Permalänk
Medlem

Inbyggt 3G i MBP 13"?

Har den trådlöst 3G-modem?

Permalänk
Medlem

Nej.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalarna
Har den trådlöst 3G-modem?

Nej.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Verkligen tråkigt att den inte har trådlöst 3G-modem. Trist att den dessutom inte har HDMI.

Permalänk
Medlem
Citat:

Trist att den dessutom inte har HDMI.

HDMI finns i minidisplayporten, du behöver bara en kabel för 125kr för att få ut kontakten.

Visa signatur

ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
HDMI finns i minidisplayporten, du behöver bara en kabel för 125kr för att få ut kontakten.

Jag antar att det bara är bild och inte ljud?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jo tyvärr. Nevertheless så finns det iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bygga in 3g i mbp är väl onödigt.
Jag brukar sitta med iPhonen i fickan med "internetdelning" påslaget och surfa via bluetooth länk till telefonen.
Det kanske inte är det optimala sättet att få bra bandbredd men det är skitbra lösning om man bara tex ska lira upp datorn snabbt på flygplatsen för att kolla nått innan man hoppar på planet eller liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dezo
Bygga in 3g i mbp är väl onödigt.
Jag brukar sitta med iPhonen i fickan med "internetdelning" påslaget och surfa via bluetooth länk till telefonen.
Det kanske inte är det optimala sättet att få bra bandbredd men det är skitbra lösning om man bara tex ska lira upp datorn snabbt på flygplatsen för att kolla nått innan man hoppar på planet eller liknande.

Nog hade de varit enklare med inbryggt 3G och det lär väl bli så på kommande modeller.

Hur länge har denna modell av MBP funnits?
När tror ni det kan komma en ny modell?

Jobbigt att skärmen är blank när man an vänder den ute eftersom det blir så mycket reflexer. Varför finns det inte en med matt skärm?

Permalänk
Medlem

Det finns film du kan dra på den för att få matt skärm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nog hade de varit enklare med inbryggt 3G och det lär väl bli så på kommande modeller.

Hur länge har denna modell av MBP funnits?
När tror ni det kan komma en ny modell?

Jobbigt att skärmen är blank när man an vänder den ute eftersom det blir så mycket reflexer. Varför finns det inte en med matt skärm?

Varför ha 2 st "fri data" paket? 1 för telefonen och 1 för datorn? Bättre att ha det i telefonen och koppla in en sladd/köra via bluetooth.

MBP 13" kom i somras, lär komma någon sorts ny grejj efter jul enligt mycket rykten, detta följer även Apples vanliga uppdateringstid.

Jag har inga problem alls med reflexer, har mycket mer problem att använda matta skärmar i ljuset.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
har mycket mer problem att använda matta skärmar i ljuset.

Jag med!

Då blir ju hela skärmen upplyst istället.
Matt skärm är ju ingen lösning på glare.

Visa signatur