Permalänk
Medlem

Vilket nätagg? ca 500w

Hej

Ska bygga ny dator inom det närmaste, har räknat med att jag kommer att behöva ett nätagg på ca 500 w

Vilket av följande ska jag välja, eller ni har något annat alternativ.

CoolMasters har ju fördelen att det är modulärt, men är det lika bra för övrigt som de andra eller kanske bättre?

Visa signatur

i5-750 @2.8Ghz | Corsair XMS3 DDR3 1600Mhz 2x2 GB | Gigabyte P55-UD3R | Asus GeForce 8600 GT 512MB | Corsair VX450W | Fractal Define R2 |

Permalänk

Cougar aggen verkar trevliga. Jag hade nog valt ett sånt. Främst för att sticka ut från mängden och bidra till att släppa in en ny producent på marknaden. Majoriteten har ju corsair idag känns det som.

Permalänk
Medlem

"Ny producent", eller hur? Bara världens näst största producent av nätagg...

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Största fågan jag har är igentligen hur kvaliten är på CoolMasters nätagg, då det är modulärt ligger det lite bättre till än de andra för mig.

Vill helst ha ett nätagg som låter så lite som möjligt också, så även den aspekten får man ta hänsyn till innan man beställer.

Visa signatur

i5-750 @2.8Ghz | Corsair XMS3 DDR3 1600Mhz 2x2 GB | Gigabyte P55-UD3R | Asus GeForce 8600 GT 512MB | Corsair VX450W | Fractal Define R2 |

Permalänk

Coolermaster agget är tyst, har bra effektivitet och är modulärt. Coolermaster kör med flera separata 12v rails, osäker på hur många men de verkar vara oberoende av varandra . Det kan vara en nackdel om man försöker koppla för mycket på en och samma lina. 24 mån garanti.

Corsair har också mycket bra effektivitet, är tyst och har mycket hög kvalite. Väl beprövat och omtyckt. En dedikerad 12V lina vilket jag skulle tippa är det bästa alternativet. 60 mån garanti.

Cougar har nog högst effektivitet av de alla med 80 plus bronze (ca 87% effektivitet i 100% load och 88% i 50% load). Även detta är tyst. Jag personligen tycker att det är rätt snyggt med sin orangea färg. Cougar använder också fler 12v linor men har något som de kallar dynamic load distribution som påstås göra att alla 12v linorna belastas lika mycket och därför fungerar som en dedikerad 12v lina. 36 månader garanti.

Permalänk

Hade jag valt hade jag tagit Corsair.
Men får jag föreslå en Modulärt?https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/corsair-hx-...

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hemlighet
Hade jag valt hade jag tagit Corsair.
Men får jag föreslå en Modulärt?https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/corsair-hx-...

Jo corsair är alltid ett säkert val.

Permalänk
Medlem

Håller på Corsair, har aldrig svikit mig. Har ägt tolv corsair-agg hittills och har inte haft några problem alls.