Permalänk

Najs "pansarhöna"! Ser badass ut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ALEXtheGreat
Najs "pansarhöna"! Ser badass ut

Tackar, kul att få lite kritik, särskilt när den är positiv

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Här en robot jag har jobbat med ett tag, synd att man måste gå i skola och träna, annars hade man kunnat jobba fortare
Min senaste skapelse: Robosphere

Visa signatur

GPU: Nvidia GTS 450 | CPU: Q9450 | MB: GA-EP35-DS3 | RAM: 2 x 2 GB DDR2 800 MHz | OS: Win10

Permalänk
Medlem

Mycket snygga material och high poly model

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Mycket snygga material och high poly model

Tackar. Renderade med Mental Ray, och använde car paint materialen. Efter man tweakat ett tag med färgerna och reflektionen så hittade jag nåt jag gillade. Sen så var det bara att använda en smoothness på 3 så var det klart. Antalet polygon landade på lite över 110 000

Visa signatur

GPU: Nvidia GTS 450 | CPU: Q9450 | MB: GA-EP35-DS3 | RAM: 2 x 2 GB DDR2 800 MHz | OS: Win10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fg_starfox
Tackar. Renderade med Mental Ray, och använde car paint materialen. Efter man tweakat ett tag med färgerna och reflektionen så hittade jag nåt jag gillade. Sen så var det bara att använda en smoothness på 3 så var det klart. Antalet polygon landade på lite över 110 000

Snyggt men 110.000 ? Att använda smooth normals har blivit dåligt?

Annars behöver du väl ställa in dina Raytracing lite mer för att få bort de svarta va? Kanske var ett tips jag vet inte. '

//Simon!

Visa signatur

i7.

Permalänk

Håller på med bil lite när jag har tid över, testade med lite material dock en massa modellering kvar...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk

Hur gör ni egentligen? Hugger ni polygoner eller jobbar ni med Nurbs/patches? Jag är novis och vill lära mig mer

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Jag kör enbart med polygoner, med bilen så blir det ju en massa extrudande av edges.

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Jag kör enbart med polygoner, med bilen så blir det ju en massa extrudande av edges.

Som jag då, skönt att veta att jag inte är helt fel ute

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag till xfx tävlingen som tyvärr inte vann ( jävla skit! )

Permalänk

Varit ett tag sen sist... Lägger här upp lite bilder som jag gjorde under sommaren.

Enjoy!

En Karamendos Cell

Ville göra en planet som bara var en stor stad, tänk Courosant från Star Wars

Visa signatur

GPU: Nvidia GTS 450 | CPU: Q9450 | MB: GA-EP35-DS3 | RAM: 2 x 2 GB DDR2 800 MHz | OS: Win10

Permalänk

Snyggt fg_starfox!

Saknar bara fetcitadellet på stadsplaneten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Mitt bidrag till xfx tävlingen som tyvärr inte vann ( jävla skit! )

Strömkontakterna sitter på fel sida? hur ska man kuna plugga in stömmen om dom sitter in mot moderkortet? skulle iaf inte gå på mitt moderkort

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk

fg_starfox: Schysst! Jag skulle vilja se "Courosant" men jag skulle vilja att en av dom små fyrkanterna är en liten grön trädgård... skulle ge lite mer liv och "konstnärlighet" till bilden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Användarnamnqwer
fg_starfox: Schysst! Jag skulle vilja se "Courosant" men jag skulle vilja att en av dom små fyrkanterna är en liten grön trädgård... skulle ge lite mer liv och "konstnärlighet" till bilden

Det är bra att slänga in lite växtlighet, det kan jag hålla med om Idagsläget är det bara ett snabbt utkast, tog ungefär 5 min att göra (men 20 min att rendera!)

Sen funderar jag på vad man ska ha på "polerna" på planeten, ser ganska tomt ut idag. Jag kan inte lägga in vanliga hus, som ni ser överallt planeten idag, då de blir jätte smala och då inte ser snygga ut.

Så jag tänkte mig kanske en stor grön plätt med enkla träd och en liten sjö, och i mitten som nån nämnde:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ALEXtheGreat
Snyggt fg_starfox!

Saknar bara fetcitadellet på stadsplaneten

Visa signatur

GPU: Nvidia GTS 450 | CPU: Q9450 | MB: GA-EP35-DS3 | RAM: 2 x 2 GB DDR2 800 MHz | OS: Win10

Permalänk
Medlem

Sjukt snygga bilder det finns i tråden, har precis börjat med 3D CAD nu och kan ju säga att man ligger ljusår ifrån såna här bilder. Fast kanske är enklare i dom programmen ni har jämfört mot Solidworks vi kör med?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Sjukt snygga bilder det finns i tråden, har precis börjat med 3D CAD nu och kan ju säga att man ligger ljusår ifrån såna här bilder. Fast kanske är enklare i dom programmen ni har jämfört mot Solidworks vi kör med?

Alltså programmen du tänker på tex 3ds max och blender är ju till för att skapa 'art' liksom, fina bilder animeringar osv.

Solidworks har du när du ska arbeta seriöst med produktion, produktdesign. Jobba efter/med ritningar och toleranser osv. Solid är bra på det men 3ds är rätt värdelöst till sånt.

Men det är knepigare att skapa flashiga bilder i solid helt klart. (Kan inte så jättemycket solid dock) Men funkar ju perfekt om man vill göra produkter/koncept fordon arkitektur osv.

Permalänk

Fan vad alla är grymma då! :D. Löjligt hur duktiga många är.
Då jag började läsa Zbrush på distans för några dagar sen kan jag ju bjuda på mina 3 första 3D-objekt :).

1. En paprika! O yea..

Video: http://www.youtube.com/watch?v=ZmORhjvi9pM

2. En helloweenpumpa!

Video: http://www.youtube.com/watch?v=13yJarKj-SY

3. En spikklubba.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=Na6KDNa5hAY
(Trähandtaget och skaftet har jag snyggat till en del sen igår då jag tog screenen). Har dock lite ont om tid. Projekten nu i början har vi knappt en dag/ föremål på.

Permalänk
Medlem

Fina bilder killar. Var sjukt länge sen jag pillade med 3D. Min dator är way to old, men när jag köper en ny så blire kanske att köra lite igen om studierna inte tar upp allt för mycket tid.

Förlåt om jag dödar erat internet nu.

Permalänk

Snygga bilder CloX!
Gillade speciellt de där med vardagsrummet med trä bordet med glas, ljus-sättningen såg väldigt bra ut

Visa signatur

GPU: Nvidia GTS 450 | CPU: Q9450 | MB: GA-EP35-DS3 | RAM: 2 x 2 GB DDR2 800 MHz | OS: Win10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX

http://yoakim.se/files/3D/thepencils2.jpg

Vilka fina pennor, var köpte du dom?

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

@fg_starfox, tack så mycket! lite beröm motiverar ju alltid gillar din jordglob med husen, riktigt ball. Texturer skulle ju vara nice som fan, fast ganska pilligt.

@Dahren haha tack, öhh få se nu... akademibokhandeln ?

Permalänk

Här är min senaste lilla kreation. Det var ett tag sen jag gjorde den. Återigen en portföljbild för utbildning. Dock så slutade det med att jag inte sökte, så jag kan ju lägga ut den här

Uppdraget var att göra en radio. Då jag antog att de flesta skulle göra moderna, pianolackade saker så tänkte jag slå till på en riktigt gammal pjäs. En Emerson Model 38 för att vara exakt. Vissa detaljer är lite halvkassa och borde gjort skarpare, men det är som sagt ett nerlagt projekt nu.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Riktigt snyggt Compassion!
Smart baktanke med att göra en gammal radio, och nu blir jag ju sugen att modelera lite gamla sköna prylar som denna.

Permalänk

Tack !

Det är egentligen en jävligt simpelt gjord modellering. Bara primitives och sen lite turbosmooth på det. Det enda riktigt trixiga var boleanen av högtalarhålet som krävde några timmars pill för att bli riktigt bra.

80% av hur bra det blev sitter i det feta valnötsträet och ett helt okej materialval. Jag blev riktigt nöjd med hur den ser ut att vara riktigt högglanslackad.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Happ då kanske jag också ska passa på och posta någon bild : ).

_____________________________________________________
http://www.victorlarsson.se

Visa signatur

Intel SB-E 3930K @ 4.8 ghz | Asus P9X79 | Crucial 48gb 1866mhz | XFX 290X | 2 x Dell Ultrasharp 22" |
___________________________________________
victorlarsson.se

Permalänk

Ojoj Victor! Är ju sjukt professionelt!
Har du designat köket själv?

Permalänk

Men Victor... det här en 3D-tråd... inte en tråd där man visar upp foton tagna på en Marbodalsvisning... tss tss.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av victorlarsson
Happ då kanske jag också ska passa på och posta någon bild : ).

_____________________________________________________
http://www.victorlarsson.se

va i....