att dölja lägen som skärmen inte kan visa är ikryssad. Någon som vet varför, och kan skärmen ta skada ifall man väljer 70 hz?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Medlem

Det är en plattskärm så den kör enbart 60hz. 70hz kommer inte funka.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Haft min skärm i en vecka.
Visste nästan innan jag köpte den att den inte skulle hålla måttet riktigt.
Men för runt 2000kr är det ett bra köp, iaf i surf/film-kategorin.

Alldeles för mycket eftersläp i spel, spelar man t ex cs/quake eller annat snabbt fps-spel på högre nivå så blir man mest arg.

CRTn får stå bredvid och vänta på matcher som en redig trotjänare ;D

Spelar en del Quake jag. Har aldrig haft nån plattskärm. Men det är dött lopp eller? Bara att hålla sig till CRTn. Fasen har inte plats i nya lyan.

Permalänk
Medlem

har e2200hd nåt uttag så man kan koppla in sitt headset ?.. Hittar ingen info..

Visa signatur

Spel: | Asrock Z68 Extreme3 GEN3 | Intel 2500k | Corsair Vengeance 16GB | MSI 560 Ti | Cooler Master 750w | Antec 300| 1TB Samsung Spinpoint | Corsair Force GT 120GB

Permalänk
Medlem

3st e2400hd in action.

Skit nöjd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
3st e2400hd in action.

http://pici.se/pictures/SBnsNwlCV.jpg

Skit nöjd.

såg detta på facepunch, skrytarn hehe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blir det märkbart bättre bild om man byter från vga till hdmi-dvi? har en E2400HD.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Blir det märkbart bättre bild om man byter från vga till hdmi-dvi? har en E2400HD.

Ja, det blir märkbart, men inte så att det är värt att pröjsa 150 spänn för en ny kabel, har du en är det värt att byta dock. Sen är det självklart en smaksak.

Visa signatur

NZXT H9|MSI 5090 Gaming Trio OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Medlem

www.lagom.nl

Fick bättre bild med min E2400hd tack för länken. Ni med samma skärm kan se till att ni har Standard och 73 brightness, sen kan ni gå direkt på white saturation och sänka gamma från grafikkorts kontrollpanel, lyckades inte få till den sista rutan men färgerna blev klart bättre. Sen går ni till black level och ändrar sänker kontrasten återigen i grafikkortets kontrollpanel, lyckades inte här heller få till den sista rutan och höjde kontrasten något, färgerna blev mera tämjda och svärtan urskiljder sig bättre. min pixel walk är orginal nu och lyckades inte få det till det bättre via fasning i skärmens menu, fladdrar en liten smula men kan vara att jag kör vga. mkt mindre blacklight bleed också

Visa signatur

Permalänk

Är inne på att köpa ny skärm vad tror ni om G2410HD , 1995 kr på webhallen

http://www.webhallen.com/prod.php?id=95542

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av promannen
Är inne på att köpa ny skärm vad tror ni om G2410HD , 1995 kr på webhallen

http://www.webhallen.com/prod.php?id=95542

24 tum för 2000kr! Slå till!

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad mellan E2200 HD och G2200HD?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
3st e2400hd in action.

http://pici.se/pictures/SBnsNwlCV.jpg

Skit nöjd.

ut i skogen istället för att sitta och drömma!

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om G2410HD till att spela PS3 på? Spelar på en Samsung 226bw just nu men är missnöjd med bilden tycker den blir lite smetig. Förmodligen tack vare att 1680x1050 är native. Nu har ju denna full HD som native och spelen är ofta ej full HD. Tror ni att det fortfarande ser bra ut då?

EDIT: Såg nu G2412HD. Denna hade HDMI också, kanske värt de extra kronorna! Vad tror ni är bäst att välja och är det värt ett köp?

Visa signatur

Gainward Geforce 8800GT |Intel Core 2 Duo E4500 | Gigabyte GA-P35 DS3 | 2gb ram | Antec Sonata III

Permalänk

Funderar också på att köpa en ny bildskärm, vad tror ni om denna?

https://www.inet.se/bildskaermar/23----46-/benq-tft-24---g241...

Inte lika dyr som de andra heller. Stödjer den två HD-grafikkort? Är nybörjare på det här området:)

Eller denna? http://www.dustin.se/pd_5010314042.aspx

Permalänk
Medlem

Har ett problem med min E2200HD. Drog ut strömkabeln för att flytta den, men när jag satte tillbaka den går den inte igång Det lät som att den sprakade till lite när jag satte i kabeln.

Har testat kabeln på en annan skärm och den funkar. Tror ni den är trasig? Köpte den i vintras på komplett, hoppas garantin gäller isådana fall.

Permalänk
Medlem

Idag beställde jag (vad jag trodde var) en E2400HD, Men när jag nu tittar på beställningsbekräftelsen jag fått via mail, så ser jag att det är en E2420HD som är på väg.

Så nu har jag spenderat ett par timmar på att försöka få fram vad skillnaden egentligen är, (så att jag inte får hem nått skräp), hittar dock ingen bra info.

Nån som vet skillnaden? är E2420HD kanske bara en nyare modell av egentligen samma skärm?

Tacksam för svar!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Dustin

Jag orkar inte leta reda på info om 2400 (men du lär ju veta vad du beställde) men här har du en översikt av 2420: http://www.dustin.se/pd_5010332319.aspx?