Ursprungligen inskrivet av Random-person
Jag håller med trådskaparen: emohatet är poänglöst. Jag ser knappt emos, vad är poängen med att fortsätta hata dem när de knappt existerar i samhället numer?
Att hata emos är lite som att hata skåningar. Visst, båda är lite konstiga, men vad spelar det för roll?
Förövrigt, idén att alla emos inte har psykiska problem är oerhört dum. Ni har inte tänkt på att många är emos just därför att de har psykiska problem? Visst, det handlar ofta om problem som kännetecknar just ungdomar (som är ena jävlar på att vara psykiskt sjuka på något sätt), men att de skulle vrida hela debatten?
För övrigt så skär man sig själv för att minska smärtan; den fysiska smärtan blir lättare att hantera än den fysiska. Hur kan man ha missat det? Problemet är att man inte gör något åt den psykiska smärtan, sedan är det ju inte helt hälsosamt att göra det. Lite som fattiga människor som sniffar lim för att de inte har råd med mat... Det är farligt, men att lägga all skuld på det är dumt.
Huvudproblemet är inte att människor skär sig själva, utan att de är så pass deprimerade att de gör det. Men det är ett väldigt kontroversiellt ämne: jag vet inte hur många människor med rutten översittarmoral som hellre ser människor lida psykiskt än att de skadar sig själva, även om självskador hade hjälpt lindra den psykiska smärtan.
(Kan inte någon starta en tråd om självskärelse? Det är ett mer intressant ämne än emos )