Hjälp att bygga ihop en bra spel dator

Permalänk
Entusiast

Hjälp att bygga ihop en bra spel dator

Tjenare alla :), jag skulle vilja ha lite hjälp när det gäller att bygga ihop en speldator på www.inet.se för 4800kronor, den ska hälst klara av Crysis på så hög FPS som möjligt. MVH patrik

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

börja med att skriva på rätt ställe, och för 5k kommer man inte långt i crysis, spara ihop till 7-8 tusen, det är värt det.

Permalänk
Medlem

Skulle säga att en bra speldator för du ge runt 18000 för utan skärm, tangentbord och mus.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk

Provade att plocka ihop ett paket men det vart en bit över 5k och då var det inget paket jag skulle rekommendera till 100% och då får det vara,tyvärr.

Sen när kostar 4gb pc6400 över 900 I januari köpte jag 4gb för mindre än 500

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Avstängd

Var inte så negativa

Spräckte budgeten på 200kr..

Den där kommer klara crysis. Inte på högsta kanske men..

Skulle kanske haft 720BE ist. Men den gick inte att lägga i korgen av någon anledning.

EDIT: Hade glömt hårdisken, gjorde lite förändringar för att få med en sån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Old KnotVillage
Skulle säga att en bra speldator för du ge runt 18000 för utan skärm, tangentbord och mus.

I Vilken värd lever du?

Det börjar ju nästan bli svårt efter ca 10000:- att göra av med mer pengar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR

crossfire 5870 fixar biffen

Permalänk
Entusiast

aa men grabbar? jag kom på att jag redan har en hårddisk hemma så behöver bara graffe,moderkort,interminnen,processor,nätagg dvd läsare och chassi

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

Permalänk
Medlem

Du är inte beredd att lägga mer än 5k? Det är lite svårt att göra ett riktigt bra paket av de. Bara någon tusenlapp till kommer göra dig mycket mer nöjd med datorn.

Permalänk
Entusiast

nej det är jag inte. 5k borde räcka. de jag la ihop själv blev 4.8k och klarar crysis på high om något säger hur man visar sin Inet kundvagn så skulle jag vara tacksam

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonssown
nej det är jag inte. 5k borde räcka. de jag la ihop själv blev 4.8k och klarar crysis på high om något säger hur man visar sin Inet kundvagn så skulle jag vara tacksam

Printscreen och sen lägger upp på typ Imageshack

Permalänk
Entusiast

ty och hur lägger man upp det där då? asså jag menar som dom har gjort i denna tråd med att man ser deras kundvagnar i detta forum

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du fixar inte en dator som klarar crysis på high, jag ligger på typ 35 fps i crysis high med datorn i signaturen. upplösning 1240 - 1024

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR

Eh, inte.
Om man vill ha en riktigt bra speldator så får man punta ut med runt 23.000

Förresten, tråden är i fel kategori..

Permalänk

Även jag tänkte påpeka att för 5k får du inte mycket till speldator, den kommer inte klara av de moderna spelen som finns nu utan att kämpa. Vänta tills du får ihop i alla fall 7-8k så att det börjar bli värt att köpa något.

Sedan kan du ju be någon moderator flytta din tråd till rätt del av forumet...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Lite över budget men den klarar iaf crysis på high.

Permalänk
Entusiast

tack Wow_jon och alla andra jag tror jag fått de svar jag vill ha
Och sorry alla som stört sig på att jag har tryckt upp detta i fel kategori

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

försök få in en phenom 720BE ist för 550in i din budget bara. Annars ser wow johns paket bra ut.

EDIT:

http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:2403592;c:36124

Beställ den där ist!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
försök få in en phenom 720BE ist för 550in i din budget bara. Annars ser wow johns paket bra ut.

EDIT:

http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:2403592;c:36124

Beställ den där ist!

Jag litar då inte på ClickOK.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Jag litar då inte på ClickOK. http://www.sweclockers.com/forum/images_sc/icons/icon13.gif

Jag är också tveksam, hur fan kan dom ligga 700kr lägre än Inet ? Kostar ju nästan vad jag betalade för min 550be för två veckor sen

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=422706

Mycom då? dom har bra betyg från prisjakt iaf.

