Samsung 2233rz 120hz, windows 7+ati?

Permalänk
Medlem

Samsung 2233rz 120hz, windows 7+ati?

Tjena. Undrar om någon vet om det går att använda samsung 2233rz 120hz med ett ati radeon kort+windows7 i andra upplösningar än native?

Spelar mycket cs men även andra fps spel och i counterstrike gillar jag att använda 800x600 som upplösning.

Någon som vet om det fungerar med ett ati kort och windows 7?

Permalänk
Medlem

Re: Samsung 2233rz 120hz, windows 7+ati?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekeee
Tjena. Undrar om någon vet om det går att använda samsung 2233rz 120hz med ett ati radeon kort+windows7 i andra upplösningar än native?

Spelar mycket cs men även andra fps spel och i counterstrike gillar jag att använda 800x600 som upplösning.

Någon som vet om det fungerar med ett ati kort och windows 7?

Vet inte om du köpt skärmen eller ej, har du inte det så köp en viewsonic istället, den är bättre. Annars, endel har lyckats forca den, men har även hört om folk som misslyckats.

Visa signatur

NZXT H9|MSI 5090 Gaming Trio OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Medlem

Re: Re: Samsung 2233rz 120hz, windows 7+ati?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Vet inte om du köpt skärmen eller ej, har du inte det så köp en viewsonic istället, den är bättre. Annars, endel har lyckats forca den, men har även hört om folk som misslyckats.

Okej, men vad är skillnaden mellan skärmarna förutom högtalarna?
Kanske får byta till XP om det är det som är problemet i värsta fall

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Samsung 2233rz 120hz, windows 7+ati?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekeee
Okej, men vad är skillnaden mellan skärmarna förutom högtalarna?
Kanske får byta till XP om det är det som är problemet i värsta fall

Skillnaden är att Viewsonicen har 0 i inputlag och lämpar sig mer för spel. För samma pris och samma användningsområden är Viewsonicen "betydligt" bättre.

Visa signatur

NZXT H9|MSI 5090 Gaming Trio OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Medlem

Hej igen. Köpte samsungen trots allt. Funkar perfekt förutom att det inte går att ha 120hz i lägre upplösning än native.

Har provat med refreshlock, ingen skillnad. Ati tray tool fungerar ej, står "Cannot connect to lower level driver. Please reinstall Ati tray tools under local system administrator......"

Använder som sagt ati och windows7. Någon som har något tips för att försöka få 120hz i lägre upplösningar?

Permalänk

Det kanske går bättre om du ändrar på det vanliga sättet istället for i ATIs inställningar, dvs. anpassa-->bildskärmsinställningar-->avancerade inställningar-->bildskärm. Ändra sedan uppdateringsfrekvensen till 120 Hz.
Efter det går du bara tillbaka till bildskärmsinställningar och ändrar upplösning.
Å andra sidan så förstår jag inte varför någon skulle vilja ha en annan upplösning än native på en LCD-skärm.

/Calle

Permalänk
Medlem

jag vet inte vad ni pratar om? samsungs 2233rz i stort sett pissar ner på viewsonics, http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=6&ma1=41&mo1=596&p1...

Permalänk
Medlem

dvs, du gjorde rätt val av köp.. samma som mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phrenic
jag vet inte vad ni pratar om? samsungs 2233rz i stort sett pissar ner på viewsonics, http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=6&ma1=41&mo1=596&p1...

EEEE nej, läs de enskilda testerna istället, Samsungen har högre responstid så det slutar med att viewsonicen är snabbare ändå.

http://www.digitalversus.com/article-358-6823-41.html

Sammanfattningen av digital: "The VX2268wm is faster and produces more accurate colours than Samsung's 2233rz, which, for us, makes it the best 3D screen on the market today. Still, ViewSonic will need to think about lowering its prices as the current differences in quality aren't justified by the much higher price."

Viewsonicen är bättre än Samsungen på alla punkter såvitt jag kan se.

edit: Fan, jag var för snäll, vaddå pissar? Ja, det är ju en väldig skillnad på dom två menar jag, att du hade fel gör saken bara bättre, hahAHHAHAHAHAhamaohaaha! Ah, bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra att man inte besöker detta forum alltför ofta, är ju som en lekpark.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RPGWiZaRD
Bra att man inte besöker detta forum alltför ofta, är ju som en barnträdgård...

Nemen, nu tar jag nästan lite illa upp ju, var jag för elak?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Nemen, nu tar jag nästan lite illa upp ju, var jag för elak?

Inte riktat till dig enbart, finns så väldigt massa personer som inte kan uppföra sig om folk på detta forum varför jag föredrar XS. Överlag så är det svårt att få vettiga diskussioner på många svenska forum då det finns för många forum som liknar flashback typ där folk blir hjärntvättade.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RPGWiZaRD
Inte riktat till dig enbart, finns så väldigt massa personer som inte kan uppföra sig om folk på detta forum varför jag föredrar XS. Överlag så är det svårt att få vettiga diskussioner på många svenska forum då det finns för många forum som liknar flashback typ där folk blir hjärntvättade.

Det finns det alltid, sådana människor slipper man aldrig ifrån, sen att jag är med och bidrar till det hela är att annars kan det lätt bli tråkigt att svara, hellre 20inlägg av värde och med inslag av FU än 4inlägg som är bra.

Det är inget fel på Flashback, hjärntvättade vet jag inte om de blir, brukar få rätta till många felaktiga saker där var dag tycker jag

Visa signatur