Muskampen 2025: Segraren korad!

Dator startar, men windows laddar inte färdigt

Permalänk
Medlem

Dator startar, men windows laddar inte färdigt

Hej,

Mitt problem gäller en Fujitsu Siemens Scaleo X med XP. Den är levererad som paket, och jag vet inte vilka komponenter som ingår. Den står jämt på, och imorse visade den en ruta där man får välja hur man vill starta Windows (felsäkert läge osv, så uppenbarligen hände något under natten).

Oavsett i vilket läge man väljer att starta Windows går det på samma sätt: Man ser rutan där programmet laddas, varpå datorn helt sonika stängs av och startar om, så att man återkommer till startrutan. Tips på var problemet kan ligga och vad som kan göras? Jag har öppnat datorn och noterat att moderkortet saknar en skruv, men då datorn fungerat i ett par år tidigare i samma skick lär väl det knappast vara skälet.

Mvh
Roger

Permalänk

jag hade exakt samma problem på en gammal burk jag hade, då var det hårddisken som hade pajjat.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Vila i frid

Starta upp på Installations-CD och kör Recovery Console och kör en CHKDSK C: /R så skannas din hårddisk av efter trasiga sektorer.