SL, ren installation vs. uppgradering?

Permalänk
Medlem

SL, ren installation vs. uppgradering?

Nu när det har gått några dagar sedan Snow Leopard såg dagens ljus så vore det intressant att veta hur ni gjorde samt om ni har haft några problem.
Skriv gärna vilket alternativ ni tog och om ni skulle ha gjort på något annat vis pga. strul eller om allt gick bra.

Edit:
Jag uppgraderade och det känns som att allt har gått bra. Vanligtvis brukar jag installera om allt men jag orkade inte denna gång.
Ett program startar dock inte, Nexus Personal - ett inloggningsprogram för handelsbanken. Men jag har inte letat efter uppgraderingar till det då jag inte använder det längre.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

www.macworld.se

Där står nämnligen att bankID inte funkar i 10.6. Men det e bara tidsfråga innan allt börjar rulla igen.

Jag har bara uppgraderat min Mac mini HTPC enu, men samtliga 9 installerade program rullade på fint direkt efter.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Det som inte har fungerat är Nexus Personal, finns en temporär lösning på det.

Uppgraderat, funkar.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Uppgraderade, det gick bra.

Dator i sign.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

En jobbig grej jag upptäckte var att drivrutinerna till vissa HP-skrivare (10xx-serien) inte fungerar
i 10.6. Men förhoppningsvis kommer det väll drivare från HP snart.

Permalänk
Medlem

Gjorde en uppgradering och allt utom Ulysses Core fungerar som det ska. Ulysses går igång och man kan redigera redan öppna dokument, men man kan inte skapa nya dokument. Kommer nog snart en uppdatering. Diablo II + LoD kräver numera Rosetta.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem

Uppgradering såklart det är ju en Mac. Allt fungerar och är som det ska.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Uppgraderade min Mac Pro och min Macbook Pro, det enda som krånglade på bägge var candybar.. det går ju att leva med.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

ren installation, det gick bra. Hade så mycket skrot som jag ville bli av med så jag börjar om.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

Ren installation på både min Mac Pro och MacBook. På Mac Pro:n körde jag dessutom SL developer preview så hade nog inte så mycket val.
Ska dock göra en uppgradering utav min brors iMac så jag kanske återkommer med hur det gick

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Uppgraderade, det gick bra. Att en del buggar finns räknar jag inte som strul, eftersom det hade hänt oavsett.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Uppgraderade och det fungerar utan problem.
Är normalt emot uppgraderingar då de brukar ställa till det men det har funkat perfekt.