Rykten inför 10 sep - ATIs nya generation

Permalänk
Medlem

punktish märke spelar nog absolut ingen roll. Såhär tidigt har de inte hunnit ändra nånting från referensdesignen så det ända som skiljer är klisterlappen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Enligt Anandtech är Radeon 5870 istort sett lika högljutt som ett GTX295. Väldigt tråkigt, varför ska AMD ha så otroligt svårt att släppa tysta kort i standardutförande. Lägg på 100:- per kort och sätt dit en kylare som har lite marginaler istället för nån stor klump med en mini-fläkt i maxhastighet.

Ljudvolymen i idle lär man ju kunna åtgärda genom att sänka fläkthastigheten från stock en del eftersom temperaturen ändå lär bli väldigt låg. Eller?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgl
punktish märke spelar nog absolut ingen roll. Såhär tidigt har de inte hunnit ändra nånting från referensdesignen så det ända som skiljer är klisterlappen

Okey tack

Permalänk
Medlem

Det verkar som komplett har satsat på en större batch på vissa kort vilket har gjort att de har fått ett mycket senare leveransdatum.

Jag pratade med inet tidigare imorse och de skulle förhoppningsvis få in några få exemplar av XFX 5870 denna vecka sen skulle det vara tungt i drygt 3 veckor att få tag på fler samtidigt som komplett säger att de får in samma kort i slutet av november / början av december då de har beställt 1000st.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Ljudvolymen i idle lär man ju kunna åtgärda genom att sänka fläkthastigheten från stock en del eftersom temperaturen ändå lär bli väldigt låg. Eller?

I idle var den ju tyst, det är ju inga problem. Men när jag sitter och spelar så har jag lite musik i gång i bakgrunden på låg volym tillsammans med en hyfsat tyst dator. Mitt 8800GT lät i särklass mest i mitt system under load och 8800GT är nog rätt tyst i jämförelse med detta kort dessvärre. Blir nog troligtvis att invänta ett kort med bra kylare så jag slipper att byta kylare den här gången.

Permalänk
Medlem

Ser att det är bekräftat att dem får in nya 5870 kort bla den 26e.
Vilka får dem då? Kan man "förbeställa nu" så att dem skickar så fort dem får i lager eller är det bara att snabba sig den 26e?

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Citat:

Och garantitid. Jag valde ett märke som gav tre års garanti - Sapphire. Även XFX ger tre år, ser jag. Powercolor gav t.ex. bara två.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Det märkte jag faktiskt inte. Bra att veta.

Jag beställde faktiskt en Sapphire 5850. Förhoppningsvis kommer de in som det står den 30e Sep.

Permalänk
Medlem

Tycker ni att man borde vänta på ett med 2gb om man hade tänkt spela i 2560x1600 resolution i framtiden? Eller räcker 1gb för det?

Hade tänkt köra 5870 CF i framtiden (köper ett nu när det är dyrt, och ett om kanske 6-9 månader då priserna är lägre).

Permalänk
Medlem

XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5

Tillgänglighet: Preliminärt 1000 st. 2009-12-01

skämtar dom eller?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleido
Ser att det är bekräftat att dem får in nya 5870 kort bla den 26e.
Vilka får dem då? Kan man "förbeställa nu" så att dem skickar så fort dem får i lager eller är det bara att snabba sig den 26e?

26:e är en lördag

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk

Blir nog att vänta med ett inköp för min del, men ska bli kul att se lite benchar från er som köper nu så fort som möjligt.
Frågan är ner 3dmark kommer med dx11, kanske runt W7 release?

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
26:e är en lördag

Okej men skall man beställa nu och får man det på måndag då eller skall man beställa på måndag?

Permalänk
Medlem

Ska du ha ett så beställ nu direkt ? Risken är stor att dom är slut tills dess. Tyvärr är dom säkert redan slut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej men skall man beställa nu och får man det på måndag då eller skall man beställa på måndag?

