Permalänk

Asus Xonar DX, ström&pci frågor

Hej alla sweclockare!
Har fastnat för Asus Xonar DX PCI-E , det verkar vara hur grymt som helst efter att jag läst flertalet tester om det.

Har hört att kortet behöver någon strömkabel från nätagget, är det molex eller en pci-e kabel eller vadå för någonting?

Kortet är pci-e x1 och jag kommer även att köpa detta moderkort:
https://www.inet.se/datorkomponenter/moderkort/asus-m4a785td-...

Men jag ser bara EN pci-e x1 plats på bilden inet lagt upp, och tror ni att ljudkortet kommer att få plats om jag lägger in det på den "trånga" platsen mellan sista pci-e x16 platsen och mobo kylflänsarna?

Permalänk
Permalänk

Den strömkontakt som används är samma sort som man kopplar till floppy och sånt, dvs. en liten molex. Det ska inte vara några problem att sätta ljudkortet i den porten, det är ju trots allt det den är till för. Har kört med xonarkort på 3 olika moderkort och det har fått plats utan problem på alla 3. Med avseende på priset så kan jag iallafall säga att det är ett fantastiskt kort! Lycka till!

Mvh
Martin

Visa signatur

WS: Asus Commando, E8400 @ 3.8ghz, 4gb ocz reaper pc 8500, 3x750 samsung spinpoint, Ocz vertex ssd, antec p182, radeon 4870. 2x samsung syncmaster 245B. Xfi fatal1ty.

HTPC: Asus barebone av nåt slag, E6550, 4gb corsair xms2, nvidia 8500gt, 80gb samsung spinpoint. Audigy 2 ZS