uppdatera ATI 4850 drivis

Permalänk
Medlem

uppdatera ATI 4850 drivis

Tänkte uppdatera drivrutinerna till mitt ATI 4850 i vista x86.
Laddade ner senaste från ati´s hemsida.

Laddade ner för windows vista x86.
Men när jag installerade så finns ingen Catalys control center vilket finns om man väljer kitet med både driv & ccc.
kollade vilken version det är på drivisen för kortet, då var den daterad till 1 jan 2009 vilket också bevisar att den aldrig blev installerad.

Tog sen bort den gamla för att installre drivisen från scratch, men nu när jag installerar om drivisen igen så samma fel, och nu får jag köra med "standar VGA drivrutin".

Slutade med att jag fick göra en systemåterställning.

Vill åt CCC i windows =/
Och uppdatera till senaste drivisen men den verkar inte vilja svälja.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Drivrutin och Catalyst Center måste vara av samma version.
Gå till http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=vista32/com...
Vill du ha Svenska så ändra vid tredje Download och ladda sedan ner både andra och tredje Download.

Kör igång installationen och välj (Svenska - ) Avinstallera - Anpassat och ta bort eventuella rester från förra installationen.
Installera sedan på nytt och denna gång Installation - Anpassat och välj alla delar.

P.S. Jag laddade ner översta Download ( 9-9_vista32_win7_32_dd_ccc_wdm_enu ) och den innehåller även Svenska språket.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Tyvär det hjälpte inte.

Blir exakt likadant.
Efter jag avinstallerade gjorde jag både en ny install för och efter omstart men slutar i samma fel.

EDIT: Satte i osx install skivan och installerade ati drivisarna som finns på den, och allt fungerar klockrent.

Varför vill sig inte atis egna drivisar för windows fungera?
*surar*

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Därför att "ATI 4850 mobile" inte finns med i catalyst paketet du laddar ner från ati.com

Märkte nämligen samma problem.
Du får editera inf-filer om du verkligen vill köra med senaste drivrutinen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

aaaaaaaaaaaah!
Det var där skon klämde!

Att man inte tänker ett par gånger extra

Visa signatur

| Steam - Toivo |