Bara beställ, bättre o vara i början av kön när korten börjar ramla in.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Japp, lika bra att förbeställa.
Själv väntar jag på Dustin, de verkar inte ha lagt upp nånting ännu. Gillar att beställa därifrån då de har delbetalning även för studenter.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem

Beräknas in: 2009-09-30 står det på JME Data om Sapphire 5870.
Det är svårt att veta vart man ska beställa så att man får det så fort som möjligt.

Edit: Är det någon skillnad mellan olika tillverkare, eller kan jag lika gärna köpa ett ex. PowerColor?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x | ASUS ROG X570 Crosshair VIII Dark Hero | ASUS TUF OC RTX 3090 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL14 | Corsair AX1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marxor
Beräknas in: 2009-09-30 står det på JME Data om Sapphire 5870.
Det är svårt att veta vart man ska beställa så att man får det så fort som möjligt.

Edit: Är det någon skillnad mellan olika tillverkare, eller kan jag lika gärna köpa ett ex. PowerColor?

Det är bara klistermärkena som skiljer på korten. Så det spelar ingen roll vilket du köper. Själv har jag bokat ett Powercolor.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MustangGT
Det är bara klistermärkena som skiljer på korten. Så det spelar ingen roll vilket du köper. Själv har jag bokat ett Powercolor.

Då slår jag också till på ett sådant. Står ju på Komplett "Bekräftad 6 st. 2009-09-29". Hoppas det stämmer.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x | ASUS ROG X570 Crosshair VIII Dark Hero | ASUS TUF OC RTX 3090 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL14 | Corsair AX1200

Permalänk
Medlem

Min har blivit skickad så jag får den nog på fredag

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marxor
Då slår jag också till på ett sådant. Står ju på Komplett "Bekräftad 6 st. 2009-09-29". Hoppas det stämmer.

Troligtvis är de korten redan slut då de kom upp klockan 8 och det var säkert en del som hängde på F5 knappen så räkna inte med att få ett av de 6 korten men du kan ju alltid hoppas på lite tur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pofff
Troligtvis är de korten redan slut då de kom upp klockan 8 och det var säkert en del som hängde på F5 knappen så räkna inte med att få ett av de 6 korten men du kan ju alltid hoppas på lite tur!

Grejen är ju att antalet minskar då folk beställer. Det var 6 när jag beställde. Nu står det 4 st. 2009-09-29 (Bekräftad). Finns en liten chans ändå.

Edit: Nu står det att de är slut till och med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pofff

Det räknas ner i realtid på Komplett, så det är bara att beställa, gäller bara att dubbelkolla i orderbekräftelsen att det står samma sak där. Lätt att avbeställa annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Det räknas ner i realtid på Komplett, så det är bara att beställa, gäller bara att dubbelkolla i orderbekräftelsen att det står samma sak där. Lätt att avbeställa annars.

Aha, gött då var det bara att köra på. Hängde själv på F5 och lyckades knipa ett från inet imorse.

Permalänk
Medlem

Japp, nu vart min skickad också, får den nog imorron eller mest troligt på fredag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Japp, nu vart min skickad också, får den nog imorron eller mest troligt på fredag.

najs, man blir ju lite sugen. ska invänta op: dragon rising och se om man får det att gå runt. annars blir det nytt.

Permalänk
Medlem

Men seeegt, nu står det att det inte kommer nya förrens 23 oktober... Knappast att det tar sådan tid att få lite kort...

Permalänk
Citat:

Men seeegt, nu står det att det inte kommer nya förrens 23 oktober... Knappast att det tar sådan tid att få lite kort...

Det ändras hejvilt, 4:e och 16:e oktober står det nu.

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iProtocol
Det ändras hejvilt, 4:e och 16:e oktober står det nu.

fortsätter det i den här takten så kanske det kommer idag!!!! hehe

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |