ATI äger nVidia, iaf lite :)

Permalänk

Själv tycker jag dom skulle testat 5870 CF mot GTX285 SLI. Just my 5 cents.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markenswe
Själv tycker jag dom skulle testat 5870 CF mot GTX285 SLI. Just my 5 cents.

Ja, men det gjorde de ju i den testen. =/
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=it&tl=en&u=htt...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Vi alla är fanboys mer eller mindre........Så vf ta illa upp om nån säger vem som är Fanboy jag är en stolt NVIDIA fanboy. För att Nvidia är världsledande i 3D-Teknik och har dom bästa Gpuerna så enkelt är det

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Vi alla är fanboys mer eller mindre........Så vf ta illa upp om nån säger vem som är Fanboy jag är en stolt NVIDIA fanboy. För att Nvidia är världsledande i 3D-Teknik och har dom bästa Gpuerna så enkelt är det

Jag håller med, bara det att jag tycker tvärtom.
Du vet kärringen mot strömmen.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Jag håller med, bara det att jag tycker tvärtom.
Du vet kärringen mot strömmen.

Se där

Allt är ju en lek för oss men liv och död för företagen xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Hjälpsam

Tycker att det är tråkigt att Nvidia skall ha så svårt för att några vill köra grafik på ATI och Cuda/PhysX på Nvidia, samtidigt, förutom att dom skulle få sälja en hel del kort, skulle dom få goodwill både som företag och för PhysX.
Nvidia skulle tex kunna ha en driver som lät dig köra enbart Cuda på ett GF kort, ingen grafik, detta skulle ge mycket mindre krångel för de som köra vill PhysX på separat kort.
Nu är det tvärtom, Nvidia har tom klippt stödet för Ageias kort, på senare versioner av PhysX.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Ja, men det gjorde de ju i den testen. =/
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=it&tl=en&u=htt...

Se där!=) Hade missat den, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Just att göra GPUer är väl precis det som de just nu är sämre på än ATI.
De kompenserar den sämre teknologin genom att göra större chip som de får sälja med lägre vinst eller förlust.
Gällande G200 mot Rv700 då alltså. Vi får se med G300.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Ja konstig att Nvidia gör så.

AMD gör likadant. Men då var det GT200 Serien!!

Permalänk
Citat:

Ja, men jag tycker du går lite över gränsen med din signatur, bara för att man föredrar en tillverkare behöver man inte kasta skit på den andra

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Ja, men jag tycker du går lite över gränsen med din signatur, bara för att man föredrar en tillverkare behöver man inte kasta skit på den andra

Ja han kunde skrivit "Grönt är skönt, rött är sött".

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Citat:

För tillfället så är ju det fel, 5870-gpu'n är ju starkare än någon nVidia-gpu när det kommer till spel.

Själv är jag pris/prestanda-fanboy.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fanboys brukar ha en tendens att inte acceptera sanningen när det går dåligt.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd

Börjar bli lite mkt Fanboys nu... jag är inte fanboy av varesig nVidia eller ATI men just nu verkar det som att ATI har den snabbaste GPUn vilket folk inte verkar kunna tolerera, men det är ju bara synd för dom...

Själv sitter jag kvar på min CFrigg med 4830 ett bra tag till då det klarar alla spel jag spelar hur bra som helst, så det finns ingen som helst anledning att byta där inte...

MVH

Permalänk
Medlem

nVidia har ju en historia av att vara snabbast, och så lär det återigen bli...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
nVidia har ju en historia av att vara snabbast, och så lär det återigen bli...

Liksom ATi

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tror 58xx serien kommer äga hårt.... dock finns ju ett litet orosmoment och det heter GT300

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Ja konstig att Nvidia gör så.

AMD gör likadant. Men då var det GT200 Serien!!

Nu förstår jag inte riktigt.
Det är ju GT200 serien som prestandaproblemen. Underlägsen teknologi jämfört med HD48xx serien- (Avsevärt sämre prestanda per mm2)

Det är också därför Nvidia inte kunde konkurrera gällande pris/prestanda. Korten var för low-tech.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Hd5870@1052/1331

Permalänk
Medlem

Jag ser det som en självklarhet att nVidia kommer prestera bättre än Ati denna generation också, frågan är väl vad priset blir.
Sen kan man ju också ta med i beaktande om man vill ha physx, eyefinity, cuda etc, för mig väger physx och cuda mera än eyefinity.
Så för min del blir det nog att vänta och se vad gröna laget kokar ihop, även om jag ser ner på deras attityd och affärsmetoder.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Jag ser det som en självklarhet att nVidia kommer prestera bättre än Ati denna generation också, frågan är väl vad priset blir.
Sen kan man ju också ta med i beaktande om man vill ha physx, eyefinity, cuda etc, för mig väger physx och cuda mera än eyefinity.
Så för min del blir det nog att vänta och se vad gröna laget kokar ihop, även om jag ser ner på deras attityd och affärsmetoder.

Jo fast det är lätt o göra något snabbare om konkurrenten redan släppt sina kort, alltid lite farligt o släppa sin nya generation så långt före den andre.

Det ger den andra tillverkaren en mycket bra utgångs punkt.

(hoppas ni förstår vad jag menar, det blev lite luddigt)

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Alla ATi fanboys är så glada nu ^^ TYcker ni borde lugna ner er lite va? Kasta smuts på Nvidia å ladda upp löjliga filmer m.m, vilka är mest patetiska här? Tyvärr Ati fanboy'sna

Jag blev missnöjd med 5870 efter all hypning så trodde jag att det ialf skulle ge mera än 10fps+ mer än ett GTX295. Tänk att dom testar 5870 i CF mot ett ensamt GTX295.... =/.......jag tror nog att GTX300 kommer att komma med en _HELT_ ny teknik df det tar längre tid för Nvidia att utveckla och dom gör jobbet rätt.....Så som Riktigt stöd för 3D vision och att physxen kan hantera tusentals olika rörelser och olika unika explosioner på en och samma gång....Fast som sagt detta är bara en tanke som jag har forskat i genom att hålla kontakten med Nvidias support då och då...Man får lite svar om man frågar snällt

Missxade du att GTX295 har dubbla GPUer?? så det är ju så dom ska testa, dom kan ju inte testa 1x5870 mott GTX295 då det blir 1xGPU VS 2xGPUer, det blir ju inte alls FAIR-PLAY

Permalänk
Medlem
Citat:

Alla ATi fanboys är så glada nu ^^ TYcker ni borde lugna ner er lite va? Kasta smuts på Nvidia å ladda upp löjliga filmer m.m, vilka är mest patetiska här? Tyvärr Ati fanboy'sna

Jag blev missnöjd med 5870 efter all hypning så trodde jag att det ialf skulle ge mera än 10fps+ mer än ett GTX295. Tänk att dom testar 5870 i CF mot ett ensamt GTX295.... =/.......jag tror nog att GTX300 kommer att komma med en _HELT_ ny teknik df det tar längre tid för Nvidia att utveckla och dom gör jobbet rätt.....Så som Riktigt stöd för 3D vision och att physxen kan hantera tusentals olika rörelser och olika unika explosioner på en och samma gång....Fast som sagt detta är bara en tanke som jag har forskat i genom att hålla kontakten med Nvidias support då och då...Man får lite svar om man frågar snällt

Men kan alla bara förstå att gtx295 INTE är ETT kort utan det är TVÅ stycken kort.. därför ska man jämföra 2st 5870 (motsvarar deras kommande kort 5870x2). Gör man detta förstår man att Atis nya kort är DUBBELT så bra som Nvidias bästa.. inte svårt att slänga i 2stycken gpu i ett kort, jämfört med att få ett kort att får samma prestanda med endast EN gpu. AMDs nya gpu är betydligt bättre än Nvidias bästa..

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Avstängd
Citat:

En_cool_kille_som_gillar_nvidia (12p) @ lunarstorm?

Sj tar jag det som har bäst pris/prestanda.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se sen när det väl kommer ut DX11 spel vem som blir snabbast , typ i AVP osv.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
Nu förstår jag inte riktigt.
Det är ju GT200 serien som prestandaproblemen. Underlägsen teknologi jämfört med HD48xx serien- (Avsevärt sämre prestanda per mm2)

Det är också därför Nvidia inte kunde konkurrera gällande pris/prestanda. Korten var för low-tech.

Det jag menar är att AMD frågade Nvidia när deras 48xx Serie kom efter GT200.

Och Underlägsen teknik? Va fan snackar du om.

260,275,285,295 är riktigt bra kort. Bara att prislappen sitter väldigt högt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Det jag menar är att AMD frågade Nvidia när deras 48xx Serie kom efter GT200.

Och Underlägsen teknik? Va fan snackar du om.

260,275,285,295 är riktigt bra kort. Bara att prislappen sitter väldigt högt.

Underlägsen i meningen att de får ut mindre prestanda per chipyta. Det är självklart jättebra kort men de krävde nästan dubbelt så stor chipyta för samma prestanda som HD4xxx korten alltså blev de också dyrare.

Visa signatur

Hd5870@1052/1331

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InluZion
Missxade du att GTX295 har dubbla GPUer?? så det är ju så dom ska testa, dom kan ju inte testa 1x5870 mott GTX295 då det blir 1xGPU VS 2xGPUer, det blir ju inte alls FAIR-PLAY

Sist jag kollade så kostar:

2x5870 ungefär 7400 kr.
1xGTX 295 ungefär 4500 kr.

Fair play? NOT!

1x5870 är tänkt att konkurrera med 1xGTX 295 och det är det som man ska mäta.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Sist jag kollade så kostar:

2x5870 ungefär 7400 kr.
1xGTX 295 ungefär 4500 kr.

Fair play? NOT!

1x5870 är tänkt att konkurrera med 1xGTX 295 och det är det som man ska mäta.

Är du snurrig?

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Kommer atis 58xx kort prestera bättre med windows 7 och dx11. Tyckte det var konstigt att de inte gjorde benchmarken i windows 7

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fuskobot
Kommer atis 58xx kort prestera bättre med windows 7 och dx11. Tyckte det var konstigt att de inte gjorde benchmarken i windows 7

Jo och DX11 är ju redan släppt...

En sak jag har tänkt på är att, det är fel att säga t ex att Radeon HD 5850 X2(exempel) är snabbare än ett Radeon HD 5870... det är fel, HD 5870 är snabbare men 5850 X2 är KRAFTFULLARE!
Asså detta har inget med denna tråd att göra, bara jobbigt att se när folk skriver snabbare när det egentligen bara har större kapacitet

OCH SEN OM ETT SINGEL GPU KORT ÄR BÄTTRE ÄN ETT DUBBEL GPU ÄR DET JU HELT KLART EN VINNARE, ONÖDIGT ATT JÄMFÖRA 2 SINGELKORT DÅ DÅ DET ja hehe

Visa signatur

Balle