Permalänk
Medlem

Död pixel på MBP =/

Jag har en mörk död pixel på min nya MBP 13". Är det acceptabelt och borde jag oroa mig för att det kommer uppstå flera döda pixlar efterhand? En vän sa att döda pixlar va som någon sorts sjukdom har du en så kommer du säkert få fler framöver.

Personligen stör jag mig inte så mycket på det det är en mörk död pixel på västra nedre delen av skärmen. Det finns bara en så länge. Frågan är: Är det värt all bök?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

Visst är det skitsegt att behöva skit tillbaka sin nya dator men i långa loppet kommer du vara glad att du gjorde det. Reklamera!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Utan någon tvekan what so ever ska du skicka in den alternativt doa produkten.
Har du någon premium reseller i närheten?
Hur gammal är den?

Permalänk
Hedersmedlem

Mac står för perfektion enligt mig - att ha en MBP med en död pixel är långt ifrån perfektion!

Jag skulle sett till att få det fixat, utan tvekan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
Utan någon tvekan what so ever ska du skicka in den alternativt doa produkten.
Har du någon premium reseller i närheten?
Hur gammal är den?

Jag bor i Malmö och tror att det ska finnas en premium reseller i närheten. och btw vad är doa?

Ni verkar vara rätt så eniga om detta och ja mac för mig är också perfektion och man borde inte få något mindre än det antar jag.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Jag bor i Malmö och tror att det ska finnas en premium reseller i närheten. och btw vad är doa?

Ni verkar vara rätt så eniga om detta och ja mac för mig är också perfektion och man borde inte få något mindre än det antar jag.

DOA står för Dead On Arrival.

Permalänk

DOA = dead on arrival

Kullander finns numera i Malmö:
http://www.kullander.se/

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD

Permalänk
Medlem

Så man kan reklamera en apple dator om man har endast en död pixel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Så man kan reklamera en apple dator om man har endast en död pixel?

Det kunde man inte när jag köpte min iMac för ett år sedan, jag kollade även upp det hos en återförsäljare, och han blev lite förvånad när han letade upp vad som gällde och höll med mig om att beställa på nätet var det det enda sättet att slippa sitta med pixelfel för resten av iMacens livstid(om man nu har oturen att den levereras med ett mindre pixelfel) På nätet så har man ju alltid 14 dagars öppet köp.

Permalänk
Medlem

Re: Död pixel på MBP =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Jag har en mörk död pixel på min nya MBP 13". Är det acceptabelt och borde jag oroa mig för att det kommer uppstå flera döda pixlar efterhand? En vän sa att döda pixlar va som någon sorts sjukdom har du en så kommer du säkert få fler framöver.

Personligen stör jag mig inte så mycket på det det är en mörk död pixel på västra nedre delen av skärmen. Det finns bara en så länge. Frågan är: Är det värt all bök?

När du går in på Kullander så be att få prata med Paul Sjöö. Han e butikschef och trevlig/kunnig. Några andra "försäljare" har visat sig helt inkompetenta.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Skickar tillbaka allt och när jag känner mig mogen för det kommer jag förmodligen beställa på nytt. nu får man hålla ut den här veckan....

Tack för alla svar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
DOA = dead on arrival

Kullander finns numera i Malmö:
http://www.kullander.se/

Numera???? De har alltid huserat i Malmö, de har bara bytt lokaler efter 33 år.

Permalänk

Förlåt, jag som inte har koll Tack för klargörandet!

Visa signatur