Permalänk

Byggde just en rigg för spel som ser ut såhär:
MB: Asus P6T Deluxe V2
Processor: Intel i7 920
RAM: Corsair Dominator 3x2GB
HD: Kingston 64 GB SSD + en gammal Maxtor 320 GB
Grafik: 2x XFX GTX260 i SLI
DVD: Nån halvgammal Samsung multiwhatever (LS, Duallayer och så)
Chassi: Antec Skeleton
Nätagg: CoolerMaster 750W

Har inte testat Crysis på den ännu, men ligger på 60+ FPS i FarCry2 med allt på max (i GTA SA ligger FPS på c:a 120... ) .

Handlade på Komplett (jäkligt snabba leveranser). Pris: c:a 12000:-

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomas67lundberg

Har inte testat Crysis på den ännu, men ligger på 60+ FPS i FarCry2 med allt på max (i GTA SA ligger FPS på c:a 120... ) .

Och?

Visst anser jag samt många andra här att han borde lägga mer än 5k om han vill spela men att han ska lägga mer än dubbla kommer inte behövas för att kunna spela ordentligt.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det ofta man köper sli 260 nu när 5850 och 5870 finns?

*inlägget lätt redigerat av Elgot*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wow_jon
*ohyfs*

Ta det lungt! Han e ny reggad och vill berätta om sin burk. Bara för det är man ingen idiot

Visa signatur

Permalänk

Nä, jag är inte "helt jävla dum i huvudet", däremot undrar jag en aning över din sociala kompetens...

Det var mer en rolig OT att gta sa går som det gör. En intressantare referens är kanske att FC2 går som det gör - men det missade du tydligen?
Det jag försökte påpeka var vilka pengar det handlar om för att kunna ha en spelburk som står sig ett tag.

Med ditt omysiga tilltal till medmänniskor sjönk det här forumets standard till ren obefintlighet.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Citat:

Nä, jag är inte "helt jävla dum i huvudet", däremot undrar jag en aning över din sociala kompetens...

Det var mer en rolig OT att gta sa går som det gör. En intressantare referens är kanske att FC2 går som det gör - men det missade du tydligen?
Det jag försökte påpeka var vilka pengar det handlar om för att kunna ha en spelburk som står sig ett tag.

Med ditt omysiga tilltal till medmänniskor sjönk det här forumets standard till ren obefintlighet.

Du fattar inte va? Du skryter fortfarande (helt obefogat) om din burk som inte är en "bra" speldator, visst den klarar alla spel med allt på very high utom crysis men det gör å andra sidan min med en ph2 940@3.7 och 4890 också men jag går inte runt i valfri tråd och skriver det?.

Spelburk "som står sig ett tag", haha utan dx11?

För speldator för 12k hör varken ssd eller i7 hemma. Här är en bra speldator för 12k:

Permalänk
Avstängd

Ta det lite lugnt wow_jon.
Man behöver inte vara dum i huvet för att välja nvidia. Nu fick han physX och cuda ist för dx11. Alla gör vi våra val.

Om Tomas spelar mycket gta sa så är väl det ett utmärkt spel att mäta sin nya dator i?

PS, försök lära dig hur man beskär en bild i paint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Ta det lite lugnt wow_jon.
Man behöver inte vara dum i huvet för att välja nvidia. Nu fick han physX och cuda ist för dx11. Alla gör vi våra val.

Om Tomas spelar mycket gta sa så är väl det ett utmärkt spel att mäta sin nya dator i?

PS, försök lära dig hur man beskär en bild i paint.

Visst gör vi det men då ska man inte heller komma här och låta som en expert som gör allt rätt. För med handen på hjärtat dx ll > cuda/phys x. Såvida man inte ska folda.

Ps. tar på mig paint, orkade inte sätta mig in hur man fixade till det.

Permalänk
Medlem

Beskära bilden i paint tar ungefär 3 sekunder.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB