Beställde lite uppgraderingar - vad tycks?

Permalänk
Medlem

Beställde lite uppgraderingar - vad tycks?

Beställde lite grejjer idag, vad tycker ni om detta?:

BenQ G2220HD 1920x1080 (full HD) DVI.
Asus GTX 260, tänkte köpa ett XFX HD4890 men eftersom Asusen kostade 1499kr (!), skiljer de hela 595kr för ett par FPS. Tyckte de var ett bra köp.
Kingston 2GB extra RAM.
Och sist samt minst en Noctua chassiefläkt.
Allt detta gick på 3517kr med frakt. Tyckte jag var helt ok!
Ska vi se om ja får lite mer kräm i burken nu!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mnja, i mitt tycke så skulle jag tycka att det inte var värt med ett nytt grafikkort om man har 9800GT. Nya, snabbare grafikkort med DirectX 11 kommer snart till hösten.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Mnja, i mitt tycke så skulle jag tycka att det inte var värt med ett nytt grafikkort om man har 9800GT. Nya, snabbare grafikkort med DirectX 11 kommer snart till hösten.

och dyrare antar jag?

Permalänk
Medlem

Inga priser är utannonserande, men det lär väl alltid finnas i olika prisklasser.

Visa signatur

"The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

Permalänk
Medlem

Ja kan säga att jag inte ångrar det en sekund.
Grafikkortet klockar bra som fan. Kör fläkten på 86% och har ökat Core med ca 160mhz.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
Ja kan säga att jag inte ångrar det en sekund.
Grafikkortet klockar bra som fan. Kör fläkten på 86% och har ökat Core med ca 160mhz.

Och hur låter det? Som ett mindre flygplan skulle jag gissa;) Skaffa en ny kylare och klocka på

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Och hur låter det? Som ett mindre flygplan skulle jag gissa;) Skaffa en ny kylare och klocka på

Ja, typ xD Fast ändå inte som jag trodde. Stort var det dock! Å helvete vad nära det var att de inte gick in i mitt Cooler Master Elite 331. Typ 1cm till godo.
Kanske blir en ny kylare, men även om den låter är det värt ljudet att kunna spela Crysis på 1900x1080 Gamer iställer för Mainstream

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
Ja, typ xD Fast ändå inte som jag trodde. Stort var det dock! Å helvete vad nära det var att de inte gick in i mitt Cooler Master Elite 331. Typ 1cm till godo.
Kanske blir en ny kylare, men även om den låter är det värt ljudet att kunna spela Crysis på 1900x1080 Gamer iställer för Mainstream

Har man hög volym /lurar är det ju lungt men inte för omgivningen

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed