Permalänk
Medlem

Nya datorn, installationshjälp

Oduglig som jag är klarar jag icke av att installera drivrutinerna till min nya dator. Vilken del ska jag börja med? Moderkortet? Testade göra det förrut och hamnad i något "DOS" likande tillstånd där jag blev ombedd att skapa någon ny 64bit eller 32bits partition, ingen aning om vad det var.

Här har ni min spec:

Tack på förhand,
Trumman

Permalänk
Hedersmedlem

Du installerar bara OS och när allt är färdigt kör du in skivan som följer med moderkortet (startar normalt sett av sig själv).
Asus har oftast ett val där samtliga drivrutiner som behövs installeras i ett svep.

Behövs det någon uppdatering via nätet kan du göra det senare (tex för grafikkortet).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jo körde något sådant sedan kom jag in på något dos aktigt läge, där jag fick 4 alternativ. Handlade om att skapa någon Nvidia partion, oavsett vilket jag valde krävdes det att jag satte i en diskett, vilket jag inte har.

Detta är alternativen jag får, fast i "DOS-form" då

Permalänk
Medlem

det blir så när du startar från installations cdn.gå in i bios och stall om så att du startar från hd istället. eller ta ut cd skivan och starta om..

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning är inte tillåtet.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=943...

*tråd låst*

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan