Permalänk
Medlem

Nya iMac's påväg!

http://macworld.idg.se/2.1038/1.254508/ny-imac-redan-i-produk...

Jag sitter här och blir lite uppjagad, kan det tros att dom lyft ner 5850 grafikkort i nästa generations iMac !!?!?

Fy fan vad najs om dom gjorde ett snabb drag här och spackla ihop en i5 + ATI 5850. Isf skulle det bli game på allvar

Fast nu är jag realist + pessimist. Jag tror det rör sig om blueray, lite ändrad design, kanske en liten bump på graifkkorten och CPU, still dock 775 =/.

Om det blir i5 så åker min iMac ut!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Hoppas kan man alltid men tror inte heller det rör sig om stora förändringar. Men det blir spännande o se vad som kommer

/K

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

låter fett

passar ju bra då jag förmodligen runt jul kommer köpa en ny Mac

synd att de inte uppdaterar MBP med... för då hade jag nog köpt en sådan, men Blu-ray är aldrig fel

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Fan vad soft bara och vänta
Jag hoppas att det tar med nya FireWire, USB 3.0 och möljighet att välja mellan glossy och antiglare, inte för jag tror det men man kan hoppas.

Permalänk
Medlem

jag tror inte att det blir så speciellt nya "hårdvaru" uppgraderingar. Mer estetiska uppgraderingar är mer realistiskt, och kanske ett utbyte på processorn lite högre klockfrekvenser kanske. Men jag tror faktiskt inte ärligt att det inte blir stora förändringar prestanda-mässigt

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

http://www.macrumors.com/2009/09/25/next-generation-imac-with...

Låter riktigt bra!.. Synd bara att dom toligen inte uppdaterar macbook pro modellerna på samma gång :/

Permalänk
Sötast

5850 kan du nog glömma

men kanske 0.2Ghz snabbare cpu och smalare design som sagt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
låter fett

passar ju bra då jag förmodligen runt jul kommer köpa en ny Mac

synd att de inte uppdaterar MBP med... för då hade jag nog köpt en sådan, men Blu-ray är aldrig fel

Lär inte bli Blu-ray.

Permalänk
Medlem

Quad Core kanske?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Avstängd

Hallå! det är Apple vi talar om här.

Smalare/tunnare och kanske en lite större hdd/cpu ingenting annat..

Snikna fanskap, lägg in i5/i7, bättre grafikkort.. Och sen möjligheten att byta hårddisk och ram själv. Då köper jag fanskapet direkt. Oavsett om den kostar 20k.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smsfeatures

Snikna fanskap, lägg in i5/i7, bättre grafikkort.. Och sen möjligheten att byta hårddisk och ram själv. Då köper jag fanskapet direkt. Oavsett om den kostar 20k.

Men att byta ram och hårddisk har ju gått att göra hela tiden?

Permalänk
Citat:

Uhm, går alldeles utmärkt att byta ram i en iMac. Faktum är att det är bra mycket enklare än på typ alla andra datorer. Hårddisk är visserligen lite väl krångligt då man måste ta bort glasrutan, men omöjligt är det ju inte.

iMac kommer aldrig bli någon speldator, det är ju viktigare att den är tyst och tunn än har världens fräsigaste grafikkort.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Uhm, går alldeles utmärkt att byta ram i en iMac. Faktum är att det är bra mycket enklare än på typ alla andra datorer. Hårddisk är visserligen lite väl krångligt då man måste ta bort glasrutan, men omöjligt är det ju inte.

iMac kommer aldrig bli någon speldator, det är ju viktigare att den är tyst och tunn än har världens fräsigaste grafikkort.

Jag vet att det går att byta ram minnen, so? Jag vill kunna byta ram och hdd lika lätt. Inte som nu, vem vågar öppna liksom? Garanti och all skit försvinner.

Men varför kan dom inte erbjuda lite coolare saker som extra då? Var fan är problemet liksom.

Hatar fan Apple, designen äger! men innehållet är Bullshit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hatar fan Apple, designen äger! men innehållet är Bullshit.

Köp en dator från en annan tillverkare då?

Jag ogillar plastiga Acer-laptops, men inte skriver jag "Hatar fan Acer, priset äger, men kvalitetskänslan är bullshit." i Acerforum.

