Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
synd på den ICKE existerande pianolacken

Personligen så tycker jag det är alldeles perfekt. Pianolack är väldigt vackert att se på men jag fullkomligen avskyr att alltid springa och damma för att det inte ska se dassigt ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
synd på den ICKE existerande pianolacken

Håller med, skulle gärna se den i det igen, kanske kommer om man har tur. Men men, säljer antagligen min 40GB(160gb) och köper en slim.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Inget linux eller PS2 BC confirmed!

http://www.scee.presscentre.com/Content/Detail.asp?ReleaseID=...

Däremot Bravia sync, för oss med HDTV från Sony... Stäng av TV:n och PS3 slocknar, eller använd TV:ns XMB direkt...

Tycker den ser helt ok ut...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Gillard den! Nu är det bara priset vi väntar på.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Storleken gör denna till en vinnare helt klart.

Har en PS2 så bryr mig inte ett dugg om BC.

Edit:

Ser att dom tagit tillbaka den gamla klassiska PS2 fonten på maskinen. En fin bonus.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Tycker nog den gamla versionen är snyggare. Mer stilren på nåt sätt. Känns lite billig plast över den lilla.

Var de tvungna att designa om den kund de inte bara gjort den... mindre.

Men blir väl att uppgradera (eller ska man säga nedgradera?) när man ska ha en till den andra tv:n

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem

njae den var inte riktigt i min smak. men det lär eventuellt bli en japansk sådan för att få spela br-skivor från den regionen

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Hmm är det under bluray sloten man har hd nu? för såg inget annat ställe som det verkade vara en lucka på.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Han säger "built in" i videon ovan som dmr postade, så jag gissar på att man får vara nöjd med de 120gb som ingår...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

ajo tjena isf, har en 500gb i min och tycker det är lagom. Hade 60gb innan och det slukades forare än fort.
Har runt 250-300 gb ledigt just nu och har inte installerat om alla spelen jag äger sedan HD bytet heller.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Säg till om ni får reda på när konferensen kommer upp på PSN/Home, jag gör detsamma. Såg att just "Slim announcen" finns på GT men vill se hela.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag måste tipsa om den här hemsidan för er som ännu inte vet om den, bra och seriöst ps3 forum

http://playstation-3.se/forum/

Permalänk
Medlem

såå....den här videon var riktig.....hahaha

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mormor
Hur kan det bli 2990 i svenska butiker när konsolen ska säljas för 299€ i Europa? Det blir 3050kr direkt översatt till kronan och det är typ utan moms.

Jag tror nog att tex Elgiganten kan pressa priset med 50 kr

se bara 399$ och den kostar 3990

299$ = 2990max förstår inte hur ni kan vara oroliga att det blir mer! TA DET LUNGT köp för 2990 den 1 Sep om ni inte redan har en PS3!

Om dom finns i lager då det vet man aldrig!

Men det roliga med prisändringar är att dom driver folk på tex Tradera att nu ta mindre när dom vill sälja PS3or.
Vilket är bra för alla och är samma för all hårdvara.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Hemsk design, ser väldigt billig och tråkig ut, är det inga touch screen onoff knappar nu eller?

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken men jag älskar den. Gillade iofs den gamla modellen också men den här var snäppet bättre. Den signalerar verkligen vuxenleksak och att slippa damma pianolack varje dag är bara ett plus för mig.

Hoppas bara den är platt nog för att ligga under själva TV'n, tror där är 6-7cm i höjd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Har du någon teori på varför priset kommer gå ner med 600kr när referenspriset sjunker med 100 euro? Jag säger inte att du har fel men vill gärna veta hur tankarna går.

Jag fick bara en känsla av att priset kommer att lägga sig där.
När dom sänkte priset på PS3'an till 400€, så har jag för mig att priset låg på ca 4200 kr i Sverige.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Jag fick bara en känsla av att priset kommer att lägga sig där.
När dom sänkte priset på PS3'an till 400€, så har jag för mig att priset låg på ca 4200 kr i Sverige.

Ok, låter inte helt orimligt då. Vill gärna få konsol, en extra kontroll och ett par lite äldre spel för under 4000kr. Som det är nu kikar jag på Ratchet and Clank samt Soul Calibur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Hemsk design, ser väldigt billig och tråkig ut, är det inga touch screen onoff knappar nu eller?

http://www.youtube.com/watch?v=KrOS_0Ulv7M

Det är riktiga knappar

"lite" GT5 info

Citat:

August 18, held in Cologne in Germany from "gamescom" at the Gran Turismo 5 has been announced for the latest Here are the following announcement.

1,000 vehicles
170 Premium new models (full interior modeling, interior corresponds to damage)
830 kinds of standard model (some are from Gran Turismo 4 that have been carried over) [Read: Cars we have seen in GT4 before]

■ Courses
60 courses confirmed with 20 or more to be revealed

■ physical simulation of vehicles
Physics system simulation is brand new
Represented is full fall in vehicles [possibly rollover!]
Damage representation (reproduced in full by real-time collision deformation)
faithfully reproducing the behavior of electric cars, i.e. Prius, Insight, hybrid cars and the latest Tesla

■ arcade mode
Single Race
2 player battle

■ GT Mode
World Map
My Garage
Car Dealer
Tuning Shop (parts, tires)
Car Washes/Oil Change
Race Championship (Series system, point system)
License Test

■ Online
Open Lobby
Text / Voice Chat
Private rooms
Online Photo Album
ONRAINRIPUREIARUBAMU
YouTube replay output

■ Photo Mode
Photo Drive (Circuit)
Photo stage (Stage Photo mode only)

■ Gran Turismo TV
Video output to a PSP or PSP Go
Progressive Download
Improved user interface
Continuous Play for videos

■ Museums
The Gran Turismo 5 Prologue version, plus more information at TGS

■ Sound
Custom soundtracks (Use songs from your PS3 hard-drive)
Dolby Digital 5.1 and 7.1

■ User Interface
The Gran Turismo 5 Prologue, and the same design concept. The icons change color
Able to track the movement of Cockpit Camera interface (confirmed in full 3-D. The camera can be fully manipulated and you can opt to have your head tracked by the PSEye)

Källa

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag glossy är väldigt tråkigt och uttjatat. Det känns plastigt. Jag gillade det när jag var 14 år och köpte min psp men nu är det långt från hett imo. Allt är glossy. Matt känns mycket mera propert tycker jag.

Ändå är jag lite besviken på att detta inte var den storleksrevolutionen som PS2 slim var. Denna var ju nästan lika stor som vanliga PS3an.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Personligen tycker jag glossy är väldigt tråkigt och uttjatat. Det känns plastigt. Jag gillade det när jag var 14 år och köpte min psp men nu är det långt från hett imo. Allt är glossy. Matt känns mycket mera propert tycker jag.

Ändå är jag lite besviken på att detta inte var den storleksrevolutionen som PS2 slim var. Denna var ju nästan lika stor som vanliga PS3an.

Det känns ändå som att Sony gjorde rätt val i att släppa en slim variant. Jag blev mest positivt överraskad över att den drar mindre ström :). Alla har ju inte lyxen att päronen betalar elen.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att dem inte fortsatte på sitt namnspår. Istället för Slim skulle den nog hetat PSThree. Men det kanske kommer det med

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Jag hade fel:

"The HDD is indeed removable. There's a flap to flip on the bottom to unveil the famous blue screw."

EDIT:

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Webhallen och Discshop har lagt ut Slim så man kan förboka den, men de har inte vågat sänka prislappen ännu.

Permalänk
Medlem

det enda stället där de har rätt prislapp just nu är på amazon.co.uk

http://www.amazon.co.uk/Sony-PlayStation-Console-120GB-Model/...

lovar att det kommer bli dyrare i sverige, vi kommer säkert få betala ca 3500:- i slutet iaf....

Permalänk
Medlem

Jag hoppas dom skojjar med priserna.

Discshop: 3790:-
Webhallen: 3789:-

Köper man från Amazon UK så kostar det iaf 3000kr.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

3800kr låter ju inte helt omöjligt.

Aja bara jag som tycker slim var ful och inte så speciellt liten heller, eller tja jag trodde det skulle vara större skillnad.
såg även ut att vara väldigt ostadig om man ställde den upp.
Varför bytte dom ut knapparna? Dom som är nu funkar ju skitbra och dom på slim såg ju inte kloka ut.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Är trots allt Nordisk Film vi pratar om här

Men den blir säkerligen billigare när fler affärer lägger till den i sortimentet.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop