Permalänk

1920x1080 - svårt att se?

Funderar på att skaffa en Delldator med "15,6-tums WLED-skärm i widescreenformat med full HD-upplösning (1 920 x 1 080) och TrueLife-teknik".

Är dock lite rädd att det är för hög upplösning, och att det ska bli för plottrigt. Ni som kör med detta - hur är det?
Gillar iofs min nuvarande dator med 1680*1050 så det kanske inte någon större skillnad.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är någon fara

Du kan ju höja teckenstorleken i windows istället, så ser du text och dylikt
Sen *MÅSTE* man ju inte köra native vid vanligt surfande och windowshängande

Köra 1080p vid spel och film

Permalänk
Inaktiv

Kör 1920x1200 (WUXGA) på 15,4 tum och stormtrivs, vissa sidor får man förstora teckenstorleken på men generellt är det mycket trevligt och ger rejält med "real-estate".

Permalänk

Ok, tänkte man förlorade skärpa om man inte körde native, men kanske inte tillräckligt för att märka vid surfande och "windowshängande.

Permalänk
Medlem

Måste bara flika in; "Windowshängande" vilken underbar term Jag pluggar bl.a. terminologi men den här var ny för mig.
Nog för att windows hänger sig ibland men det är ju inte riktigt det som menas här

OT: Antar att det är en vanesak men jag hade nog inte velat ha så pass hög upplösning på en 15" skärm. I och för sig skulle jag inte ens vilja ha det på en 22" skärm så det kanske är jag som är lite konstig

Permalänk
Medlem

Köp det. Om du höjjer dpi i W7 så ser det underbart ut.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Ladda ner denna bilden.

http://myego.cz/img/vista_x64/windows-vista-1920x1200.jpg

Öppna den sedan i helskärmsläge så får du en känsla för det.