Apple ser inte rå prestanda som ett självändamål, man fokuserar på användarupplevelsen. Visst, du kanske får en processor med 200MHz lägre klockfrekvens och du saknar möjligheten att byta grafikkort, men är det därför du köper en dator? För att räkna MHz och byta komponenter var tredje månad?

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Köp en dator från en annan tillverkare då?

Jag ogillar plastiga Acer-laptops, men inte skriver jag "Hatar fan Acer, priset äger, men kvalitetskänslan är bullshit." i Acerforum.

Apple ser inte rå prestanda som ett självändamål, man fokuserar på användarupplevelsen. Visst, du kanske får en processor med 200MHz lägre klockfrekvens och du saknar möjligheten att byta grafikkort, men är det därför du köper en dator? För att räkna MHz och byta komponenter var tredje månad?

Vad du skriver eller inte, skiter jag fan i. Sen behöver du inte komma och försvara Apple för 5 öre. Det är min personliga åsikt att designen är tipp topp. Men att innehållet är rent skit. Sen behöver jag inte byta grafikkort eller att jag bryr mig om 200 MHZ.

Men att kunna byta hårddisk lika lätt som ram-minnen, och exempelvis stoppa dit en SSD. Ser jag mer som ett krav idag, även relativt bra prestanda som håller i +2 år så man inte behöver byta dator efter 1 månad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad du skriver eller inte, skiter jag fan i. Sen behöver du inte komma och försvara Apple för 5 öre. Det är min personliga åsikt att designen är tipp topp. Men att innehållet är rent skit. Sen behöver jag inte byta grafikkort eller att jag bryr mig om 200 MHZ.

Men att kunna byta hårddisk lika lätt som ram-minnen, och exempelvis stoppa dit en SSD. Ser jag mer som ett krav idag, även relativt bra prestanda som håller i +2 år så man inte behöver byta dator efter 1 månad.

Jag sitter inte och försvarar Apple, jag försöker bara förklara att Apple inte vänder sig till alla, vilket inte heller Acer, Lenovo eller någon annan datorleverantör gör. Olika människor har olika behov. Du verkar gilla att uppgradera din hårdvara och spela de senaste spelen, därför kanske en iMac inte passar just dig.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

Inte för jag tror att du är intresserad av en annan Mac än iMac men på Mac Pro så går det att byta hdd,minne, graffe osv lättare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Jag sitter inte och försvarar Apple, jag försöker bara förklara att Apple inte vänder sig till alla, vilket inte heller Acer, Lenovo eller någon annan datorleverantör gör. Olika människor har olika behov. Du verkar gilla att uppgradera din hårdvara och spela de senaste spelen, därför kanske en iMac inte passar just dig.

Givetvis, men nej jag gillar inte att spela det nyaste, sitta och uppgradera stup i kvarten. Jag vill ha en bra config från grunden så datorn håller, så jag slipper uppgradeara. imac passar mig perfekt, därför jag redan har en

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Notred
Inte för jag tror att du är intresserad av en annan Mac än iMac men på Mac Pro så går det att byta hdd,minne, graffe osv lättare.

Jag vill ha en all in one.

Permalänk
Medlem

det blir ju intressant hur dom gör med Macbook! aluminium eller plast, eller kanske ngt helt nytt!

Permalänk

Man får hoppas på något riktigt mumsigt. Men jag befarar att det kommer att komma minst en negativ överraskning, t.ex. priset blir högt även för att vara Apple eller att de vägrar inse att bluray hör framtiden till.

Nåja, jag hoppas min Mac håller två år till innan det är dags att byta.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk

i5 och LED-skärm hade inte varit helt fel, det är dags för en större uppdatering då de senaste har varit ganska små. Quadcore hoppas jag givetvis på, men inte särskillt troligt. Den som har kommit på rykterna om Xeon måste tänkt i nattmössan, det finns inte en enda anledning att sätta in en Xeonprocessor i en iMac som i stort bygger på laptoparkitektur.

BluRay bryr jag mig inte så mycket om, men kommer det så är det givetvis ett plus. Bättre grafikkort är alltid trevligt, men inget jag personligen behöver.

Med tanke på att dollarn ligger på en ganska trevlig prisnivå nu så kanske prissättningen blir acceptabel också

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Kan passa in då de mobila Nehalem är på väg ut... Skulle inte vara fel om det uppgraderade grafikkorten också.