Säga vad man vill men telia har f-n så mkt bättre tillförlitlighet än dom andra. Dom äger en rätt stor del av stamnätet dessutom i sitt andra bolag.
Jag har mestadels kört telia och i stort sett bara haft avbrott när utrustningen klöddat eller när åska/storm liknande varit framme..
Första lägenheten hade jag bostream först och bytade sen till telia när dom släppte sin 8/0.8 tjänst. Bostream fungera utan problem och likaså telia.
Sen nästa lägenhet var samma sak, telia igen och inga problem.
BBB däremot eller rättare sagt telesnor (då gamla BBB fungerade mkt bättre) har jag inget gott att säga om. Vid ett tillfälle där jag flyttade till ny lägenhet (nybyggd) så skaffade jag telesnor 24/1 och det var strul vid inkoppling och sen efter några månader sjönk hastigheten utan vidare. Om ni vill läsa hela den långa historien så återfinner ni den här med grundlig genomsökning för er som tror att det är fel hos mig.. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Jag har sedan dess satt ett kryss över telesnor som bredbandsleverantör för adsl..
Numera har jag flyttat till hus och ville komma undan lite billigare, skulle testa tele2 och dom sa i kundtjänst att jag var tvungen att starta ett pstn telenr först för att dom skulle kunna se om det gick att skicka ut bredband här.. Skaffade det och ringde tillbaks till dom sen såfort jag fick ton i luren.
Det var tydligen inga problem att få 24/1 så det skulle dom ordna, veckor gick... otålig som man var med nytt hus men ingenting att kommunicera med omvärlden med. Ringde efter ca 2veckor och frågade hur det gick så sa dom nån vecka till.. Efter den veckan fick jag ett brev i lådan som sa att jag kunde inte få bredband till min adress.. Måttligt sur, ringde in till dom och frågade vad det är frågan om. Dom svarade sen igen att nä det ska inte vara några problem, vi sätter dig på högprio så 1-2veckor sa dom nu... väntade 2veckor och ringde igen.. Vad händer? Då sa dom senare att det fanns nått tekniskt förhinder som gjorde att dom inte kunde koppla in det och jag orkade inte dividera mer om detta så jag sa upp tele abbet med omedelbar verkan med anledning av händelserna. Kom en slutfaktura för det som jag hade ringt och en uppsägningsavgift!! Ringde in och fick den makulerad också! (uppsägningsavgiften alltså) Fräcka jävlar. Jag nämnde givetvis för dom att ni sa att ni kunde leverera men vad hjälper det... Något oseriöst, möjligen nån praktikant eller nått annat emellan men skitsamma där gick 5 veckor åt skogen..
Ringde telia och beställde kombiabb me tv,iptele och bredband.. inga problem.. tog knappt 2veckor sen lös det i modemet och fick en speed på ca ~14mbit ner och 2mbit ut.. Detta har jag kört med nu i över ett år problemfritt..
Har ni problem med telia så borde ni prova byta modem och ev router innan ni klandrar telia. Givetvis även kolla jacken, kablar, prova med annan dator etc.. Väldigt många gånger är det inte fel hos leverantör men ibland kan det smyga in. Jag vet fortfarande inte vad det var som strula hos Telesnor tex.. Kanske nån av deras underleverantör, dslam ja gud vet vad...