Permalänk
Medlem

Är din trasig? Min var defekt när jag fick den. Det är bara att ringa till HP och berätta som det är så skickar de en ny. Tar 1-2 veckor, men det var inga problem att få en ny iaf.

R

Permalänk
Medlem

Tror att den här modellen skulle passa mig perfekt, men på alla ställen har den utgått. Har där kommit någon ersättare?

Permalänk
Medlem

Första ersättaren var DV3610 som fortfarande finns. Därefter har det kommit åtskilliga DV3-2XXX som det finns en del kvar av.

Kika här: http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=dv3

R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJHogi
Är din trasig? Min var defekt när jag fick den. Det är bara att ringa till HP och berätta som det är så skickar de en ny. Tar 1-2 veckor, men det var inga problem att få en ny iaf.

R

Nej, den fungerar som den ska Men jag vill gärna ha två så jag kan ha med mig den ena i väskan, samtidigt som den andra kan dras lite finare i en kabelgömma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Första ersättaren var DV3610 som fortfarande finns. Därefter har det kommit åtskilliga DV3-2XXX som det finns en del kvar av.

Kika här: http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=dv3

R

Tackar! Har den full-size tangenter? Hittar ingen info om det ... 12 tums och neråt brukar iaf har alldeles för små tangenter för mina stora händer...

Permalänk
Medlem

Den har fullsize, ja

Permalänk
Medlem

Min DV3550 med Win7 Ultimate RetailToMe :), funkar klockrent.
Synd bara att den inte har bakgrundsbelysning på tangentbordet som USA versionen.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

Köpte min i november förra året.

Nån mer än jag som börjar få problem med batteriet? De senaste veckorna har batteritiden sjunkit avsevärt. Klarar typ en timme surf nu. För ett par månader sen var det iaf 3 timmar.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Mitt batteri har också försämrats. Klarade ganska lätt 3,5 timmar i början, men nu är jag på knappt 3 efter 6 mån. Detta på energisparläge. Har iofs kört ganska mkt på batteri så detta kanske är normalt slitage. Dock är batteriet ännu sämre vid filmtittande.

R

Permalänk
Medlem

Det är påväg helt åt helvete. Nu kan det stå på 20%, sen dör datorn utan förvarning. Allt blir svart. Och när jag startar datorn igen så är batteriet på 0%.

Hur kan det gått så fel så fort?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Har du använt batteriet extremt mkt? Om det är normalt användande så har du ju 1 års garanti på datorn, men bara 6 mån på batteri, så kanske kan bli svårt att få ut det på garantin. Du kan ju alltid ringa och prata med dem.

R

Permalänk
Medlem

Har inte använt batterierna än på mina två dv3550

Nu så finns det lite drivrutiner till win7 på hp.se till den också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som kontaktat HP och kollat vad en uppgradering till windows 7 skulle kosta? Kör ju med RC, men skulle gärna byta fullt ut. Inte jättesugen att betala så mkt för det.

Permalänk
Medlem

Jag har dv3610 och jag har problem med trådlösa nätverket jag får inte upp hastigheten över 54Mbit fast jag har ställt in routern på "up to 270 Mbit" behöver jag ändra något i datorn? Nätverkskortetet ska ju klara 802.11n?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skans
Jag har dv3610 och jag har problem med trådlösa nätverket jag får inte upp hastigheten över 54Mbit fast jag har ställt in routern på "up to 270 Mbit" behöver jag ändra något i datorn? Nätverkskortetet ska ju klara 802.11n?

Hittade

"The Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN adapter can only achieve transfer rates greater than 54 Mbps on 802.11n connections when using AES security, or no security."

Fungerar nu

Permalänk
Medlem

Jag har också stoppat in win7 på min nu. Fungerar kalas!

Nu blev jag sugen på att få en prestandaökning. Tänker då främst på SSD.

Kan man få in det i denna datorn på något sätt utan att bli av med de 320gb som redan sitter i?

Permalänk
Medlem

Du köper en extern SSD och kopplar den i usb porten

Tyvärr så finns det inte utrymme för en extra hdd i bärbara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mahti
Jag har också stoppat in win7 på min nu. Fungerar kalas!

Nu blev jag sugen på att få en prestandaökning. Tänker då främst på SSD.

Kan man få in det i denna datorn på något sätt utan att bli av med de 320gb som redan sitter i?

Hur gjorde du med bytet till W7? Köpte du HP's uppgradering eller en vanlig uppgradering eller blev det hela OS:et i standardversion?
Hur har du löst det med att ha någon form av recovery/restore som ena partitionen av hårddisken var avsedd till från början?

En annan fråga rent allmänt; Om jag skaffar W7 uppgradering så installerar man väl den över befintlig Windows-installation, eller går det är köra en Clean med den? Någon som är insatt?

R

Permalänk
Medlem

Tror det är bättre att köpa retail, istället för alla uppgraderingar, blir bara problem på vägen.

Iaf, Win7 knäcker, XP funkar ju knappt till denna laptop, och Vista kräver för mycket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så med W7 uppgradering kan man inte göra en clean installation? bara bygga den på Vista, är det vad du säger? Synd isf då uppgraderingen endast kostar dryga tusenlappen.

R

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi Chalmers-studenter får win7 gratis genom Academic Alliance

Tog bort recoveryn helt, livin in the edge every day..
Fast iofs så kopierade jag över den till en extern nu när jag tänker efter, men den blir nog raderad snart.

Permalänk
Medlem

Bara läst att många får problem med att uppgradera istället för en helt clean installation.

Visa signatur