Ny dator återställa ifrån Time Machine?

Permalänk

Ny dator återställa ifrån Time Machine?

Hej,

Det är så att min flickvän har lånat min MacBook nu de senaste månaderna men jag skall nu åter börja studera nästa vecka så jag kommer att få tillbaka den. Hon har däremot en hel del dokument, bilder och liknande på den som hon gärna vill ha kvar. Så hon tänker passa på att köpa en MacBook Pro 13" när hon ändå är i USA (om några veckor). Som det är nu har datorn varit kopplad till en extern hårddisk som delvis använts för Time Machine.

Jag undrar därför om det är möjligt att koppa in disken i hennes nya dator och låta Time Machine återställa allt till precis så som hon hade det när hon använde min.

rastersize

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så kommer ljudet att sluta fungera på den nya mbp'n om man gör så. Vill minnas att det är någon drivrutin som går förlorad, är dock inte 100% säker

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
Om jag inte minns fel så kommer ljudet att sluta fungera på den nya mbp'n om man gör så. Vill minnas att det är någon drivrutin som går förlorad, är dock inte 100% säker

Tack för svaret. Det lät ju inget vidare och inget vi vill riskera. Hon nämligen kommer inte att träffa mig på >3 månader efter att hon köpt datorn och det är jag som får fixa problemet. Tror inte hon vill vänta så länge.

Visa signatur

Permalänk

Nej det går kalasbra att återställa med Time Machine - varför skulle det annars finnas?

När du startar MBPn för första gången så kan du välja att importera data från annan Mac. Annars kan du m h a installationsskivorna installera ett nytt system med alla filer från Time Machinebackupen.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Samsung C49RG90 Gaming: FD Define C, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Router: DFRobot Router Carrier Board for R Pi CM4, CM4 8GB RAM+32GB eMMC, Raspbian 12 Bookworm Main server: Rasberry Pi 4 8 GB, 64 GB SD, Raspbian 12 Bookworm