Hjälp fick fel moderkort tillbaka från komplett

Permalänk

Orka tjafsa. Var glad att datorn funkar istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gokille08
hmm varför är jag inte förvånad.. som jag alltid säger, komplett är sämst. dyrast o sämst kompetens.

Jag sabbade mitt XFX 780i genom överklockning(brände minneskontrollern) och fick ett nytt 9 dagar senare; skickade in mitt kort (dom betalade såklart frakten) sen tog det 3 dagar innan dom konstaterat att det var trasigt och dagen efter skickades ett nytt kort, då hade jag däremot hunnit sälja iväg mitt andra kort som jag tänkte köra SLi med så jag mailade och frågade ifall jag kunde få byta mitt 780i (det nya som dom hade skickat hade jag inte öppnat) mot ett Maximus II Formula + betala mellanskillnaden och det gick lika lätt, bara att skicka in 780i't och 3 dagar skickade dom ett Maximus II Formula Helt kostnadsfritt även fast det kortet kostade 350kr mer.

Jag tror man kommer längre om man är trevlig och skriver vad problemet är istället för att gnälla på värdelös support och kasta skit på företaget. Att dom bytte ut kortet däremot var ju lite taskigt, men de andra korten kan ju ha tagit slut också så de var tvungna att skicka ett annat ifall du ville ha tillbaka datorn, du borde ha fått ett mail om det isf.

Sen det du skriver om att gigabyte-kortet överklockar sämre kan mycket väl vara sant, men inget av dom tror jag klockat speciellt bra, har provat klocka en e6750 på ett p5q och det gick inte speciellt långt över stock..

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Lämna tillbaka och köp nytt från konkurrent.

+1

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

Eftersom det var ett företags köp säger de att det går inte att lämna tillbaka eftersom det har gått för långt tid.
För privatpersoner kan de häva köpet ifall de inte lyckas reparera samma fel vid 3 olika reparationstillfällen och att även detta inte gäller för mig pga företagsköp.

Vet inte om de ljuger eller inte... skickade iaf datorn en gång till för att de ska byta moderkortet tillbaka, och hitta oljudet som kommer från nätagget.. Ifall de inte åtgärdar det igen så borde deras "servicemän" få en smäll rakt på näsan då jag skrev en "klicka här sen här" guide om hur de ska reproducera felet (för 2a gången).

Edit: Borde ha kollat prisjakt innan jag handlade.. Var10e person klagar på deras returhantering.. komplett har verkligen gått ner från att vara en seriös firma.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tessa

Edit: Borde ha kollat prisjakt innan jag handlade.. Var10e person klagar på deras returhantering.. komplett har verkligen gått ner från att vara en seriös firma.

Om bara var tionde klagar i sitt inlägg på prisjakt, så är det ett bra betyg. Det är sisådär 10ggr fler som skriver när de är missnöjda, än de som skriver när de är nöjda. Skulle inte tro att det ser bättre ut om du tittar på andra butikers omdömen på prisjakt.

Detta sagt, så kan jag rekommendera Dustin för företagsköp. Vi har köpt från dem i många år nu och det brukar inte vara något strul vid reklamationsärenden.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Så dom vill häva garantin bara för att det är ett företagsköp?

Permalänk
Medlem

varför äns köpa en dator som som inte har stöd för varken SLI eller CrossFire?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
varför äns köpa en dator som som inte har stöd för varken SLI eller CrossFire?

Brukar inte spela spel så ofta, och när jag gör det så är det oftast äldre spel. Har ingen behov av bättre. Ville att datorn ska hålla i sisådär 3-5år, därav en quad och gtx285 (och detta var 2 månader sedan.. hade jag köpt en dator nu så skulle jag ändra delarna självklart).

Brukar alltid kasta in nån linux dist och köra lite via wine/native spel.