Ny MBP 13" varken laddar eller startar
Kom precis hem efter ha inhandlat en ny Macbook Pro 13", standardvarianten. Lite hypad som man var packar man upp och kopplar i allt inkl strömsladden. Konstigt nog lyser den inte, inget grönt ljus och inget orange ljus. Nästa problem var att den heller inte gick att slå på, inget händer, inte ett ljud.
Får för mig att det kanske är strömdosan som är dålig då jag är ute i en stuga. Byter till uttaget där jag har min andra bärbara, men ingenting där heller. Tar med mig grejerna in till sovrummet där jag haft min andra dator ett flertal gånger. Det var rätt mörkt i rummet så jag noterade att det var ett grönt ljus på strömgrejen till datorn, blev lite paff så jag trodde problemet var löst. Men datorn är fortfarande lika död. Drar upp persiennerna och märker då att man inte alls ser att det lyser grönt längre, dvs att ljuset är oerhört svagt i indikatorn. Inget blinkar när man trycker på batteriknappen heller.
Hur var den när ni fick den, var den absolut tom på batteri eller gick det att starta och leka runt direkt ur förpackningen? Jag tvivlar på att mitt batteri är fullt. Indikatorn på laddaren borde väl vara orange och lysa starkare än vad min gör, man ska väl kunna se det gröna/orange i dagsljus?
Någon som varit med om något liknande eller hört nått? Ingen höjdarstart på mitt nya Macliv, ännu värre att jag köpte den precis innan stängning i en applebutik idag, så kan inte åka tillbaka förens måndag. Illa..