Installera W7 RC: No drivers were found

Permalänk
Medlem

Installera W7 RC: No drivers were found

Hej, skulle installera Windows 7 RC på nya datorn men när jag kom till delen när man ska välja vart man vill installera os:et så står det "No drivers were found. Click load driver to provide a mass storage driver for installation."

Är det meningen att det ska stå så eller kan det vara så att någon kabel har lossnat mellan nätaggregatet och HDDn?

Snabba svar tack! xD

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Sata drivrutiner behövs, de packar du upp på en usbpinne och pluggar in den vid installation och när installationan frågar, så letar du upp drivarna så är det klart..

Eller så stänger du av sata native mode/ahci i bios eller vad det nu kan tänkas stå.

Permalänk
Medlem

Ok och vart hittar jag dessa Sata drivrutiner då?

edit: Kollade i BIOS nu och på första sidan där det står alla Sata devices så fanns bara DVDn/CDROMn med på Sata 3.

edit 2: Så klart hade man glömt/lossnat kabeln från nätaggregatet in till HDDn..:P
Ska prova nu igen.

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem

Har du löst problemet, har samma..

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk

samma här !

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tja, ja fick problemet själv då ja installerade rc, men stäng av ahci / native sata i bios så kan ni fortsätta installera.

Kolla kablarna till disken också!.

Permalänk
Medlem

SATA bör väl idag hittas automatiskt med Vista och Windows 7? XP gjorde det inte iaf och letade sig efter den äldre typen (PATA)

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
SATA bör väl idag hittas automatiskt med Vista och Windows 7? XP gjorde det inte iaf och letade sig efter den äldre typen (PATA)

Den hittade inte när jag körde RAID0 (behövde bara installera drivrutinerna från ett usbminne) men vanliga SATA-diskar bör den hitta ja.

Permalänk

För mig hittade den när jag körde RAID0 oxå...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro