Fråga om tulpanen/macroläget på digital kompaktkamera.

Permalänk
Medlem

Fråga om tulpanen/macroläget på digital kompaktkamera.

Skaffade en billig nikon digital kompaktkamera för ett tag sedan, mest för att ha något litet som är lätt att ha med sig. Funderade på tulpanen, vad är nackdelen om den skulle vara påslagen hela tiden?

Permalänk

Förutom att alla kort du tar på motiv längre bort än makrolägets maxgräns kommer att se förjävliga ut, menar du?

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Medlem

Fan vad dum fråga!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Fan vad dum fråga!

Och maken till idiotiskt svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mafnus
Och maken till idiotiskt svar!

Dumma frågor får dumma svar. Har du aldrig hört det förr?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Dumma frågor får dumma svar. Har du aldrig hört det förr?

Håll du dina dumma svar för dej själv. Har du ingen hjälp att komma med så låt bli att posta.

Till TS: Makroläget är till för att fokusera på kort avstånd. Har du det på så lär alla foton med motiv på mer än nån decimeters avstånd bli misslyckade.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Dumma frågor får dumma svar. Har du aldrig hört det förr?

Och tydligen svar från idioter också! USCH!

Ett forum är väll ändå till för att få ställa frågor och diskutera? Vare sig frågan eller ämnet är dumt eller ej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Dumma frågor får dumma svar. Har du aldrig hört det förr?

Inte konstigt när det kommer från en i söder dom brukar ju inte ha så stor koll på läget!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Håll du dina dumma svar för dej själv. Har du ingen hjälp att komma med så låt bli att posta.

Till TS: Makroläget är till för att fokusera på kort avstånd. Har du det på så lär alla foton med motiv på mer än nån decimeters avstånd bli misslyckade.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxz0r
Och tydligen svar från idioter också! USCH!

Ett forum är väll ändå till för att få ställa frågor och diskutera? Vare sig frågan eller ämnet är dumt eller ej!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av asdfasd
Inte konstigt när det kommer från en i söder dom brukar ju inte ha så stor koll på läget!

Ja okej, ni är skitcoola som skäller på mig. Så, alla har förlängt sin e-penis och känner sig mogna nu?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Jag hade en stor penis utan jag hade komenterat!

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnts så är Makroläget för att ta bild på saker i "närbild", max några (1-10) centimeters avstånd.

Anledningen till de oväsentliga kommentarerna i denna tråd är nog pga att detta troligen står i manualen du fick med kameran.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

"E#€RTY&#€"#QREEWRQWer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Anledningen till de oväsentliga kommentarerna i denna tråd är nog pga att detta troligen står i manualen du fick med kameran.

Antingen det eller så kan man spendera 10 sekunder och faktiskt TESTA, svårt är det inte*!"!#!q€%&%E€W#Q"!€%€W#"

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?