Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adde_2000
Japp, bakom lådorna till vänster och under bordet.

http://adde.kicks-ass.org/saker/DSC_0081.jpg

Köpt dom där kabelhållarna på ikea eller? Mitt golv är så fullt med kablar att det är jobbigt att ens ha fötterna under det.

Edit: Borde kollat ikea innan jag frågade, hittade dom iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Min datorrigg
http://adde.kicks-ass.org/saker/DSC_0065.jpg
Även en inside bild
http://adde.kicks-ass.org/saker/DSC_0079.jpg

Stor skillnad sen sist du postade, jäkligt snyggt!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Stor skillnad sen sist du postade, jäkligt snyggt!

Tack!!

Jo har flyttat runt lite saker och har fått undan all skit ut i några utspridda fråd.

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem
Citat:

Min datorrigg
Även en inside bild

Du är medveten om att den nedre bakre fläkten blåser luft IN i lådan va?
CPU fläkten är även den riktad mot hdd racket, jag skulle rekommendera dig att byta håll på dessa så de skyfflar bort luft istället.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Du är medveten om att den nedre bakre fläkten blåser luft IN i lådan va?
CPU fläkten är även den riktad mot hdd racket, jag skulle rekommendera dig att byta håll på dessa så de skyfflar bort luft istället.

HAHA du vet inte om att i mitt chassi så är hela luft cirkeln omvänd. Plus att jag fått bättre temps med denna fläkt konfig.

Visa signatur

- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Citat:

HAHA du vet inte om att i mitt chassi så är hela luft cirkeln omvänd. Plus att jag fått bättre temps med denna fläkt konfig.

Bättre temps på CPUn kan jag tänka mig. Men hur mår dina hårddiskar? De är ju trots allt lite känsligare för värme än CPUn.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Bättre temps på CPUn kan jag tänka mig. Men hur mår dina hårddiskar? De är ju trots allt lite känsligare för värme än CPUn.

Dom mår fint. har testat att ha en termometer vid dom och under den tiden gick den aldrig över 40C

Visa signatur

HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem
Citat:

Dom mår fint. har testat att ha en termometer vid dom och under den tiden gick den aldrig över 40C

Hah, den var bra.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Hah, den var bra.

Kör diskarna i raid så alla inbyggda temperatur sensorer är inte igång. Mina fläktar går i 1600rpm och flyttar bra med luft. För er som inte vet så sitter det en utsugs fläkt framför diskarna. Även detta som rekommenderas från lian li i detta chassit.

Visa signatur

HP 2020 tablet pc

Permalänk

Så här ser min rigg ut. Har för övrigt en handduk på stolen bara för att den sticks om man är halvnäck annars

[edit] och ja, spegeln SKA hängas upp på väggen så fort jag får tag i en hammare!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Snälla skaffa en ny matta TroNi! Den är avskyvärd

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Självaste Matrix?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var ett tag sedan jag la upp nån bild på min burk...

Insidan:

Datorbänken (har normalt sidopanelen på):

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
http://www.galactus.se/wolverine/thecorner1.jpg

släck ljuset och ta ett kort utan blixt

Visa signatur
Permalänk
Citat:

http://www.galactus.se/wolverine/thecorner1.jpg

Nördigt värre Du har inte lust att länka eller ladda upp den där skärmsläckaren? En gång i tiden hade jag en riktigt snygg variant, med liten text i stark grön färg. Men sen tappade jag bort den och har bara hittat lågupplösta och bleka varianter sen dess. Lite farligt också att googla skärmsläckare med tanke på hur mycket virus och trojaner det finns i sånt

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Nördigt värre Du har inte lust att länka eller ladda upp den där skärmsläckaren? En gång i tiden hade jag en riktigt snygg variant, med liten text i stark grön färg. Men sen tappade jag bort den och har bara hittat lågupplösta och bleka varianter sen dess. Lite farligt också att googla skärmsläckare med tanke på hur mycket virus och trojaner det finns i sånt

Just realise the truth....There is no screensaver! Eller ta denna

http://www.galactus.se/wolverine/TheMatrix.scr

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
http://neko.potentia.org/~neko/rig.jpg

Panettiere gillas åtminstonde!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Citat:

Just realise the truth....There is no screensaver! Eller ta denna

http://www.galactus.se/wolverine/TheMatrix.scr

Haha, klockrent att den tar reda på ens konto-namn Man tackar!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Inget upphetsande precis. Duger, förutom dessa ostabila IKEA-ben.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voultner
Snälla skaffa en ny matta TroNi! Den är avskyvärd

Mäh vad menar du!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeon404
http://bayimg.com/image/kaeanaacf.jpg

Wow dom där måste ju dra ström, vad har alla för syfte då dom alla är påslagna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
Wow dom där måste ju dra ström, vad har alla för syfte då dom alla är påslagna?

Well, servrarna under bordet kör vent/TF2 samt utvecklingserver.

Imacen och Macbooken är för skolsaker, datorn med tre skärmar är min huvudburk som jag gör lite av varje på.

Eeepcn är mest reselaptop.

Inga problem med el, ingår i hyran ^^

Permalänk

Skrivbordet, köpte begagnat på blocket, har ingen aning om vad det är för något men jag gillar det skarpt! Har bytt högtalare sen den här bilden men annars ser det väl i princip likadant ut.

Fixade även ny kabeldragning häromdagen, hårddiskarna ska egentligen inte sitta åt det hållet men ska hämta ut ett GTX 260 BE imorgon som inte får plats ifall jag har dom åt rätt håll, kommer bli ca 7mm över och kablarna tar upp mer än det. som det är nu så går kablarna ut genom fronten men ändå innanför frontpanelen så dom syns lyckligtvis inte :F Blev rätt nöjd faktiskt men hade inga buntband hemma och tejp känns bara inte rätt, gjorde väl vad jag kunde men det blev väl rätt okej ändå tycker jag

Sorry för dålig kvalitet på bilderna men huvudsaken är väl att man ser?

Uppskattar kommentarer/feedback!

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Skrivbordet, köpte begagnat på blocket, har ingen aning om vad det är för något men jag gillar det skarpt! Har bytt högtalare sen den här bilden men annars ser det väl i princip likadant ut.

BILD

Fixade även ny kabeldragning häromdagen, hårddiskarna ska egentligen inte sitta åt det hållet men ska hämta ut ett GTX 260 BE imorgon som inte får plats ifall jag har dom åt rätt håll, kommer bli ca 7mm över och kablarna tar upp mer än det. som det är nu så går kablarna ut genom fronten men ändå innanför frontpanelen så dom syns lyckligtvis inte :F Blev rätt nöjd faktiskt men hade inga buntband hemma och tejp känns bara inte rätt, gjorde väl vad jag kunde men det blev väl rätt okej ändå tycker jag

BILD

Sorry för dålig kvalitet på bilderna men huvudsaken är väl att man ser?

Uppskattar kommentarer/feedback!

Har du länk till bakgrunden?

Permalänk

Riggen

Permalänk
Medlem

Gjorde ett galleri, men de är väl egentligen i den här tråden de hör hemma.
Här sitter jag. Tro de eller ej, de är faktiskt fortfarande städat en hel vecka efter bilderna togs!! Har nog inte hänt sedan Olof Palme var statsminister...